Kladno testuje obří „žehličku“. Má levně a efektivně opravit silnice

Může to být hodně dobrý pomocník při opravách rozbitých vozovek, které trápí motoristy po zimním nečase. Český stroj Silkot už otestovalo několik měst, tento týden zkoušejí jeho účinnost na svých vymletých komunikacích v Kladně.

Jedná se o poměrně novou technologii, jejíž předností je levnost. Stroj firmy Street totiž pracuje s již použitým materiálem. Výmoly zaplňuje roztavenou směsí z jinde vyfrézovaného asfaltu. Ještě předtím deska s plynovými hořáky zateplí prostor opravy a jeho okolí. Díky tomu dojde k dokonalému spojení starého materiálu s novým. Pak se místo zalije speciální látkou a převálcuje. Za pár minut je silnice připravená k provozu. 

„Zaujalo nás to proto, že není potřeba žádné frézování, a také tím, že se při ohřevu nedostane do spár žádná vlhkost, která při dalším mrazu spravené místo opět poničí,“ řekl AutoRevoue.cz náměstek primátora Miroslav Bernášek.

Klepněte pro větší obrázek
V Silkotu se zahřeje asfalt na 150 stupňů Celsia a na stejnou teplotu zateplí vozovku obří žehlička.

Nevýhodou je poměrně pomalý postup. Zahřátí každé díry zařízením připomínající obří žehličku trvá minimálně deset minut, takže na čtyři metry čtvereční je potřeba asi půl hodiny. „Pro hodně velké plochy to nebude moc vhodné, Silkot se ale uplatní na jednotlivých výtlucích. Na nich pracuje levně, efektivně a podle referencí docela trvanlivě,“ pokračoval kladenský náměstek.

„Jeho hlavní předností je ale možnost pracovat v přechodném podzimním a jarním období. Tady by mohl nahradit metodu oprav studenou směsí, která je drahá a vydrží maximálně dva měsíce,“ upozornil. Zástupci kladenské radnice si chtějí nechat po testech určitý čas na rozmyšlenou. „Uvidíme, jak opravená místa budou vypadat za měsíc a pak se o tom pobavíme s našimi správci silnic. Silkot by se jim mohl hodit jako doplněk ke stávající technice,“ dodal Bernášek.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků