Kleemann C55K S8: neuvěřitelných 600 koní v C-klasse

Dánský tuningový specialista, firma Kleemann, se zaměřuje na automobily značky Mercedes-Benz. Tentokrát se zaměřila na vrchol modelové řady C upraveny divizí AMG, který nese označení C55 AMG. Pod kapotou má v základu osmiválec o objemu 5.4 l s výkonem 270 kW (367 k) a točivým momentem 510 Nm.

Kleemann nejprve přidal kompresor, čímž výkon celého agregátu vzrostl na 405 kW (550 k) a maximální točivý moment na 718 Nm. Ale to byl jen začátek. Firma dále přepracovala hlavy válců, přeprogramovala řídící jednotku, zlepšila sání, výfukové potrubí a výsledek byl závratný: výkon 440 kW, tedy rovných 600 koní. Točivý moment se zvedl z původních hodnot o polovinu - 760 Nm. Akceleraci nuly na stovku zvládne C55K S8 za pouhých 3,8 sekund.

K silnějšímu motoru jsou potřeba i kvalitní kola. Zákazník si může vybrat z široké palety disků z lehkých slitin o rozměrech sedmnáct až devatenáct palců. Maximální velikost je 8,5x19" s pneumatikami 235/30 vpředu a 9,5x19" s pneumatikami o rozměrech 265/30 vzadu. Podvozek byl snížen o 30 mm a celé monstrum je kroceno pomocí vrtaných kotoučových brzd s šestipístkovými třmeny.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků