Klasický sovětský off-road GAZ 69 dostal osmiválec HEMI 6.4 o výkonu 465 k

Chcete něco originálního? Tak si běžte rychle objednat tuhle přestavbu sovětského vojenského teréňáku GAZ 69.

Sovětské „gazíky“ 69 byly vyráběny v letech 1953 až 1972 a sloužily i v Československé lidové armádě jako transportní nebo štábní vozidlo. Pokud jste byli na vojně, pravděpodobně si je pamatujete. Čtyřválec 2,1 l měl výkon 55 koní a třístupňovou převodovku. Více než 1500 kg vážící auto nedokázal dostat za 90 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Představa amerického osmiválce HEMI pod kapotou sovětského „gazíku“ je doslova zvrácená. Pokud vás tohle láká, pospěšte si. Bude vyrobeno jen pouhých 12 aut

S takovými parametry se asi běžný motorista sotva spokojí. Ruský tuner Truck Garage z Petrohradu má ale řešení, jak z vozu GAZ 69 udělat přeci jen trochu důstojnější dopravní prostředek pro takové to denní dojíždění pro rohlíky a noviny.

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Pod kapotu totiž vrazí osmiválec HEMI 6,4 l o výkonu 342 kW (465 k). Ten posílá svou sílu na všechna kola (mají průměr 17") přes automatickou převodovku. Další možností jsou i jiné technicky příbuzné osmiválce. Předpokládáme, že spotřeba paliva se od původní normy pro GAZ 69 (14 l na 100 km) moc lišit nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prakticky každé z dvanácti vyrobených aut vznikne ručně na individuální přání zákazníka. Základní cena se vejde do poměrně rozumných 60 000 dolarů

Vznikne jen 12 automobilů s cenou necelých 60 000 dolarů bez daně (1 440 000 korun). To vypadá jako docela zajímavá nabídka za opravdu stylové přibližovadlo. Interiér možná není luxusní, ale najdete tu elektrické sedačky, rádio a třeba i USB vstup.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků