Kicherer R8: lépe a elegantněji do zatáček

Úpravce, který má rád hlavně německá auta, se pustil do prvního supersportu Audi. Model R8 je ale trochu jiná liga než běžné sedany.

Ani fakt, že Audi R8 lze právoplatně považovat za opravdu sportovní vůz, který konkuruje ikonám jako je Lamborghini Gallardo nebo Ferrari F430, neznamená, že se ho tuneři nesmí ani dotknout. Problém je ale v tom, že podobné vozy prošly dlouhým vývojem s jediným cílem - postavit dokonalý sportovní vůz. A předělat něco takového, aby bylo v tomto směru ještě lepší, není tak jednoduché.

Kicherer se u tohoto díla vůbec nezaobíral výkonem a pod kapotou je tak standardní osmiválec o objemu 4,2 litru s výkonem 420 koní a točivým momentem 430 Nm. Stovka za 4,6 sekundy a maximálka bez omezovače okolo tří set kilometrů v hodině, to už známe.

Ke změnám ovšem došlo v oblasti aerodynamiky. Instalací nového předního spoileru došlo ke snížení vztlaku na přední nápravě až o 15 procent a zadní spoiler pak zvýší o stejnou porci přítlak na zadní kola. Ve výsledku tak projede Audi R8 zatáčku rychleji, ale na rovince dosáhne nižší rychlosti.

Pod blatníky našla místo nová 20" kola z lehké slitiny, to aby R8 trochu přibylo také po vzhledové stránce. Za nimi jsou nyní i zcela nové brzdy. Velké 325 mm kotouče mají nabídnout hlavně delší výdrž při sportovní jízdě.

Kicherer si také pro Audi R8 půjčil podvozkový set od společnosti H&R, díky čemuž je vůz o 30 mm vpředu a o 15 mm vzadu blíže k zemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kicherer R8

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků