Kicherer R8: lépe a elegantněji do zatáček

Úpravce, který má rád hlavně německá auta, se pustil do prvního supersportu Audi. Model R8 je ale trochu jiná liga než běžné sedany.

Ani fakt, že Audi R8 lze právoplatně považovat za opravdu sportovní vůz, který konkuruje ikonám jako je Lamborghini Gallardo nebo Ferrari F430, neznamená, že se ho tuneři nesmí ani dotknout. Problém je ale v tom, že podobné vozy prošly dlouhým vývojem s jediným cílem - postavit dokonalý sportovní vůz. A předělat něco takového, aby bylo v tomto směru ještě lepší, není tak jednoduché.

Kicherer se u tohoto díla vůbec nezaobíral výkonem a pod kapotou je tak standardní osmiválec o objemu 4,2 litru s výkonem 420 koní a točivým momentem 430 Nm. Stovka za 4,6 sekundy a maximálka bez omezovače okolo tří set kilometrů v hodině, to už známe.

Ke změnám ovšem došlo v oblasti aerodynamiky. Instalací nového předního spoileru došlo ke snížení vztlaku na přední nápravě až o 15 procent a zadní spoiler pak zvýší o stejnou porci přítlak na zadní kola. Ve výsledku tak projede Audi R8 zatáčku rychleji, ale na rovince dosáhne nižší rychlosti.

Pod blatníky našla místo nová 20" kola z lehké slitiny, to aby R8 trochu přibylo také po vzhledové stránce. Za nimi jsou nyní i zcela nové brzdy. Velké 325 mm kotouče mají nabídnout hlavně delší výdrž při sportovní jízdě.

Kicherer si také pro Audi R8 půjčil podvozkový set od společnosti H&R, díky čemuž je vůz o 30 mm vpředu a o 15 mm vzadu blíže k zemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kicherer R8

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků