Klasický sovětský off-road GAZ 69 dostal osmiválec HEMI 6.4 o výkonu 465 k

Chcete něco originálního? Tak si běžte rychle objednat tuhle přestavbu sovětského vojenského teréňáku GAZ 69.

Sovětské „gazíky“ 69 byly vyráběny v letech 1953 až 1972 a sloužily i v Československé lidové armádě jako transportní nebo štábní vozidlo. Pokud jste byli na vojně, pravděpodobně si je pamatujete. Čtyřválec 2,1 l měl výkon 55 koní a třístupňovou převodovku. Více než 1500 kg vážící auto nedokázal dostat za 90 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Představa amerického osmiválce HEMI pod kapotou sovětského „gazíku“ je doslova zvrácená. Pokud vás tohle láká, pospěšte si. Bude vyrobeno jen pouhých 12 aut

S takovými parametry se asi běžný motorista sotva spokojí. Ruský tuner Truck Garage z Petrohradu má ale řešení, jak z vozu GAZ 69 udělat přeci jen trochu důstojnější dopravní prostředek pro takové to denní dojíždění pro rohlíky a noviny.

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Pod kapotu totiž vrazí osmiválec HEMI 6,4 l o výkonu 342 kW (465 k). Ten posílá svou sílu na všechna kola (mají průměr 17") přes automatickou převodovku. Další možností jsou i jiné technicky příbuzné osmiválce. Předpokládáme, že spotřeba paliva se od původní normy pro GAZ 69 (14 l na 100 km) moc lišit nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prakticky každé z dvanácti vyrobených aut vznikne ručně na individuální přání zákazníka. Základní cena se vejde do poměrně rozumných 60 000 dolarů

Vznikne jen 12 automobilů s cenou necelých 60 000 dolarů bez daně (1 440 000 korun). To vypadá jako docela zajímavá nabídka za opravdu stylové přibližovadlo. Interiér možná není luxusní, ale najdete tu elektrické sedačky, rádio a třeba i USB vstup.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků