Kleemann CLS 50K S8: dánský dynamit

Dánský tuner vozů automobilky Mercedes-Benz, firma Kleemann, namontoval modelu CLS 55 AMG nový kompresor. Motor prošel řadou optimalizací, aby vydržel vyšší zatížení. Díky lepšímu přeplňování vzrostl výkon o 88 kW (119 k) na hodnotu 438 kW (595 k) v 5 800 ot/min. Maximální kroutící moment 770 Nm nastupuje již od 2 000 ot/min. Čtyřdveřové kupé po úpravě od Kleemanna vystřelí z klidu na stovku za 4,7 s a díky odstraněnému elektronickému omezovači je nejvyšší rychlost přes 300 km/h.

Modifikací prošel kompletně celý podvozek. Nové pneumatické pérování sníží světlou výšku vozu o 35 mm a zmírní boční náklon při průjezdu zatáčkou. Proti brutální síle motoru se staví nový brzdový systém, který má na přední nápravě kotouče o průměru 396 mm s šestipístkovými třmeny a vzadu jsou 342 mm velké kotouče s čtyřpístkovými třmeny. Dobrý kontakt s povrchem zajistí dvacetipalcová kola s pneumatikami 255/30 ZR 20 vpředu a 305/25 ZR 20 vzadu.

Optický paket je především praktický a účelový: pod předním nárazníkem je nový spoiler a na zádi se objeví decentní přítlačné křídlo. V interiéru je nový tříramenný sportovní volant, luxusní kožené čalounění a obložení z karbonu nebo ušlechtilých dřevin.

Tip: Další úpravy od dánského tunera Kleemann nebo tuning modelu CLS najdete v sekci Tuning.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků