Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Britský úpravce David Brown Automotive nemá problém vytvářet opravdu speciální auta za speciální cenovky. Pokud tedy chcete vyšperkované klasické Mini za „tři mega“, máte ho mít.

Svou řadu upravených klasických Mini představila firma David Brown Automotive (DBA) již na letošním autosalonu v Ženevě. Takzvané Mini Remastered však nyní ukazuje na další hrstce nových fotografií a nad výsledkem britské dílny můžeme znova s obdivem kroutit hlavou.

Jestliže vás užije na „restomod“ úpravy kombinující pečlivou renovaci s doplněním vozu částečně o modernější techniku, DBA dělá svou práci na jedničku. Ostatně stavba jednoho z těchto vyšperkovaných Mini podle všeho zabere na 1400 hodin ruční práce. Vlastně mluvíme o vytvoření zcela nového vozu, neboť jediné díly, které jsou využity s dárcovského originálu, jsou motor a převodovka.

Mini Clubman prošlo modernizací. Kosmetické změny doplňuje bohatší základní výbava

Mini Clubman prošlo modernizací. Kosmetické změny doplňuje bohatší základní výbava

Zbytek si DBA jakožto schopná karosárna obstará vlastními silami, přestože z venku vypadá Remastered co nejblíže původnímu stylu Mini z šedesátek. DBA pak nemá problém exteriér „posypat“ řadou doplňků, od moderních LED světlometů, nových chromovaných dílů, zahrádky na střeše až po stylové (i když falešné) kožené popruhy na kapotě.

Interiér se proměňuje mnohem více. Nechybí čalounění kvalitní kůží kombinovanou o textilní potahy, kůži najdete i na palubní desce, výplních dveří a dalších částech kabiny. Palubní deska je přitom řádně přepracována s novými výdechy klimatizace či zabudovaným infotainmentem, přes který ovládáte navigaci nebo kvalitní audiosystém.

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Po mechanické stránce došlo samozřejmě i na renovaci zmíněného pohonného ústrojí. Čtyřválcová třináctistovka prošla kompletním omlazením, lehkým navýšením objemu (z 1275 cm³ na 1330 cm³) a dalším vyladěním, díky čemuž nyní produkuje kolem 95 koní a 117 N.m točivého momentu. Na svém místě je čtyřstupňová manuální převodovka.

Jelikož si zájemci o takto „vymazlené“ Mini v podstatě kupují zbrusu nové, ačkoliv staře vypadající Mini, všemu nakonec odpovídá i cenovka. Podle zvolené specifikace se částky pohybují od 75.000 liber (asi 2,25 milionu korun) až po 100.000 liber (3 miliony korun).  

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků