Kia vyvezla pět milionů vozů

Automobilka Kia Motors dosáhla v těchto dnech významného mezníku ve své 61 leté historii. Její celkový export totiž překročil hranici 5 milionů vozů. Jubilejním vozem se stalo oranžové Picanto určené pro italského zákazníka (viz foto v příloze).

Slavnostní ceremoniál k této události se odehrál kousek od Soulu, v přístavu Pyeongtaek, za účasti více než 250 hostů z řad vedení společnosti, vybraných distributorů, zákazníků a dobročinných organizací.

Dramatický růst exportu automobilky Kia úzce souvisí s převzetím distributorské sítě v severní Americe v r. 1987 a zejména se začleněním značky do skupiny Hyundai-Kia Automotive Group o rok později. Od té doby se výrazně zlepšuje kvalita a design vozů, rozšiřuje modelová řada i distributorská síť a stabilizují obchodní operace.

Kia nyní zaznamenává úspěchy po celém světě, především pak na evropském kontinentu, kde je za poslední tři roky nejrychleji rostoucí značkou. Oproti roku 2003 stoupl loni její export do Evropy o 70,6%, a to ze 155 229 ks na 264 872 ks.

Počtu jednoho miliónu exportovaných vozů dosáhla Kia v r. 1995, dvou miliónů v r. 1998, tří miliónů v r. 2001 a čtyř miliónů loni. Hranice pěti miliónu bylo tedy dosaženo jen v rozmezí jednoho roku.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků