Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Britský úpravce David Brown Automotive nemá problém vytvářet opravdu speciální auta za speciální cenovky. Pokud tedy chcete vyšperkované klasické Mini za „tři mega“, máte ho mít.

Svou řadu upravených klasických Mini představila firma David Brown Automotive (DBA) již na letošním autosalonu v Ženevě. Takzvané Mini Remastered však nyní ukazuje na další hrstce nových fotografií a nad výsledkem britské dílny můžeme znova s obdivem kroutit hlavou.

Jestliže vás užije na „restomod“ úpravy kombinující pečlivou renovaci s doplněním vozu částečně o modernější techniku, DBA dělá svou práci na jedničku. Ostatně stavba jednoho z těchto vyšperkovaných Mini podle všeho zabere na 1400 hodin ruční práce. Vlastně mluvíme o vytvoření zcela nového vozu, neboť jediné díly, které jsou využity s dárcovského originálu, jsou motor a převodovka.

Mini Clubman prošlo modernizací. Kosmetické změny doplňuje bohatší základní výbava

Mini Clubman prošlo modernizací. Kosmetické změny doplňuje bohatší základní výbava

Zbytek si DBA jakožto schopná karosárna obstará vlastními silami, přestože z venku vypadá Remastered co nejblíže původnímu stylu Mini z šedesátek. DBA pak nemá problém exteriér „posypat“ řadou doplňků, od moderních LED světlometů, nových chromovaných dílů, zahrádky na střeše až po stylové (i když falešné) kožené popruhy na kapotě.

Interiér se proměňuje mnohem více. Nechybí čalounění kvalitní kůží kombinovanou o textilní potahy, kůži najdete i na palubní desce, výplních dveří a dalších částech kabiny. Palubní deska je přitom řádně přepracována s novými výdechy klimatizace či zabudovaným infotainmentem, přes který ovládáte navigaci nebo kvalitní audiosystém.

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

Po mechanické stránce došlo samozřejmě i na renovaci zmíněného pohonného ústrojí. Čtyřválcová třináctistovka prošla kompletním omlazením, lehkým navýšením objemu (z 1275 cm³ na 1330 cm³) a dalším vyladěním, díky čemuž nyní produkuje kolem 95 koní a 117 N.m točivého momentu. Na svém místě je čtyřstupňová manuální převodovka.

Jelikož si zájemci o takto „vymazlené“ Mini v podstatě kupují zbrusu nové, ačkoliv staře vypadající Mini, všemu nakonec odpovídá i cenovka. Podle zvolené specifikace se částky pohybují od 75.000 liber (asi 2,25 milionu korun) až po 100.000 liber (3 miliony korun).  

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků