Kleeman R 50K: rodinný rýchlik

V poslednej dobe sa nájdu ľudia, ktorí z prakticky ladeného auta chcú dostať maximum. Inak tomu nie je ani u eRka z dielní Kleemanu.

Tento holandský úpravca mal jasno – dodať potrebné úpravy na zvýšenie výkonu u všetkých motorizácii, okrem vrcholného osemvalca R63 AMG. Nie všetky sú teraz k dispozícii, ale to sa čoskoro zmení.

Najzaujímavejšou úpravou je jednoznačne motorizácia R500. Päťliter so sériovým výkonom 225 kW (306 k) dostal od Kleemana mechanický kompresor a výkon sa vzápätí vyšplhal na zaujímavejších 335 kW (445 k).

Pre vyznávačov nafty má úpravca pripravený kit pre R320 CDI. Ten zdvihne výkon agregátu z pôvodných 165 kW (225 k) na výsledných 191 kW (260 k) a točivý moment vzrastie o 80 Nm na celkových 590 Nm pri 1800-2500 ot./min.

Jednu novinku má ešte tuner pripravenú pre budúci rok – ňou bude benzínový šesťvalec R350 dopovaný kompresorom. Jeho výhodou by mala byť podstatne nižšia spotreba paliva ako u spomínaného osemvalca.

Takmer žiadne úpravy sa nezaobídu bez vonkajších poznávacích znakov. U Kleemanu sa rozhodli použiť disky s priemerom 18-20 palcov s netypickým dizajnom a za príplatok sa môžu za tými prednými schovávať brzdové kotúče s priemerom 380 mm a osempiestikovými strmeňmi. Špecialitou je taktiež systém vzduchové podvozku, ktorý dovoľuje ovládať svetlú výšku vozidla v rozmedzí 30 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kleeman R 50K

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků