Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Seznamte se s modernizovaným modelem Sportage. Novinka dává sbohem vznětovému čtyřválci 1.7 CRDi a místo něj tu máme hned dvě náhrady, z toho jednu elektrifikovanou.

Minulý týden jsme psali, že Kia na rozdíl od některých jiných automobilek naftové pohonné jednotky ještě nezatracuje. A že dokonce pracuje na hybridizaci vznětového motoru, který bude mít v dohledné době premiéru v inovovaném modelu Sportage.

Kia diesely nezatracuje. Představí naftový mild-hybrid, nejdříve pro Sportage

Kia diesely nezatracuje. Představí naftový mild-hybrid, nejdříve pro Sportage

Jak sami vidíte, ta dohledná doba právě nastala – Kia zveřejnila první oficiální fotky svého středního SUV po mezigenerační modernizaci a přidává k tomu také pár základních technických údajů. Než se do nich ale pustíme, pojďme se nejdříve podívat na změny v designu.

Přímým srovnáním původního a nového auta zjistíte, že nejsou nijak zásadní. Stylistické oddělení zlehka učesalo mřížku chladiče, zvětšilo otvor v předním nárazníku, který teď doplňuje horizontální lamela a osvěžení přináší rovněž přepracovaná vnitřní struktura světlometů vyplněných jednotkami LED.

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Jinak vypadají rovněž mlhovky, přičemž ve výbavě GT Line, kterou máme možnost vidět na továrních snímcích, Kia nahradila chromované prvky černým lakem. Jak toto řešení ve výsledku působí, necháme na vašem zvážení, a stejně tak můžete diskutovat o úpravách provedených v podobném duchu i na zádi či zcela nových kolech o průměru 16 až 19 palců. My jdeme k motorům.

Tou nejdůležitější informací je, že Kia z nabídky této modelové řady vypouští přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,7 litru. Místo něj nastupuje nepatrně menší jednotka 1.6 CRDi s interním označením U3, která bude k mání ve dvou výkonových variantách. Ta slabší bude mít 115 koní, silnější pak 136, přičemž ostřejší provedení bude možné kombinovat s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Asi nejzajímavější novinkou pod přední kapotou je nový čtyřválec s obchodním označením EcoDynamics+. Interně mu bylo přiděleno písmeno R, má objem 2,0 litru a spolupracuje s elektrickým obvodem o napětí 48 V. Ten je zde kvůli přídavnému startér-generátoru o výkonu necelých 14 koní schopnému vypomáhat vznětovému agregátu při akceleraci, což má pod tvůrců snížit spotřebu i emise o 7 procent.

Co vám ještě dlužíme? Asi už jen ceny a termín uvedení na trh. To první prozatím neznáme, víme ale, že faceliftovaná Kia Sportage dorazí k evropským prodejcům ve třetím kvartálu letošního roku.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků