Kia zahájila výrobu elektrického modelu Soul. Namířeno má také do ČR

12 komentářů

George
12. června • 19:20

Soul je omyl sám o sobě(humus) :-) natož v elektrice,s dojezdem 200km.Když už, bych chtěl vyhovět, ekoteroristům,šel bych do CNG ;-)

Shimi
12. června • 15:55

Ať přemýšlím jak přemýšlím, tak nenacházím jediný racionální argument ke koupi jakéhokoliv elektrovozítka v kontextu pořizovací ceny. Kdyby raději ty prachy, co uvalili do tohoto ekonesmyslu, vrazili do zkvalitnění zbylého portfolia, tak by udělali 100x lépe.

Fantomas
12. června • 17:53

Vidím to podobně, na druhou stranu ale chápu, že každá nová technologie se prosazuje pomalu a začíná na gigantických cenách. Např. před pár lety plazmové televize - ceny ve statisících a normální člověk si ťukal na čelo.

Shimi
12. června • 18:29

Nová technologie? Kde? Ano, u televizí to chápu. Rozdíl mezi dnešní televizí a televizí před 20 lety, respektive technologií, je propastný. To byl obrat o 180 stupňů, v tomto případě je ta počáteční přestřelená cena za novinku pochopitelná. Jaký obrat se ale udál v oblasti elektrovozítek, aby to ospravedlnilo cenu? Žádný. Kdyby Tesla viděl, kam jsme se za ty roky posunuli, tak by se nám vysmál.

Fantomas
12. června • 20:04

Dobře, tak není to úplně něco nového, ale velká změna to je a vyžaduje určité postupy a technická řešení, která zatím nejsou vyráběná ve statisícových sériích, takže tím je daná velká cena.
A já myslím, že Teslovi by se naše akumulátory líbily. Stejně jako ostatní elektronika. Mít Tesla naše současné možnosti, elektroniku, mobily, počítače, to by se mu to bádalo a vynalézalo. O takových věcech se mu ani nesnilo. Jen by zíral, rozhodně by se nesmál.

runner42
13. června • 8:36

Která součást elektromobilo není podle vás vyráběna ve statisícových sériích a je proto tak extrémně drahá, že se významně podílí na celkové vysoké cenně elektromobilu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
13. června • 10:06

No nepochybně to budou například akumulátory

runner42
13. června • 11:06

Ano, to je oblíbený mýtus šířený fandy elektromobilů. Ža masová produkce zlevní aku.Realita je taková, že např. do Modelu S od Tesly se dává aku složený z článků NCR18650A, kterých Panasonic vyrobil už hodně přes miliardu a žádný prostor pro zlevňování tam opravdu není.

Vana666
13. června • 12:00

Uff, to tam fakt strkají články s kapesních svítilen ? :-/

runner42
13. června • 13:06

Ano, to není neobvyklé řešení, ty články jsou už dlouho vychytané.
Samozřejmě při použití Superchargeru je rychle odrovnáte, protože se při rychlém nabíjení vnitřně přehřívají. To ovšem Tesla-lovers nevadí a prostě to jako jiná nepříjemná fakta ignorují. :-D

Vana666
13. června • 14:11

No to je fakt pecka. A kolik jich v Tesle je, na 90kWh to musí být přes sedm tisíc ?

runner42
13. června • 15:27

Blízko, pokud si správně pamatuju, nechce se mi to hledat, je to 8 tisíc článků.

Doporučujeme

Články odjinud