Kladno testuje obří „žehličku“. Má levně a efektivně opravit silnice

Může to být hodně dobrý pomocník při opravách rozbitých vozovek, které trápí motoristy po zimním nečase. Český stroj Silkot už otestovalo několik měst, tento týden zkoušejí jeho účinnost na svých vymletých komunikacích v Kladně.

Jedná se o poměrně novou technologii, jejíž předností je levnost. Stroj firmy Street totiž pracuje s již použitým materiálem. Výmoly zaplňuje roztavenou směsí z jinde vyfrézovaného asfaltu. Ještě předtím deska s plynovými hořáky zateplí prostor opravy a jeho okolí. Díky tomu dojde k dokonalému spojení starého materiálu s novým. Pak se místo zalije speciální látkou a převálcuje. Za pár minut je silnice připravená k provozu. 

„Zaujalo nás to proto, že není potřeba žádné frézování, a také tím, že se při ohřevu nedostane do spár žádná vlhkost, která při dalším mrazu spravené místo opět poničí,“ řekl AutoRevoue.cz náměstek primátora Miroslav Bernášek.

Klepněte pro větší obrázek
V Silkotu se zahřeje asfalt na 150 stupňů Celsia a na stejnou teplotu zateplí vozovku obří žehlička.

Nevýhodou je poměrně pomalý postup. Zahřátí každé díry zařízením připomínající obří žehličku trvá minimálně deset minut, takže na čtyři metry čtvereční je potřeba asi půl hodiny. „Pro hodně velké plochy to nebude moc vhodné, Silkot se ale uplatní na jednotlivých výtlucích. Na nich pracuje levně, efektivně a podle referencí docela trvanlivě,“ pokračoval kladenský náměstek.

„Jeho hlavní předností je ale možnost pracovat v přechodném podzimním a jarním období. Tady by mohl nahradit metodu oprav studenou směsí, která je drahá a vydrží maximálně dva měsíce,“ upozornil. Zástupci kladenské radnice si chtějí nechat po testech určitý čas na rozmyšlenou. „Uvidíme, jak opravená místa budou vypadat za měsíc a pak se o tom pobavíme s našimi správci silnic. Silkot by se jim mohl hodit jako doplněk ke stávající technice,“ dodal Bernášek.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků