Klasické reproduktory z aut možná úplně zmizí. Němci jsou velmi blízko revoluci

Úspora každého kilogramu může být pro elektromobily v budoucnu důležitá. Hodí se to ale nejen jim.

Letošní ročník veletrhu spotřební elektroniky CES je na premiéry opět bohatý. Continental a německý výrobce špičkové audiotechniky Sennheiser společně představili revoluci v ozvučování aut. Zbavili se totiž konvenčních reproduktorů a k reprodukci hudby používají pouze materiály v autě.

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Sennheiser s audiotechnikou do aut už nějakou dobu koketuje. V minulosti se mu do Fiskeru Karma podařilo úspěšně nainstalovat vrchol své akustické dokonalosti v podobě modelu Ambeo, jehož soundbarovou podobu do obýváku si můžete koupit za cenu okolo 65.000 Kč.

Continental zase v minulosti představil speciální systém Ac2ated Sound, který dokáže reprodukovat hudbu bez reproduktorů. Děje se tak pomocí aktuátorů, které způsobují vibrace určitých částí vozidla a vyluzují tak zvuk. Jinak řečeno - palubní deska, obložení dveří nebo i sluneční clonítko mohou reprodukovat hudbu.

Slavný Hans Zimmer oficiálně na palubě BMW. Jeho úkol je nesmírně důležitý

Slavný Hans Zimmer oficiálně na palubě BMW. Jeho úkol je nesmírně důležitý

K čemu to všechno je? Největší předností je určitě úspora hmotnosti. Sennheiser tvrdí, že toto řešení je až o 90 % lehčí než zavedené systémy. Pravdou je, že subwoofery a zesilovače přeci jenom něco váží a ušetřit nějaké to kilo je vždycky fajn.

Nové řešení může být součástí odtučňovací kůry elektromobilů, nebo pomoct ryze sportovním autům s lepší kvalitou audia bez nutnosti přidávání váhy. Není zatím jasné, kdy se toto nové řešení v autech objeví.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 39 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků