Klaus umí řídit

Nebojte, nemíním se v tomto článku zabývat politickou situací v ČR nebo řidičským uměním předsedy poslanecké sněmovny. Klaus, o kterém zde bude řeč, je totiž robot vyvinutý automobilkou VW, který umí řídit auto a musíme říct, že to umí na výbornou.
Klaus umí řídit

Automobilka VW ho nasadila na testování svého Transportera. Klaus řídí jak rozený závodník. „Řeže“ zatáčku za zatáčkou, mezi kužely se téměř vznáší a brzdí bez jakékoliv prodlevy. Avšak na rozdíl od průměrného příslušníka lidského pokolení má čtyři paže. Jako vzorný řidič má dvě ruce na volantu, ale k tomu přidává ještě jednu na řadící páce a další na klíčku v zapalování. Klaus disponuje také třemi nohami, z nichž každou používá pro jeden pedál.

Klepněte pro větší obrázek 

Možná se vám tohle vše může zdát jako Sci-Fi, ale skutečnost je již taková. Klaus je výsledkem několikaletého vývoje a snahy postavit autonomního elektronického řidiče. Jak se říká: „Píle přináší ovoce.“, takže i VW se to samozřejmě povedlo.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Než pustíte Klause za volant, musíte však udělat na voze pár změn. Nejdříve je nutné zabezpečit nervové centrum celého systému. Začne se snímači. Těch je na voze několik. V předu musí být nainstalovány tři laserové scannery, radar a kamera, zatímco vzadu stačí pouze jeden zmiňovaný laserový scanner. Poté již stačí zajistit satelitní navigaci a digitálním mapy, díky kterým může Klaus dojet, kam jen si budete přát. Přeci jen nemůžete výpočetní technice neustále věřit a pro tyto případu tu je možnost manuálně vůz ovládat skrze Klause. Jde jen o jakousi pojistku, kdyby Klausovi ruplo v obvodech a on se rozhodl protestovat.

Na konci všeho stojí otázka proč. Proč vlastně? Odpověď je jednoduchá. V automobilce VW chtěli dosáhnout toho, aby výsledky testů byly co nejpřesnější a testování mělo stále stejný ráz. Dalším z důvodu bylo eliminovat lidské chyby. V neposlední řadě to mohla být také sympatie s testovacími řidiči, kteří byli často vystavovány „nelidským“ podmínkám. Vždyť některé úseky testovacích drah jsou posety dírami o velikosti malých kráterů nebo velkými balvany.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků