Kia Sportage má po faceliftu. Sází na nové diesely i naftový mild-hybrid

Seznamte se s modernizovaným modelem Sportage. Novinka dává sbohem vznětovému čtyřválci 1.7 CRDi a místo něj tu máme hned dvě náhrady, z toho jednu elektrifikovanou.

Minulý týden jsme psali, že Kia na rozdíl od některých jiných automobilek naftové pohonné jednotky ještě nezatracuje. A že dokonce pracuje na hybridizaci vznětového motoru, který bude mít v dohledné době premiéru v inovovaném modelu Sportage.

Kia diesely nezatracuje. Představí naftový mild-hybrid, nejdříve pro Sportage

Kia diesely nezatracuje. Představí naftový mild-hybrid, nejdříve pro Sportage

Jak sami vidíte, ta dohledná doba právě nastala – Kia zveřejnila první oficiální fotky svého středního SUV po mezigenerační modernizaci a přidává k tomu také pár základních technických údajů. Než se do nich ale pustíme, pojďme se nejdříve podívat na změny v designu.

Přímým srovnáním původního a nového auta zjistíte, že nejsou nijak zásadní. Stylistické oddělení zlehka učesalo mřížku chladiče, zvětšilo otvor v předním nárazníku, který teď doplňuje horizontální lamela a osvěžení přináší rovněž přepracovaná vnitřní struktura světlometů vyplněných jednotkami LED.

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Kia představila nový koncept SUV. Je krásný, má ale jednu zásadní chybu

Jinak vypadají rovněž mlhovky, přičemž ve výbavě GT Line, kterou máme možnost vidět na továrních snímcích, Kia nahradila chromované prvky černým lakem. Jak toto řešení ve výsledku působí, necháme na vašem zvážení, a stejně tak můžete diskutovat o úpravách provedených v podobném duchu i na zádi či zcela nových kolech o průměru 16 až 19 palců. My jdeme k motorům.

Tou nejdůležitější informací je, že Kia z nabídky této modelové řady vypouští přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,7 litru. Místo něj nastupuje nepatrně menší jednotka 1.6 CRDi s interním označením U3, která bude k mání ve dvou výkonových variantách. Ta slabší bude mít 115 koní, silnější pak 136, přičemž ostřejší provedení bude možné kombinovat s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Asi nejzajímavější novinkou pod přední kapotou je nový čtyřválec s obchodním označením EcoDynamics+. Interně mu bylo přiděleno písmeno R, má objem 2,0 litru a spolupracuje s elektrickým obvodem o napětí 48 V. Ten je zde kvůli přídavnému startér-generátoru o výkonu necelých 14 koní schopnému vypomáhat vznětovému agregátu při akceleraci, což má pod tvůrců snížit spotřebu i emise o 7 procent.

Co vám ještě dlužíme? Asi už jen ceny a termín uvedení na trh. To první prozatím neznáme, víme ale, že faceliftovaná Kia Sportage dorazí k evropským prodejcům ve třetím kvartálu letošního roku.

 

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo, zastoupeny budou nanejvýš lokálními dealery. Novinkou budou přidružené výstavy Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října, od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie Ceed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 Aircross • Renault Clio • Suzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků