Klasika: tahouny značky Ford v ČR byly modely Focus, Fusion a Transit

Klasika: tahouny značky Ford v ČR byly modely Focus, Fusion a Transit

Ford se pyšní, že se stal popáté za sebou nejúspěšnějším dovozcem automobilů do České republiky. Za rok 2011 našlo své zákazníky celkem 16 942 nových fordů, z toho 14 447 osobních a 2495 lehkých užitkových vozů.

Toto tvrzení je ale pouze část pravdy. Pokud bychom porovnávali jen prodej osobních vozů, tak by Ford klesl na místo druhé za Volkswagen - ten vykázal za loňský rok 14 921 registrací osobních vozů.

Přesto má Ford proč se radovat. Jeho celkový podíl na českém automobilovém trhu (bez nákladních vozů a autobusů) činil za loňský rok 9,08 %. Zároveň se Ford zlepšil oproti výsledkům roku 2010 o 752 prodaných aut, tedy o 4,64 %.

Nejoblíbenějším modelem americké značky byl loni v ČR s 4536 zaregistrovanými vozy Ford Focus (nejprodávanější dovážené auto nižší střední třídy a čtvrtý nejprodávanější osobní vůz v České republice).

Do první desítky se v absolutním pořadí dostal ještě model Fusion (3267 prodaných vozů). Ford se tak stal jediným importérem, který měl mezi deseti nejprodávanějšími vozy své dva zástupce.

Mezi užitkovými vozy uspěl i legendární model Transit s 2052 registrací (bez započítání  507 registrovaných aut jako osobní vozy). Znovu se tak stal nejprodávanějším užitkovým automobilem na našem trhu a již po dvacáté (!!) dodávkou č. 1 v kategorii středních užitkových vozů.
 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků