Klasický Mercedes 600 měli rádi diktátoři. Tento zkřížili s Maybachem a může být váš

Mercedes-Benz 600 je ikona. Klasické studio značky jeden kus předělalo a udělalo z něj ještě unikátnější hybrid.

V šedesátých letech minulého století byly vozy značek Rolls-Royce a Bentley těmi pravými symboly hojnosti, po kterých sahali státníci i celebrity. V roce 1963 se ale německý Mercedes-Benz rozhodl, že do tohoto segmentu má také co mluvit a představil ručně stavěnou limuzínu 600.

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Díky tehdy moderním technologiím, mezi které se řadil například hydraulický systém pro ovládání sedadel, dveří či oken a neotřelému designu, se skutečně stala britským aristokratům vážným konkurentem. Netrvalo dlouho a model 600 včetně prodloužené verze Pullman začal plnit garáže vysoce postavených lidí včetně diktátorů. Měl ho Jean-Bédel Bokassa i Muammar Kaddáfí. Vedle toho s ním jezdili i Rudí Khmérové, kambodžská nacionalistická organizace ze 70. let. 

Limuzína se vyráběla 18 let. Za nejvzácnější verzi se považuje edice Landaulet, které se vyrobilo pouhých 59 kusů z celkových 2677. Na fotografiích můžete vidět právě tento výjimečný kousek. Podle některých prvků v interiéru je vám ale jasné, že o klasické auto tak úplně nejde.

Mercedesy si už uměly vystřelit z BMW. Teď vás i zabaví vědomostní hrou a řeknou horoskop

Mercedesy si už uměly vystřelit z BMW. Teď vás i zabaví vědomostní hrou a řeknou horoskop

Tento kus totiž prošel v roce 2007 kompletní renovací v centru Mercedes-Benz Classic, kde mu navíc vštípili nádech moderní doby za pomocí komponentů z limuzíny Maybach 62. Tento zmíněný vůz byl duchovním nástupcem šestistovky, který se vyráběl od roku 2002 do roku 2013. Byl také velmi drahý a velmi luxusní.

Unikátní hybrid mezi těmito dvěma vozy dostal název 600 Pullman Maybach a obsahuje třeba vyhřívaná a ventilovaná sedadla, chladničku s minibarem, DVD přehrávač, prémiový audiosystém nebo parkovací kamery. Přístrojová deska a klasický volant ale zůstaly.

VW se přiblížil Rolls-Roycu. Také nabízí luxusní krytky na kola, stojí přes 4000 Kč

VW se přiblížil Rolls-Roycu. Také nabízí luxusní krytky na kola, stojí přes 4000 Kč

Stejně tak je původní i motor s převodovkou. Zůstal tak osmiválec 6,3 litru s výkonem 250 koní, který zrychlením na stovku pod deset vteřin zahanbil i některé tehdejší sportovní vozy. Vůz má na prodej nizozemský prodejce Auto Leitner a cení a v přepočtu jej prodává za více než 59.000.000 korun.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 47 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků