Kinetik 07 je nová elektrická hračka na základech Caterhamu. Postavili ji Bulhaři

Brutální okruhová mašina se dvěma sedadly, která může na silnice. Takové hračky se nikdy neomrzí.

Kinetik 07 je bulharský stroj, který stojí na základech britského Caterhamu. Pod kapotou ovšem nemá spalovací motor, ale elektrické ústrojí. Produkt se představil včera v bulharské Sofii, kde měl zaujmout potenciální investory.

Nový Caterham vám dodají nejdříve za rok a půl. Mohou za to i emise

Nový Caterham vám dodají nejdříve za rok a půl. Mohou za to i emise

Měl pro ně spoustu pádných argumentů. Tím prvním je určitě lehká platforma od Caterhamu, do které inženýři z Kinetiku usadili elektrické ústrojí. Základní model nabídne ohromující výkon 480 kW (650 koní) a 800 N.m točivého momentu. To je na takovou malou lehkou formuli celkem šílená hodnota.

Akcelerace z nuly na sto se má odehrát za 2,7 sekundy. „Je to jako řídit sportovní auto v úplně jiném světě, kde fungují zcela jiné fyzické zákony“, okomentoval 07 zakladatel společnosti Teodosiy Teodosiev. Podle společnosti pochází 90 % použitých komponentů z vlastní produkce a většina karosářských dílů byla vyrobena v 3D tiskárně.

Morgan příští rok uvede nový sporťák. Má být nejrychlejší v historii

Morgan příští rok uvede nový sporťák. Má být nejrychlejší v historii

Interiér je spartánsky, ale nabídne velký digitální přístrojový štít, který si může zákazník sám nakonfigurovat. Předprodukční prototyp na fotografiích se podle bulharského Top Gearu dočká omezené série sedmi kusů. Alespoň prozatím. Pak se uvidí, jaký bude o auto zájem. Zákazníky by ale mohla nalákat rozsáhlá možnost individualizace.

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků