Kia začíná nabízet svůj nejrychlejší vůz. Stinger je krásný, ale ne levný

Nejlevnější provedení sportovního liftbacku, který přináší i řadu zajímavých technických řešení, začíná na ceně 1 149 980 Kč. Motory mají vždy nejméně 200 koní.

Designéři značky Kia umí svoji práci dobře. Platí to tedy logicky i o automobilu, který má pozdvihnout prestiž značky na další vyšší úroveň a současně přitáhnout do autosalonů KIA i ty lidi, kteří touží po řidičských zážitcích.

Právě proto má nový model stinger řadu unikátních technických řešení. Během novinářské prezentace nás zaujal například blok motoru s otvory pro osazení poloos. To proto, aby se agregát mohl uložit co možná nejníže a zlepšily se tak jízdní vlastnosti.

Těm ostatně napomáhá klasická koncepce pohonu - tedy motor vpředu a pohon zadních kol. Současně je samozřejmě k dispozici rovněž pohon všech kol.

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

V automobilovém průmyslu ojedinělým řešením je také namontování tlumiče torzních kmitů CPA (Centrifugal Pendulum Absorber)  k měniči točivého momentu v automatické osmistupňové převodovce. To  snižuje torzní vibrace v celém hnacím ústrojí.

Tři typy motorů

Nejméně výkonným agregátem (147 kW - 200 koní) v nabídce je turbodiesel 2,2 litru dosahuje výkonu 200 koní. Vůz s touto motorizací akceleruje z 0 - 100 km/h za 7,6 sekundy a rozjede se až na 230 km/h. K dostání je s pohonem zadních (RWD) nebo všech kol (AWD).

Druhou možností je přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,0 litru, který dosahuje maxima výkonu 255 koní (188 kW) při 6200 ot/min. Nejvyšší točivý moment 353 Nm je k dispozici od 1400 do 4000 ot/min. S tímto agregátem Stinger akceleruje z 0 - 100 km/h za 6,0 sekundy a dokáže se rozjet až na 240 km/h. K dispozici je výhradně s pohonem zadních kol (RWD).

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Nejvyšší výkonový potenciál pak nabídne dvojitě přeplňovaný benzínový šestiválec 3,3 litru V6 ‘Lambda II’, jenž produkuje až 370 koní (272 kW) při 6000 ot/min a dosahuje maxima točivého momentu 510 Nm v pásmu od 1300 do 4500 ot/min. Vozy v provedení GT a s pohonem všech kol (AWD) poháněné přeplňovanou jednotkou 3,3 litru akcelerují z 0 - 100 km/h za pouhých 4,9 s, což ze Stingeru činí nejrychleji akcelerující sériový model Kia v historii. S touto pohonnou jednotkou se Stinger rozjede až na 270 km/h.

Výbava potěší

Přestože cenovka vozu není určitě nízká, auto si ji obhájí například i díky své bohaté výbavě. Základní GT Line obsahuje například osmipalcovou obrazovku multimediálního systému, audiosystém harman&kardon s patnácti reproduktory a zesilovačem 720 Wattů, head-up displej, vyhřívaná a ventilovaná kožená sedadla, systém monitorování okolí vozu 360 stupňů a osmnáctipalcová hliníková kola.

Stinger jako samostatná značka? V Koreji se novinka nebude prodávat jako Kia

Stinger jako samostatná značka? V Koreji se novinka nebude prodávat jako Kia

V GT, která se vždy pojí se šestiválcem a pohonem všech kol,  je pak i elektronicky nastavitelný podvozek ECS (Electronic Controlled Suspension). Podvozek je možno přenastavit pomocí voliče jízdních režimů Drive Mode Select. Volit lze mezi pěti různými jízdními režimy: Smart (automatické nastavení dle stylu jízdy), ECO (mód úspory paliva), Comfort (základní nastavení), Sport (mód dynamické jízdy) a Sport+ (mód dynamické jízdy s částečně deaktivovaným ESC).

Navíc pak kupující této verze získají o palec větší kola s brzdami Brembo, řízení s variabilním převodem či sedačky s nafukovacími bočnicemi.

Přestože je stinger vlajkovou lodí, má i slušné vybavení umožňující dlouhé cestování s tímto vozem kategorie Gran turismo. Například zavazadlový prostor v karosérii dlouhé 483 centimetrů dosahuje objemu 406 litrů a vzadu můžou pohodlně cestovat dospělí s výškou do 180 centimetrů. Ti vyšší se nemůžou v opěradle napřímit, protože by hlavou tlačili do stropu. Na druhou stranu, místa před koleny je tu hodně i pro ně.

Kiu Stinger nebudou moci prodávat všichni dealeři značky. Právo zařídit si speciální část svého showroomu pro prezentaci tohoto modelu získali tři partneři v Praze, dále pak v Českých Budějovicích, v Brně, Olomouci a ve Zlíně.

Na fotogalerii tohoto vozu se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Technické údaje
Motor 2.2 CRDi 2.2 CRDi 4x4 2.0 T-GDI 3.3 V6 T-GDI
Pohon 4x2 4x4 4x2 4x4
Zdvihový objem [cm3] 2199 2199 1998 3342
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 147/3800 147/3800 188/6200 272/6000
Točivý moment [N.m/min] 440/1750-2750 450/1750-2750 353/1400-400 510/1300-4500
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 230 230 240 270
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,6 7,6 6,0 4,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 6,4 7,9 10,6
Základní cena [Kč] 1 149 980 1 199 980 1 099 980 1 399 980
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků