Kia Venga: sympatické MPV detailně

39 komentářů

Prokurista
28. prosince • 22:45

Prozatím nikde (v žádném porovnání na internetu) jsem se nesetkal s porovnáním tohoto auta s Hondou Jazz poslední řady. To je jich tu tak málo na trhu, že je nikdo pořádně nezná? B-]

Milan
27. října • 7:29

S Kiou jsem jezdil 5 let. První 2 roky bezva-potom začínaly potíže. Projevily se levnější materiály, špatné uložení zadních tlumičů a asi kroucení karoserie. V servisu tvrdili, ža nastavení geometrie je v pořádku, přesto autu nešel pustit volant. (Taky nakloněnému autu šly špatně zavírat 5 dveře.) Na mokru to byla nádhera! Po 100 000 Km musela z domu.Přeji všem, kdo si novou Kiu pořídí aby jezdili bez problémů.

Peto
1. prosince • 21:54

Este mi povedz na akej Kii si jazdil? Urcite to nebol Ceed ani Rio ani nic novee. Pred 5 rokmi boli Kie sunty ale lady sa pohli a dnesnym Kiam toto nehroziiii neboj. Ty este zijes v inej dobe ako aj ostatni ktori si mysleli ze ked jazdili Kiou pred 10 rokmi a mali kus h.vna ze aj dnesna kia je taka. Omyl dnesna KIa je auto ktore je etalonom a ine auta chcu byt take kvalitne ako Kia.Dnesne kie nie su kie sephie aelbo kie shuma a podobne plecky, ceed, venga sorento, rio je uplne inde kamarattttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttB-]

Ivan
29. září • 18:01

pekné normálne auto pre normalných ludí,nie takých ktorí sa vedia ukojit jedine ked plyn pedal majú na podlahe..len mám obavu o výrobu v Cechách tam aspon pre prvé roky výroby- tomu neverím,že bude kvalitné ..ved aké boli prvé fabie-klucka ostala v ruke etc.. B-]

Ramus
19. prosince • 10:34

Skodovky jsou nekvalitni?? No hlavne ze vyrobky ze Slovenska, Italie nebo Francie jsou zarukou kvality..... ses pako nebo mas jen neco proti Cechum? Si to auto nekupuj a je to. BTW U dnesnich modernich vyrobnich linek zalezi hlavne na technologii a vystupni kontrole. Proto treba i Dacie ktere delaji Turci maji slusnou kvalitu a spolehlivost.....

Gumby
16. září • 12:20

Pokud je to malé MPV, tak bych očekával, že si ho pořídí někdo, kdo chce malé auto, ve kterém ale budou jezdit lidi, byť děti, i vzadu. A troufnu si říct, že cestující vzadu, zejména děti, by uvítali, kdyby měli hezký výhled z okýnka - vznikne tím lepší atmosféra na palubě a řídící s může lépe věnovat řízení, což je jistě žádoucí.
Proto nechápu, proč musí mít mMPV (podobně i nový C-MAX) tendleten dynamický sportovní design, kdy spodní linie bočních oken začíná u řidičových kou...len a končí zadnímu cestujícímu před čelem. Ale zřejmě pak líp sedí, to už nedokážu posoudit.

legnaw
15. září • 23:02

mne to pripomina i20...takze sesterska vypomoc.... (aj ked vlastne povodne i20ka mala byt nove Rio)...
.
btw kopnite uz toho ondrasika niekto medzi lopatky....

Radek Ondrášík
15. září • 10:33

No je to takovy konkurent pro Merivu, C3 Picasso apod. Proc ne, mi se to libi. Pro zenu do mesta bych to i bral. Akorat mam pocit, ze to zas bude mit ty nepovedene motory, takze jizda v pripade opusteni mesta bude tragicka...

Onlinejack
15. září • 12:17

nerozumiem, preco vsade pises o nepodarenych motoroch KIA...jazdim na 1,4 ke od roku 2007 (uz 50 000 km) BA-AA + mesto za 6,8/100 (a to ju nijak nesetrim) - sluzobak a za tie peniaze mi pride super.... navyse je to zakladny motorked pozeram na prispevky majitelov oktavok, ci fokusov v zaklade pride mi to mierne mimo.

Radek Ondrášík
15. září • 12:28

A? to ze s ni jezdis a jsi naprosto nenarocny ridic je jedna vec a to, jake ty motory jsou je vec druha. To, ze to nekomu staci je taky uplne nepodstatna vec.Proste ty motory maji odpovidajici objem, papirove vyborny vykon a realne nejedou. Kdyz to nekomu nevadi proc ne. Ovsem v roce temer 2010 ocekavam od motoru trochu vice, nez to, ze proste funguji.

pepa
20. září • 15:38

Tak si asi budeš muset koupit ferari a nedělat chytráka. Proto se vyrábí tolik typů aut, aby si každý vybral co mu vyhovuje !

skip
15. září • 12:41

1.4 v Kie jede reálně líp než 1.6 ve Focusu nebo 02 .. navíc s nižší spotřebou. Tak marně pátrám, v čem je nepovedená?

Radek Ondrášík
15. září • 12:45

To, ze existuji stejne nepovedene motory na tom, ze jsou ty KIA motory nepovedene, nic nemeni. Uprimne receno chvastat se tim, ze dokaze automobilka udelat lepsi motor, nez patnact let starou 1,6 MPI to je opravdu uchvatne. Za to by se meli stydet a nechvalit se tim. to same plati o obstaroznim Fordi 1,6. Nicmene ani tam nejedou ty Octavie a focusy hure vuci te 1,4ce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
skip
15. září • 15:13

Ale tak v tom případě mě zajímá, kdo podle Vás má lepší 1.4 a 1.6 v porovnání s Kií, pokud se bavíme o atmosférických benzínech. Já jsem byl 1.4 v Ceedu příjemně překvapený (a to jsem jinak sám jsem zvyklý na 1.8 v Civicu 8G).

Radek Ondrášík
15. září • 15:20

Prekvapeny cim? Stovkou za 11,5 s? To je vazne pecka, to nikdo jiny nema :)Hele mi je jedno zda je to atmosfera co nejede, nebo turbo co jede. Proc mam dat 300tis. za neco co nejede, kdyz si muzu dat 300tis. za neco co jede? S nizsi spotrebou, nizsi hlucnosti apod...

ZocelenyDrapalik
15. září • 15:21

Tak nic. Snad priste.

Radek Ondrášík
15. září • 15:29

Vam jsem neodpovidal. V dnesni dobe uz jsou konkurenty Ceedu v cene napr. Bravo, Megane, Leon, Golf, P308 apod. Pokud si srovante nabidky techto automobilek, srovnate vybavy, tak zjistite, ze ti nepovedeni korejci jsou dnes drazi jako zavedena a kvalitni konkurence. A ta konkurence ma i motory, coz se o korejcich rici opravdu neda.Takze ano, nekdo z nostalgie jeste koupi Ceed, koupi si ho, protoze se mu libi, ale racionalni volba tam uz neni zadna.

ZocelenyDrapalik
16. září • 12:49

Protoze jsem po precteni pane Ondrasikovych prispevku ziskal dojem, ze mi utekly nejake uzasne novinky, podival jsem se na doporucovane znacky, ktere maji za stejne penize uzasne motory narozdil od tragickych korejcu.
Zacal jsem u Renaultu, kde v Meganu vubec zakladni 1.4ku nemaji. Zacinaji 1.6, kde zrychleni je sice o par desetin s lepsi, zaroven ale spotreba temer o litr vyssi.
Pak jsem se podival na P308. Ten sice zacina 1.4kou, ale zrychleni je temer o 1s horsi a spotreba temer o litr vyssi.
Dal uz to nema cenu prochazet, protoze jsem pochopil, ze mne nic neuteklo. Proste to nejhorsi co o korejskych motorech muzeme rict je, ze jsou minimalne srovnatelne s konkurenci. Ve skutecnosti jsou spise o chloupek lepsi. Povidani o tragedii je jen k pousmani.

Radek Ondrášík
16. září • 13:23

Ano, Renault za cenu 1,4ky nabidne motor 1,6. To, ze papir u Kie snese hodne hovori jak papirovy vykon, tak spotreby. Renault v tomto alespon nema potrebu kecat.

ZocelenyDrapalik
16. září • 15:19

I kdybych pristoupil na toto legracni zduvodneni, ze v Renaultim marketingu pracuji Rychle sipy, zatimco u Kie Bratrstvo kocici pracky, kterym se da smest ze stolu libovolny rozdil tabulkovych hodnot (proc tady vlastne pul dne o tech tabulkovych hodnotach debatujete?), pak jsem stale v situaci, ze parametry obou motoru jsou prinejhorsim temer totozne. Jejich hodnoty jsou odlisna v radu jednotek procent. Stale nevidim zadnou korejskou tragedii. Jak jste spravne napsal papir snese vse, vcetne Vasich prepalenych vyrazu.

Radek Ondrášík
16. září • 15:47

A proc resit jenom Renault. Klidne to same muzeme aplikovat treba na Fiat.Papirove udaje jsou stejne? Stovka za 11,5 vs. stovka za 9,5 resp. 9 s je stejne? Resp. temer totozne? Proste za stejne penize u Kie dostanu - horsi motory, horsi vybavy vuci Fiatu, vuci Renaultu, z casti vuci Peugeotu, Volkswagenu. To jsou fakta.Chapu, ze se nekomu Kia muze libit vice, nez cokoli jineho, to ja respektuji, proc ne.

Trt prd
29. prosince • 13:02

A možno by si sa zabil aj na kolobežke. (bez urážky)

skip
15. září • 16:00

Překvapený jsem byl tím, že na 1.4 to jede překvapivě dobře, navíc je tichounká v nízkých otáčkách, ve vysokých má docela poslouchatelný zvuk. Ale ok, beru to tak, že jiná lepší atmosféra v tomhle objemu není :-P To že někdo nabízí stejný objem s turbem a jeho přednostmi i všemi nedostatky je jiná věc.

Radek Ondrášík
15. září • 16:04

Jak neni? Nic takoveho neresim. Proste finale je o tom, ze si u korejcu za ty penize clovek koupi mizernou dynamiku pramenici z toho, ze ty jejich motory maji na papire krasne parametry, ale v realu to stoji za starou backoru. Opravdu jenom par jedincu si honi tricko po diskusich a resi to, co nikdo jiny neresi.Ve finale je ten motor 1,4 o cem? V nizkych otackach uplne mrtvy, trochu se probudi ve strednich, aby s neprijemnym zvukem a hlukem neukazala nic ani nahore. Takze k cemu takovy motor? Spotreba o nicem, dynamicky hruza v jedne osobe, po nalozeni auta clovek toci i na dalnici trojku, aby to jelo a spotreba leze ne neskutecnych vysin.Pokud se podivame na konkurencni motory +- 1,4 objemu, tak zjistime, ze ta auta jsou s timto nastejno, takze genialita 1,4 CVVT se nekona.Naopak, kdyz se clovek podiva co nam nabidne konkurence za ty same penize, tak kdyz pominemee moderni vybavy, tak zjistime, ze konkurence ma i motory, ktere jsou tiche, pruzne dole i nahore, pri beznem jezdeni velmi usporne, maji 6ti stupnove prevodovky apod.Takze ano, nekomu to muze vyhovovat, spise musi, nez muze.

igy
15. září • 21:46

Ceed s motorem 1.4 a mizerná dynamika? Větší volovinu jsem už tady dlouho nečetl. :-D

Radek Ondrášík
15. září • 22:18

Takze stovka za 11,5 s je co? Vyborna dynamika? A to se bavime o prazdnem aute.

pepa
24. října • 12:21

Ondrašíku ty jsi vůl ! :-D

igy
16. září • 9:46

Benzinový motor o objemu 1,4 l se v našem testu zatím ještě neobjevil, je to tedy jeho premiéra a musíme říct, že tak dobrý základ by mohla cee´du závidět naprostá většina jeho konkurentů. Je tedy pravda, že papírové parametry 80 kW a 137 Nm se při jízdě zdají být trochu nadnesené, ale i tak se dynamikou se cee´dem může měřit jen málokterá konkurenční čtrnáctistovka a starosti by měla i řada šestnáctistovek. Motor je prostě příjemně pružný v nízkých otáčkách a sympaticky dynamický ve vysokých.
Pravda konkurenční server Auto.

Radek Ondrášík
16. září • 10:05

:)) no to jsou poradne blaboly. Co ma konkurence tomu motoru zavidet? Vzdyt ten motor realne nejede, papir snese opravdu hodne.Ale na druhou stranu co cekat od zoufalcu, co utratili svoje penize za nepoveden korejce. Samo, ze priznani si reality je slozite a vyzaduje chlapskou odvahu si uprimne rici, ze je to hrozne.

skip
16. září • 10:33

Vám sice pane Ondrášík pořád každý nadává, ale mě ty diskuze baví. Pokud 1.4 v Ceedu vůbec nejede, tak 1.4 v Golfu VI couvá. Dtto. 1.4 pro všechnu další koncernovou produkci s tímhle motorem. A taky pro Focus a Civic s 1.4 motory.. a mraky dalších.

Radek Ondrášík
16. září • 10:38

Rikam snad nekde, ze 1,4 v Golfu je dravec? Rikam snad, ze 1,4 ve Focusu je dravec? Ne. Ja rikam, ze motor 1,4 v Ceedu je tragicky. to ovsem neznamena, ze jine 1,4 pro nizsi stredni tragicke nejsou taky. Nebo mate pocit, ze jine tyto motory nekde chvalim? Ne. Toto je diskuse o Kii, tak resim ji.Ve finale resim to, ze nejhorsi veci na soucasnych korejcich jsou motory. 1,4 a 1,6 a vubec nejhorsi je 2,0 motor. Dynaimcky jsou ty auta naprosto tragicke a dynamika konci na urovni, za kterou by se jine moderni automobilky stydely. Vemte si, ze ten dvoulitr ma stovku za uchvatnych 10,5 s. 1,6tka za temer 11 s.Navic o cem ja hovorim je to, co za dane penize dostanu. U kie dostanu nejedouci motory, u konkurence dostanu moderni agregaty, se kterymi clovek neohluchne pri jizde na dalnici, protoze maji i sestku, maji vyrazne lepsi pruznost, maji vyrazne lepsi spotrebu a vyrazne nizsi hluk.Mi je (a vetsine zakazniku) naprosto jedno zda mi da automobilka 1,4 nebo 1,4T nebo 1,6. Mne jako zakaznika zajima pouze to, ze mam konecnou sumu penez, chci mit urcitou spotrebu, kterou si predem definuji a s ohledem na to vyberu. Pokud dostanu za 350tisic. u Kie motor 1,4 se stovkou za 11,5 s a spotrebou 6,5-7 litru, nebo dostanu jinde za 350tisic. treba 1,4T se stovkou za 9,5 s, spotrebou 6,5-7 l, sesti stuponovou prevodovkou a nizsi hlucnosti, tak co je pro mne jako zakaznika lepsi? Ano, dle nekterych zdejsich je lepsi mit tu nejlepsi 1,4ku na trhu, ktera je ve finale naprosto tragicka.Kazdy necht si vybere sam.

akela
26. září • 20:08

Když tak čtu Vaše příspěvky,vidím automobilového "puberťáka".Já bych si netroufl hodnotit
auto,pokud s ním nemám najeto alespoň 5000km.Pokud nevíte Kia motory vycházejí licenčně z japonských.Svezl jste se Octavií 1,4????Je třeba si uvědomit,že ty vozy,o kterých
tady tak zaníceně diskutujete jso určeny pro běžný provoz,kde nezaleží jestli jak píšete stovku
udělají za 10,5 nebo 11s.Zkrátka až Vám zaschne razítko na řidičáku tak si od Vás možná něco přečtu.

igy
16. září • 12:57

Dobře, pokud máš na mysli koncernový motor 1.4 TSi, tak jistě není sporu, že je ten motor parametrově lepší, ale je taky jaksi dobou vzniku mladší než motor v Ceedu. Když budu porovnávat motor ze Ceedu a 1.4 MPi tak udělám stejnou věc jako ty, ale já to neudělám. Ještě k předposlednímu odstavci, ty si kupuješ auto jen podle toho, za kolik "udělá" stovku? - pak je asi nejlepším autem dragster. :-D
Já Ceeda mám, kupoval jsem ho před 2.5 roky za 312 000 a v té době to byl nejlepší poměr cena/výkon na trhu v oblasti kterou jsem si zvolil, toť vše. Jistě budu označen za rýžožrouta atp., ale já si kupuju auto podle toho, aby vyhovovalo mým nárokům a na nájezd 13 000 km ročně, převážně po městě ten Ceed bohatě stačí a nevím proč bych si měl kupovat dražší auto jen kvůli tomu, že udělá stovku za 9.5 a ne za 11.5 to je přece blbost.

kammen
15. září • 18:04

nezaujatě, amen

ZocelenyDrapalik
15. září • 15:19

A ted to prijde. Mozna se po odstavcich filipik konecne dovime konkretne, kteri ze to jsou ti lepsi konkurenti za srovnatelne penize.

Onlinejack
15. září • 12:36

co znamena nejedou... v porovnani s cim?1,4 v oktavke, focuse, astre, linee????predsa porovnavam porovnatelne... atmosfericky zaklad so zakladom, 1,6 s 1,6
maloobjemove turba s maloobjemovymi turbami...

Radek Ondrášík
15. září • 12:42

proc to takto srovnavate? vy jako zakaznik srovnavate bud dle ceny a toho, co ziskate, nebo podle vysledku.Proste mate treba 300tisis a resite co az to muzete dostat. Nebo resite, ze auto A ma z dvoulitru stovku za 10,5 s a auto B ma z motoru 1,4 stovku za 10,5 s. Proc resit nejaky 1,4 vs. 1,4 takto to vybiraji jenom tupci.Proste za stejne penize dostanu u konkurence daleko lapsi motory. Lepsi s ohledem na komfort jizdy, lepsi s ohledem na pruznost a dynamiku apod. A pokud je to 1,4 vs. 1,4 nebo 2,0 vs. 1,4 je naprosto irelevantni. Zakaznika zajima vysledek s ohledem treba na provozni nakaldy a je mu putna, zda to zvladne automobilka motorem 1,4 nebo 1.6.Ono je to treba jako s kufrem. Kdyz potrebujete vozit bednu 1x1x1 metr. Budete za kazdou cenu lpet na kombi? Nebo date do vyberu klidne i hatchback, ktery tuto bednu pojme?

salamoon
15. září • 9:54

nepaci sa mi dizajnove stvarnenie,pokial je hore radio,tak sa to celkom doplna a nevyzera to rusivo,ale ak tam date navigaciu,vyzera to otrasne..... :-/

Medved
15. září • 10:06

Hodne pekne

Doporučujeme

Články odjinud