Kia Venga: sympatické MPV detailně

Kia přichází s další sadou fotografií svého nového mini MPV s názvem Venga. Zajímavé je nejen tím, že se bude vyrábět v Česku.

Kia Venga zamíří do segmentu B, kde se střetne kromě jiného s modely Opel Meriva nebo Citroën C3 Picasso, přičemž mezi první zákazníky se dostane ještě koncem letošního roku. Tato Kia byla zkonstruována v Evropě a bude se zde také vyrábět. Konkrétně v severomoravských Nošovicích, kde jej také bylo možné spatřit ještě před detailním představením.

Novinka se vyznačuje kompaktními rozměry, neboť má být 4 068 mm dlouhá a 1 600 mm vysoká, rozvor náprav přitom činí enormních 2 615 mm. Za pozornost stojí, že takový Volkswagen Golf stojí na rozvoru jen 2 578 mm, což zdůrazňuje snahu konstruktérů o maximální vnitřní prostor. Venga vychází ze studie Kia No3, jíž se korejská automobilka blýskla letos v březnu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz by měl ohromit právě prostorností interiéru a jeho variabilitou, jež má tento kompakt posunout až do sfér segmentu C. Těšit se tak můžeme na promyšlený systém sklápění zadních sedadel v poměru 60/40 do jedné roviny s podlahou zavazadlového prostoru, která navíc pod sebou ukrývá uzavřený prostor pro drobnosti. Připlatit si bude možno za rozměrnou prosklenou střechu takřka po celé délce interiéru s možností zatažení clonou.

Evropští zákazníci budou moci volit mezi zážehovými a vznětovými motory s objemem 1,4 až 1,6 l a výkonem od 75 do 115 koní, přičemž nás nepřekvapí, že všechny budou osazeny systémem start/stop s označením ISG a budou plnit emisní normu Euro V.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Kia No3 byla jednou z hvězd ženevského autosalonu a jsem si jistý, že venga vzbudí podobný zájem i ve Frankfurtu,“ tvrdí Michael Cole, šéf britské divize Kia Motors Limited, a dodává: „Je to přesně ten typ vozidla, který evropští zákazníci žádají v době zmatků s ekonomickou krizí - je mimořádně flexibilní a nabízí komfort a prostornost velkého auta, ovšem v kompaktním balení. Našim zákazníkům nabídne styl, propracovanost a vytříbenost kombinované s ekologií a ekonomičností.“

Zda jsou předpoklady Kiy správné a současné potíže s odbytem konvenčních automobilů modelu Venga pomohou, nebo mu naopak setnou hlavu, ukáže až čas...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Venga
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků