Sportage je celosvětově nejprodávanějším modelem automobilky Kia. Od roku 1993, kdy se začala prodávat první generace, našlo své majitele už 5 milionů exemplářů.
O rozmachu vozidel SUV se ve velkém hovoří až v dnešní době, asi jenom málokdo si však uvědomuje, že tento trend začal už před mnoha a mnoha lety. V případě automobilky Kia už v roce 1993, kdy na trh uvedla první generaci modelu Sportage.
Dnes je na trhu čtvrtá generace Kie Sportage, už ta minulá však začala světu ukazovat přerod značky vyrábějící „šedá“ auta v moderního a sportovněji založeného výrobce. Současného provedení se prodalo milion už 29 měsíců po zahájení výroby a dva roky po sobě platí za nejprodávanější model Kie. Jak jsme nicméně uvedli již minulý týden, v Evropě se to má změnit. Korejci totiž chtějí do čela prodejů tlačit Ceed, byť na našem trhu je už úkol splněn.
Předchozí tři generace Kie Sportage hezky vedle sebe. Milník v podobě 5 milionů prodaných kusů prolomila čtvrtá, v současnosti prodávaná generace.
V roce oslav čtvrt století od zahájení prodeje si Kia Sportage připisuje další milník – celosvětově se prodalo už pět milionů exemplářů. „Od roku 1993 se model Sportage etabloval jako srovnávací kritérium v segmentu kompaktních SUV a jeho úspěchy vedly ke vzniku různorodé a ucelené modelové nabídky vozů SUV a crossoverů značky Kia – a další modely budou následovat.“ uvedl Ho Sung Song, výkonný viceprezident divize globálních operací.
Podle dřívějších zpráv bude tato budoucnost silně „alternativní“. Na cestě je hybridní verze Kie Sportage s 48voltovou elektrickou sítí, chybět nebude elektrické Niro, nová generace crossoveru Soul, která nabídne spalovací jednotky i čistě elektrickou verzi, a ve velkém se hovoří také o vodíku. To nám ostatně během ženevského autosalonu potvrdil i Arnošt Barna, ředitel společnosti Kia Motors Czech.
„Do roku 2020 máme v úmyslu přidat model s vodíkovým palivovým článkem. Očekáváme, že v nejbližších letech budou v Evropě jezdit vozy s rozličnými pohonnými ústrojími a budou fungovat paralelně vedle sebe. Nelze očekávat, že by vývoj vedl k nějaké unifikaci, kdy by pouze jeden typ pohonného ústrojí převládl. Zatím není jasné, jak se k tomu postaví česká vláda a jaké dotace, respektive penalizace zavede v nejbližších letech. Podle nařízení Evropské komise věříme, že k něčemu rozhodně dojde, a to pravděpodobně do dvou let,“ prozradil na otázku týkající se rozvoje čistých technologií v Česku Arnošt Barna.