Kia získala licenci k provozování autonomních vozidel v Nevadě

Kia získala licenci k provozování autonomních vozidel v Nevadě

Společnost Kia Motors získala v americkém státě Nevada povolení k prvním zkouškám technologií plně autonomního řízení na veřejných komunikacích.
 
Kia se chystá testovat technologie částečně a plně autonomního řízení za reálných podmínek v rámci svého strategického plánu v oblasti autonomního řízení vozidel.
 
Kia má v plánu do roku 2020 představit řadu technologií částečně autonomního řízení (včetně ekologicky zaměřených modelů) a do roku 2030 by ráda na trhu představila svůj první vůz s plně autonomním řízením. První fáze investic automobilky Kia – v celkovém objemu 2 mld. USD – umožní těmto společnostem vyvinout nové vyspělé systémy na podporu řízení (ADAS) a přijmout vyšší počet inženýrů. Díky uvedené investici se v příštích letech představí inteligentní vozidla příští generace. Díky této licenci bude moci automobilka Kia urychlit testování svých nových technologií autonomního řízení, které jsou nyní v počáteční fázi vývoje, zvláště pak s důrazem na vozidla s alternativním pohonem. Kia je přesvědčena, že nejnovější inovace – v oblasti částečně i plně autonomního řízení – nakonec zvýší bezpečnost cestování pro všechny účastníky silničního provozu. K docílení maximální bezpečnosti bude zapotřebí spousta dalšího výzkumu a přísného testování produktů.
 
Vyspělé systémy Kia na podporu řízení 
Kia plánuje v příštích letech představit řadu technologií ADAS pro částečně autonomní řízení, přičemž mnoho nových funkcí by se do roku 2020 mělo objevit i na trhu. Patří sem asistent pro jízdu v koloně (TJA), systém autonomního řízení na dálnici (HAD), systém autonomního řízení ve městě (UAD), systém nouzového zastavení (ESS) a technologie autonomního parkování. Nová řada technologií na podporu řízení bude vždy koncipována tak, aby je řidič mohl obejít vlastním zásahem a případně korigovat řízení vozidla dle vlastního přání.
Zmiňované nové technologie doplní stávající sadu systémů nabízených automobilkou Kia u jejích nejnovějších produkčních vozidel, včetně modelu Sorento a zcela nových modelů Optima a Sportage, které Kia zanedlouho představí. Hlavním smyslem uvedených technologií je usnadnit zákazníkům řízení a současně zvýšit jeho bezpečnost díky schopnosti co nejdříve odhalit nebezpečí a umožnit řidiči – nebo vozu samotnému – příslušným způsobem zasáhnout. Mezi technologie, které Kia již dnes nabízí, patří systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS), systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKAS), funkce sledování slepého úhlu (BSD), nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) a vyspělý inteligentní tempomat (ASCC).
 
Kia plánuje do patnácti let uvést na trh plně autonomní vozidla 

V rámci své dlouhodobější strategie chce Kia do roku 2030 představit plně autonomní vozidla. Coby klíčová součást vývoje automobilky Kia zaměřeného na technologie plně autonomního řízení (tedy skutečný samořiditelný vůz) je výzkum automobilky zaměřen na komunikaci mezi vozidly navzájem (V2V), komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (V2I), resp. mezi vozidly a jejich okolím (V2X).
 
Umožní-li Kia přímou a nezávislou komunikaci vozů s jejich okolím, dosáhnou modely vybavené technologiemi ADAS maximálního stupně bezpečnosti i efektivity.

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 738 km
Cena: 87 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 125 811 km
Cena: 470 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 180 021 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 30 479 km
Cena: 266 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 71 931 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků