Klaus umí řídit

Nebojte, nemíním se v tomto článku zabývat politickou situací v ČR nebo řidičským uměním předsedy poslanecké sněmovny. Klaus, o kterém zde bude řeč, je totiž robot vyvinutý automobilkou VW, který umí řídit auto a musíme říct, že to umí na výbornou.
Klaus umí řídit

Automobilka VW ho nasadila na testování svého Transportera. Klaus řídí jak rozený závodník. „Řeže“ zatáčku za zatáčkou, mezi kužely se téměř vznáší a brzdí bez jakékoliv prodlevy. Avšak na rozdíl od průměrného příslušníka lidského pokolení má čtyři paže. Jako vzorný řidič má dvě ruce na volantu, ale k tomu přidává ještě jednu na řadící páce a další na klíčku v zapalování. Klaus disponuje také třemi nohami, z nichž každou používá pro jeden pedál.

Klepněte pro větší obrázek 

Možná se vám tohle vše může zdát jako Sci-Fi, ale skutečnost je již taková. Klaus je výsledkem několikaletého vývoje a snahy postavit autonomního elektronického řidiče. Jak se říká: „Píle přináší ovoce.“, takže i VW se to samozřejmě povedlo.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Než pustíte Klause za volant, musíte však udělat na voze pár změn. Nejdříve je nutné zabezpečit nervové centrum celého systému. Začne se snímači. Těch je na voze několik. V předu musí být nainstalovány tři laserové scannery, radar a kamera, zatímco vzadu stačí pouze jeden zmiňovaný laserový scanner. Poté již stačí zajistit satelitní navigaci a digitálním mapy, díky kterým může Klaus dojet, kam jen si budete přát. Přeci jen nemůžete výpočetní technice neustále věřit a pro tyto případu tu je možnost manuálně vůz ovládat skrze Klause. Jde jen o jakousi pojistku, kdyby Klausovi ruplo v obvodech a on se rozhodl protestovat.

Na konci všeho stojí otázka proč. Proč vlastně? Odpověď je jednoduchá. V automobilce VW chtěli dosáhnout toho, aby výsledky testů byly co nejpřesnější a testování mělo stále stejný ráz. Dalším z důvodu bylo eliminovat lidské chyby. V neposlední řadě to mohla být také sympatie s testovacími řidiči, kteří byli často vystavovány „nelidským“ podmínkám. Vždyť některé úseky testovacích drah jsou posety dírami o velikosti malých kráterů nebo velkými balvany.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků