Nejlevnější provedení sportovního liftbacku, který přináší i řadu zajímavých technických řešení, začíná na ceně 1 149 980 Kč. Motory mají vždy nejméně 200 koní.
Designéři značky Kia umí svoji práci dobře. Platí to tedy logicky i o automobilu, který má pozdvihnout prestiž značky na další vyšší úroveň a současně přitáhnout do autosalonů KIA i ty lidi, kteří touží po řidičských zážitcích.
Právě proto má nový model stinger řadu unikátních technických řešení. Během novinářské prezentace nás zaujal například blok motoru s otvory pro osazení poloos. To proto, aby se agregát mohl uložit co možná nejníže a zlepšily se tak jízdní vlastnosti.
Těm ostatně napomáhá klasická koncepce pohonu - tedy motor vpředu a pohon zadních kol. Současně je samozřejmě k dispozici rovněž pohon všech kol.
V automobilovém průmyslu ojedinělým řešením je také namontování tlumiče torzních kmitů CPA (Centrifugal Pendulum Absorber) k měniči točivého momentu v automatické osmistupňové převodovce. To snižuje torzní vibrace v celém hnacím ústrojí.
Tři typy motorů
Nejméně výkonným agregátem (147 kW - 200 koní) v nabídce je turbodiesel 2,2 litru dosahuje výkonu 200 koní. Vůz s touto motorizací akceleruje z 0 - 100 km/h za 7,6 sekundy a rozjede se až na 230 km/h. K dostání je s pohonem zadních (RWD) nebo všech kol (AWD).
Druhou možností je přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,0 litru, který dosahuje maxima výkonu 255 koní (188 kW) při 6200 ot/min. Nejvyšší točivý moment 353 Nm je k dispozici od 1400 do 4000 ot/min. S tímto agregátem Stinger akceleruje z 0 - 100 km/h za 6,0 sekundy a dokáže se rozjet až na 240 km/h. K dispozici je výhradně s pohonem zadních kol (RWD).
Nejvyšší výkonový potenciál pak nabídne dvojitě přeplňovaný benzínový šestiválec 3,3 litru V6 ‘Lambda II’, jenž produkuje až 370 koní (272 kW) při 6000 ot/min a dosahuje maxima točivého momentu 510 Nm v pásmu od 1300 do 4500 ot/min. Vozy v provedení GT a s pohonem všech kol (AWD) poháněné přeplňovanou jednotkou 3,3 litru akcelerují z 0 - 100 km/h za pouhých 4,9 s, což ze Stingeru činí nejrychleji akcelerující sériový model Kia v historii. S touto pohonnou jednotkou se Stinger rozjede až na 270 km/h.
Výbava potěší
Přestože cenovka vozu není určitě nízká, auto si ji obhájí například i díky své bohaté výbavě. Základní GT Line obsahuje například osmipalcovou obrazovku multimediálního systému, audiosystém harman&kardon s patnácti reproduktory a zesilovačem 720 Wattů, head-up displej, vyhřívaná a ventilovaná kožená sedadla, systém monitorování okolí vozu 360 stupňů a osmnáctipalcová hliníková kola.
V GT, která se vždy pojí se šestiválcem a pohonem všech kol, je pak i elektronicky nastavitelný podvozek ECS (Electronic Controlled Suspension). Podvozek je možno přenastavit pomocí voliče jízdních režimů Drive Mode Select. Volit lze mezi pěti různými jízdními režimy: Smart (automatické nastavení dle stylu jízdy), ECO (mód úspory paliva), Comfort (základní nastavení), Sport (mód dynamické jízdy) a Sport+ (mód dynamické jízdy s částečně deaktivovaným ESC).
Navíc pak kupující této verze získají o palec větší kola s brzdami Brembo, řízení s variabilním převodem či sedačky s nafukovacími bočnicemi.
Přestože je stinger vlajkovou lodí, má i slušné vybavení umožňující dlouhé cestování s tímto vozem kategorie Gran turismo. Například zavazadlový prostor v karosérii dlouhé 483 centimetrů dosahuje objemu 406 litrů a vzadu můžou pohodlně cestovat dospělí s výškou do 180 centimetrů. Ti vyšší se nemůžou v opěradle napřímit, protože by hlavou tlačili do stropu. Na druhou stranu, místa před koleny je tu hodně i pro ně.
Kiu Stinger nebudou moci prodávat všichni dealeři značky. Právo zařídit si speciální část svého showroomu pro prezentaci tohoto modelu získali tři partneři v Praze, dále pak v Českých Budějovicích, v Brně, Olomouci a ve Zlíně.
Na fotogalerii tohoto vozu se podívejte zde:
Technické údaje |
Motor |
2.2 CRDi |
2.2 CRDi 4x4 |
2.0 T-GDI |
3.3 V6 T-GDI |
Pohon |
4x2 |
4x4 |
4x2 |
4x4 |
Zdvihový objem [cm3] |
2199 |
2199 |
1998 |
3342 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
147/3800 |
147/3800 |
188/6200 |
272/6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
440/1750-2750 |
450/1750-2750 |
353/1400-400 |
510/1300-4500 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
230 |
230 |
240 |
270 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,6 |
7,6 |
6,0 |
4,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5,6 |
6,4 |
7,9 |
10,6 |
Základní cena [Kč] |
1 149 980 |
1 199 980 |
1 099 980 |
1 399 980 |