Kicherer R8: lépe a elegantněji do zatáček

Úpravce, který má rád hlavně německá auta, se pustil do prvního supersportu Audi. Model R8 je ale trochu jiná liga než běžné sedany.

Ani fakt, že Audi R8 lze právoplatně považovat za opravdu sportovní vůz, který konkuruje ikonám jako je Lamborghini Gallardo nebo Ferrari F430, neznamená, že se ho tuneři nesmí ani dotknout. Problém je ale v tom, že podobné vozy prošly dlouhým vývojem s jediným cílem - postavit dokonalý sportovní vůz. A předělat něco takového, aby bylo v tomto směru ještě lepší, není tak jednoduché.

Kicherer se u tohoto díla vůbec nezaobíral výkonem a pod kapotou je tak standardní osmiválec o objemu 4,2 litru s výkonem 420 koní a točivým momentem 430 Nm. Stovka za 4,6 sekundy a maximálka bez omezovače okolo tří set kilometrů v hodině, to už známe.

Ke změnám ovšem došlo v oblasti aerodynamiky. Instalací nového předního spoileru došlo ke snížení vztlaku na přední nápravě až o 15 procent a zadní spoiler pak zvýší o stejnou porci přítlak na zadní kola. Ve výsledku tak projede Audi R8 zatáčku rychleji, ale na rovince dosáhne nižší rychlosti.

Pod blatníky našla místo nová 20" kola z lehké slitiny, to aby R8 trochu přibylo také po vzhledové stránce. Za nimi jsou nyní i zcela nové brzdy. Velké 325 mm kotouče mají nabídnout hlavně delší výdrž při sportovní jízdě.

Kicherer si také pro Audi R8 půjčil podvozkový set od společnosti H&R, díky čemuž je vůz o 30 mm vpředu a o 15 mm vzadu blíže k zemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kicherer R8

 

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků