Kladno testuje obří „žehličku“. Má levně a efektivně opravit silnice

Může to být hodně dobrý pomocník při opravách rozbitých vozovek, které trápí motoristy po zimním nečase. Český stroj Silkot už otestovalo několik měst, tento týden zkoušejí jeho účinnost na svých vymletých komunikacích v Kladně.

Jedná se o poměrně novou technologii, jejíž předností je levnost. Stroj firmy Street totiž pracuje s již použitým materiálem. Výmoly zaplňuje roztavenou směsí z jinde vyfrézovaného asfaltu. Ještě předtím deska s plynovými hořáky zateplí prostor opravy a jeho okolí. Díky tomu dojde k dokonalému spojení starého materiálu s novým. Pak se místo zalije speciální látkou a převálcuje. Za pár minut je silnice připravená k provozu. 

„Zaujalo nás to proto, že není potřeba žádné frézování, a také tím, že se při ohřevu nedostane do spár žádná vlhkost, která při dalším mrazu spravené místo opět poničí,“ řekl AutoRevoue.cz náměstek primátora Miroslav Bernášek.

Klepněte pro větší obrázek
V Silkotu se zahřeje asfalt na 150 stupňů Celsia a na stejnou teplotu zateplí vozovku obří žehlička.

Nevýhodou je poměrně pomalý postup. Zahřátí každé díry zařízením připomínající obří žehličku trvá minimálně deset minut, takže na čtyři metry čtvereční je potřeba asi půl hodiny. „Pro hodně velké plochy to nebude moc vhodné, Silkot se ale uplatní na jednotlivých výtlucích. Na nich pracuje levně, efektivně a podle referencí docela trvanlivě,“ pokračoval kladenský náměstek.

„Jeho hlavní předností je ale možnost pracovat v přechodném podzimním a jarním období. Tady by mohl nahradit metodu oprav studenou směsí, která je drahá a vydrží maximálně dva měsíce,“ upozornil. Zástupci kladenské radnice si chtějí nechat po testech určitý čas na rozmyšlenou. „Uvidíme, jak opravená místa budou vypadat za měsíc a pak se o tom pobavíme s našimi správci silnic. Silkot by se jim mohl hodit jako doplněk ke stávající technice,“ dodal Bernášek.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků