Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Britský úpravce David Brown Automotive nemá problém vytvářet opravdu speciální auta za speciální cenovky. Pokud tedy chcete vyšperkované klasické Mini za „tři mega“, máte ho mít.

Svou řadu upravených klasických Mini představila firma David Brown Automotive (DBA) již na letošním autosalonu v Ženevě. Takzvané Mini Remastered však nyní ukazuje na další hrstce nových fotografií a nad výsledkem britské dílny můžeme znova s obdivem kroutit hlavou.

Jestliže vás užije na „restomod“ úpravy kombinující pečlivou renovaci s doplněním vozu částečně o modernější techniku, DBA dělá svou práci na jedničku. Ostatně stavba jednoho z těchto vyšperkovaných Mini podle všeho zabere na 1400 hodin ruční práce. Vlastně mluvíme o vytvoření zcela nového vozu, neboť jediné díly, které jsou využity s dárcovského originálu, jsou motor a převodovka.

Mini Clubman prošlo modernizací. Kosmetické změny doplňuje bohatší základní výbava

Mini Clubman prošlo modernizací. Kosmetické změny doplňuje bohatší základní výbava

Zbytek si DBA jakožto schopná karosárna obstará vlastními silami, přestože z venku vypadá Remastered co nejblíže původnímu stylu Mini z šedesátek. DBA pak nemá problém exteriér „posypat“ řadou doplňků, od moderních LED světlometů, nových chromovaných dílů, zahrádky na střeše až po stylové (i když falešné) kožené popruhy na kapotě.

Interiér se proměňuje mnohem více. Nechybí čalounění kvalitní kůží kombinovanou o textilní potahy, kůži najdete i na palubní desce, výplních dveří a dalších částech kabiny. Palubní deska je přitom řádně přepracována s novými výdechy klimatizace či zabudovaným infotainmentem, přes který ovládáte navigaci nebo kvalitní audiosystém.

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Po mechanické stránce došlo samozřejmě i na renovaci zmíněného pohonného ústrojí. Čtyřválcová třináctistovka prošla kompletním omlazením, lehkým navýšením objemu (z 1275 cm³ na 1330 cm³) a dalším vyladěním, díky čemuž nyní produkuje kolem 95 koní a 117 N.m točivého momentu. Na svém místě je čtyřstupňová manuální převodovka.

Jelikož si zájemci o takto „vymazlené“ Mini v podstatě kupují zbrusu nové, ačkoliv staře vypadající Mini, všemu nakonec odpovídá i cenovka. Podle zvolené specifikace se částky pohybují od 75.000 liber (asi 2,25 milionu korun) až po 100.000 liber (3 miliony korun).  

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 171 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků