Kleemann CLS 50K S8: dánský dynamit

Dánský tuner vozů automobilky Mercedes-Benz, firma Kleemann, namontoval modelu CLS 55 AMG nový kompresor. Motor prošel řadou optimalizací, aby vydržel vyšší zatížení. Díky lepšímu přeplňování vzrostl výkon o 88 kW (119 k) na hodnotu 438 kW (595 k) v 5 800 ot/min. Maximální kroutící moment 770 Nm nastupuje již od 2 000 ot/min. Čtyřdveřové kupé po úpravě od Kleemanna vystřelí z klidu na stovku za 4,7 s a díky odstraněnému elektronickému omezovači je nejvyšší rychlost přes 300 km/h.

Modifikací prošel kompletně celý podvozek. Nové pneumatické pérování sníží světlou výšku vozu o 35 mm a zmírní boční náklon při průjezdu zatáčkou. Proti brutální síle motoru se staví nový brzdový systém, který má na přední nápravě kotouče o průměru 396 mm s šestipístkovými třmeny a vzadu jsou 342 mm velké kotouče s čtyřpístkovými třmeny. Dobrý kontakt s povrchem zajistí dvacetipalcová kola s pneumatikami 255/30 ZR 20 vpředu a 305/25 ZR 20 vzadu.

Optický paket je především praktický a účelový: pod předním nárazníkem je nový spoiler a na zádi se objeví decentní přítlačné křídlo. V interiéru je nový tříramenný sportovní volant, luxusní kožené čalounění a obložení z karbonu nebo ušlechtilých dřevin.

Tip: Další úpravy od dánského tunera Kleemann nebo tuning modelu CLS najdete v sekci Tuning.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků