Kia vylepšila elektrické e-Niro. SUV teď umí nosit kola a nabíjí se rychleji

Kia přináší elektrickému SUV trojici novinek, cenovka přitom zůstává stejná.

Nedávno Kia hodila pár vylepšení stylovému e-Soulu a teď pokračuje v modernizaci svých elektromobilů také v případě SUV e-Niro. S příchodem modelového roku 2021 se hledělo na praktičnost, komfort řidiče, ale také použitelnost vozu díky nové palubní nabíječce.

Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

Nová Škoda Enyaq iV vs. konkurence na českém trhu: Komu ještě připadá drahá?

Jednou z novinek je tedy pro e-Niro například standardní výbava ve formě přípravy pro tažné zařízení, umožňující instalaci rámu pro nosič jízdních kol na zádi vozu. Prvek je dostupný výhradně pro verzi s prodlouženým dojezdem (až 455 km), tedy baterií o kapacitě 64 kW. Tažné zařízení, které je příplatkem 10.000 Kč, dovolí vertikální zatížení až 100 kg.

Nové elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí se pak objevuje v seznamu výbavy pro obě varianty e-Nira, tedy i s baterií o kapacitě 39,2 kWh a dojezdem 289 km. Tato novinka je součástí volitelného paketu Leather za 40.000 Kč a umožňuje uložit až dvě individuální polohy sedadla a vnějších zrcátek.

Kia představila Sorento Plug-in Hybrid. Úsporná verze je zároveň tou nejsilnější

Kia představila Sorento Plug-in Hybrid. Úsporná verze je zároveň tou nejsilnější

Standardně taky přichází e-Niro modelového roku 2021 s třífázovou palubní nabíječkou, která umožňuje nabíjet akumulátor výkonem až 11 kW (max. 12A). Oproti dřívější jednofázové palubní nabíječce se tak nabíjecí cyklus v případě využití externího Wallboxu zkrátí o 25 %, z 0 na 100 % je tedy nabito za 7 hodin (u verze s 64 kWh baterií).

Cenovka i po zmíněných vylepšeních zůstává u elektrického SUV stejná jako doposud. Základní e-Niro s elektromotorem o výkonu 100 kW a kratším dojezdem (289 km, 39,2 kWh) začíná na částce 1.099.980 Kč. Silnější a schopnější verze o výkonu 150 kW s delším dojezdem (455 km, 64 kWh) pak startuje na 1.199.980 Kč.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

dnes | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků