Kicherer K 60 Evo: Bi-turbo na limite

Niekomu nemusí sériových 517 koní preplňovaného dvanásťvalca stačiť. Takí buď siahnu po vrcholnom modeli SL65 AMG alebo zamieria k firme Kicherer…

Táto nemecká firma, ktorá sa zaoberá úpravami Mercedesov, si ako posledný model vybrala model SL600. Ten pod kapotou schováva veľký dvanásťvalec 5,5 l preplňovaný dvomi turbodúchadlami. Už v sérii tak poskytuje výborný výkon 380 kW (517 k) pri 5000 ot./min. a obrovský točivý moment 830 Nm v rozmedzí 1900-3500 ot./min.

U firmy Kicherer však sú očividne presvedčení, že toto nestačí. Úpravou riadiacej jednotiek, použitím nových väčších turbodúchadiel, výfukov, sania a športových katalyzátorov sa maximálny výkon vyšvihol na rešpekt vzbudzujúcu hodnotu 445 kW (605 k), točivý moment radšej ani úpravca neudáva, ale určite bude blízky magickej číslici 1000 Nm. Použitý zostal päťstupňový automat od Mercedesu.

Už sériovo pokorená stovka za 4,5 s je výborná hodnota, po úpravách však bude „eselko“ schopné túto rýchlosť zvládnuť za približne 4,2 s. A čo maximálna rýchlosť? Pôvodných 250 km/h by na exkluzivite príliš nepridalo, a tak sa Kicherer rozhodol dať obmedzovaču zbohom. To znamená, že K 60 Evo prestane zrýchľovať až pri rýchlosti 350 km/h...

Úpravy pohonnej jednotky však nie sú zďaleka všetko. Firma sa pohrala aj s aerodynamickými prvkami a bodykitom, ktorý dostal nový predný spojler, zadný difúzor zvyšujúci prítlak na zadnej náprave a štvoricu výfukov v tvare elipsy. Zaujímavosťou je predná kapota a strecha z karbonu, ktoré tak znižujú hmotnosť.

Úpravy sa pochopiteľne dotkli aj podvozku. Znížená svetlá výška, tvrdšie pružiny, tlmiče a stabilizátory, 20-palcové kolesá. To všetko má zabezpečiť výborné jazdné výkony na (kvalitných) cestách aj na okruhoch. Práve okruhovému zaťaženiu boli prispôsobené aj veľké keramické brzdy.

Vzhľad interiéru už necháva úpravca z veľkej časti na zákazníkovi, o vysokú dávku  exkluzivity tak netreba mať strach.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kicherer K 60 Evo

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes R 3
Rok výroby: 2007
Stav: 189 683 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes SL 3,5
Rok výroby: 2009
Stav: 59 580 km
Cena: 580 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků