Kleemann CLS 50K S8: dánský dynamit

Dánský tuner vozů automobilky Mercedes-Benz, firma Kleemann, namontoval modelu CLS 55 AMG nový kompresor. Motor prošel řadou optimalizací, aby vydržel vyšší zatížení. Díky lepšímu přeplňování vzrostl výkon o 88 kW (119 k) na hodnotu 438 kW (595 k) v 5 800 ot/min. Maximální kroutící moment 770 Nm nastupuje již od 2 000 ot/min. Čtyřdveřové kupé po úpravě od Kleemanna vystřelí z klidu na stovku za 4,7 s a díky odstraněnému elektronickému omezovači je nejvyšší rychlost přes 300 km/h.

Modifikací prošel kompletně celý podvozek. Nové pneumatické pérování sníží světlou výšku vozu o 35 mm a zmírní boční náklon při průjezdu zatáčkou. Proti brutální síle motoru se staví nový brzdový systém, který má na přední nápravě kotouče o průměru 396 mm s šestipístkovými třmeny a vzadu jsou 342 mm velké kotouče s čtyřpístkovými třmeny. Dobrý kontakt s povrchem zajistí dvacetipalcová kola s pneumatikami 255/30 ZR 20 vpředu a 305/25 ZR 20 vzadu.

Optický paket je především praktický a účelový: pod předním nárazníkem je nový spoiler a na zádi se objeví decentní přítlačné křídlo. V interiéru je nový tříramenný sportovní volant, luxusní kožené čalounění a obložení z karbonu nebo ušlechtilých dřevin.

Tip: Další úpravy od dánského tunera Kleemann nebo tuning modelu CLS najdete v sekci Tuning.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků