Klaus umí řídit

Nebojte, nemíním se v tomto článku zabývat politickou situací v ČR nebo řidičským uměním předsedy poslanecké sněmovny. Klaus, o kterém zde bude řeč, je totiž robot vyvinutý automobilkou VW, který umí řídit auto a musíme říct, že to umí na výbornou.
Klaus umí řídit

Automobilka VW ho nasadila na testování svého Transportera. Klaus řídí jak rozený závodník. „Řeže“ zatáčku za zatáčkou, mezi kužely se téměř vznáší a brzdí bez jakékoliv prodlevy. Avšak na rozdíl od průměrného příslušníka lidského pokolení má čtyři paže. Jako vzorný řidič má dvě ruce na volantu, ale k tomu přidává ještě jednu na řadící páce a další na klíčku v zapalování. Klaus disponuje také třemi nohami, z nichž každou používá pro jeden pedál.

Klepněte pro větší obrázek 

Možná se vám tohle vše může zdát jako Sci-Fi, ale skutečnost je již taková. Klaus je výsledkem několikaletého vývoje a snahy postavit autonomního elektronického řidiče. Jak se říká: „Píle přináší ovoce.“, takže i VW se to samozřejmě povedlo.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Než pustíte Klause za volant, musíte však udělat na voze pár změn. Nejdříve je nutné zabezpečit nervové centrum celého systému. Začne se snímači. Těch je na voze několik. V předu musí být nainstalovány tři laserové scannery, radar a kamera, zatímco vzadu stačí pouze jeden zmiňovaný laserový scanner. Poté již stačí zajistit satelitní navigaci a digitálním mapy, díky kterým může Klaus dojet, kam jen si budete přát. Přeci jen nemůžete výpočetní technice neustále věřit a pro tyto případu tu je možnost manuálně vůz ovládat skrze Klause. Jde jen o jakousi pojistku, kdyby Klausovi ruplo v obvodech a on se rozhodl protestovat.

Na konci všeho stojí otázka proč. Proč vlastně? Odpověď je jednoduchá. V automobilce VW chtěli dosáhnout toho, aby výsledky testů byly co nejpřesnější a testování mělo stále stejný ráz. Dalším z důvodu bylo eliminovat lidské chyby. V neposlední řadě to mohla být také sympatie s testovacími řidiči, kteří byli často vystavovány „nelidským“ podmínkám. Vždyť některé úseky testovacích drah jsou posety dírami o velikosti malých kráterů nebo velkými balvany.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků