Kia Venga: sympatické MPV detailně

Kia přichází s další sadou fotografií svého nového mini MPV s názvem Venga. Zajímavé je nejen tím, že se bude vyrábět v Česku.

Kia Venga zamíří do segmentu B, kde se střetne kromě jiného s modely Opel Meriva nebo Citroën C3 Picasso, přičemž mezi první zákazníky se dostane ještě koncem letošního roku. Tato Kia byla zkonstruována v Evropě a bude se zde také vyrábět. Konkrétně v severomoravských Nošovicích, kde jej také bylo možné spatřit ještě před detailním představením.

Novinka se vyznačuje kompaktními rozměry, neboť má být 4 068 mm dlouhá a 1 600 mm vysoká, rozvor náprav přitom činí enormních 2 615 mm. Za pozornost stojí, že takový Volkswagen Golf stojí na rozvoru jen 2 578 mm, což zdůrazňuje snahu konstruktérů o maximální vnitřní prostor. Venga vychází ze studie Kia No3, jíž se korejská automobilka blýskla letos v březnu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz by měl ohromit právě prostorností interiéru a jeho variabilitou, jež má tento kompakt posunout až do sfér segmentu C. Těšit se tak můžeme na promyšlený systém sklápění zadních sedadel v poměru 60/40 do jedné roviny s podlahou zavazadlového prostoru, která navíc pod sebou ukrývá uzavřený prostor pro drobnosti. Připlatit si bude možno za rozměrnou prosklenou střechu takřka po celé délce interiéru s možností zatažení clonou.

Evropští zákazníci budou moci volit mezi zážehovými a vznětovými motory s objemem 1,4 až 1,6 l a výkonem od 75 do 115 koní, přičemž nás nepřekvapí, že všechny budou osazeny systémem start/stop s označením ISG a budou plnit emisní normu Euro V.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Kia No3 byla jednou z hvězd ženevského autosalonu a jsem si jistý, že venga vzbudí podobný zájem i ve Frankfurtu,“ tvrdí Michael Cole, šéf britské divize Kia Motors Limited, a dodává: „Je to přesně ten typ vozidla, který evropští zákazníci žádají v době zmatků s ekonomickou krizí - je mimořádně flexibilní a nabízí komfort a prostornost velkého auta, ovšem v kompaktním balení. Našim zákazníkům nabídne styl, propracovanost a vytříbenost kombinované s ekologií a ekonomičností.“

Zda jsou předpoklady Kiy správné a současné potíže s odbytem konvenčních automobilů modelu Venga pomohou, nebo mu naopak setnou hlavu, ukáže až čas...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Venga
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků