Klasické reproduktory z aut možná úplně zmizí. Němci jsou velmi blízko revoluci

Úspora každého kilogramu může být pro elektromobily v budoucnu důležitá. Hodí se to ale nejen jim.

Letošní ročník veletrhu spotřební elektroniky CES je na premiéry opět bohatý. Continental a německý výrobce špičkové audiotechniky Sennheiser společně představili revoluci v ozvučování aut. Zbavili se totiž konvenčních reproduktorů a k reprodukci hudby používají pouze materiály v autě.

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Sennheiser s audiotechnikou do aut už nějakou dobu koketuje. V minulosti se mu do Fiskeru Karma podařilo úspěšně nainstalovat vrchol své akustické dokonalosti v podobě modelu Ambeo, jehož soundbarovou podobu do obýváku si můžete koupit za cenu okolo 65.000 Kč.

Continental zase v minulosti představil speciální systém Ac2ated Sound, který dokáže reprodukovat hudbu bez reproduktorů. Děje se tak pomocí aktuátorů, které způsobují vibrace určitých částí vozidla a vyluzují tak zvuk. Jinak řečeno - palubní deska, obložení dveří nebo i sluneční clonítko mohou reprodukovat hudbu.

Slavný Hans Zimmer oficiálně na palubě BMW. Jeho úkol je nesmírně důležitý

Slavný Hans Zimmer oficiálně na palubě BMW. Jeho úkol je nesmírně důležitý

K čemu to všechno je? Největší předností je určitě úspora hmotnosti. Sennheiser tvrdí, že toto řešení je až o 90 % lehčí než zavedené systémy. Pravdou je, že subwoofery a zesilovače přeci jenom něco váží a ušetřit nějaké to kilo je vždycky fajn.

Nové řešení může být součástí odtučňovací kůry elektromobilů, nebo pomoct ryze sportovním autům s lepší kvalitou audia bez nutnosti přidávání váhy. Není zatím jasné, kdy se toto nové řešení v autech objeví.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

včera | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera