Kia Venga: sympatické MPV detailně

Kia přichází s další sadou fotografií svého nového mini MPV s názvem Venga. Zajímavé je nejen tím, že se bude vyrábět v Česku.

Kia Venga zamíří do segmentu B, kde se střetne kromě jiného s modely Opel Meriva nebo Citroën C3 Picasso, přičemž mezi první zákazníky se dostane ještě koncem letošního roku. Tato Kia byla zkonstruována v Evropě a bude se zde také vyrábět. Konkrétně v severomoravských Nošovicích, kde jej také bylo možné spatřit ještě před detailním představením.

Novinka se vyznačuje kompaktními rozměry, neboť má být 4 068 mm dlouhá a 1 600 mm vysoká, rozvor náprav přitom činí enormních 2 615 mm. Za pozornost stojí, že takový Volkswagen Golf stojí na rozvoru jen 2 578 mm, což zdůrazňuje snahu konstruktérů o maximální vnitřní prostor. Venga vychází ze studie Kia No3, jíž se korejská automobilka blýskla letos v březnu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz by měl ohromit právě prostorností interiéru a jeho variabilitou, jež má tento kompakt posunout až do sfér segmentu C. Těšit se tak můžeme na promyšlený systém sklápění zadních sedadel v poměru 60/40 do jedné roviny s podlahou zavazadlového prostoru, která navíc pod sebou ukrývá uzavřený prostor pro drobnosti. Připlatit si bude možno za rozměrnou prosklenou střechu takřka po celé délce interiéru s možností zatažení clonou.

Evropští zákazníci budou moci volit mezi zážehovými a vznětovými motory s objemem 1,4 až 1,6 l a výkonem od 75 do 115 koní, přičemž nás nepřekvapí, že všechny budou osazeny systémem start/stop s označením ISG a budou plnit emisní normu Euro V.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Kia No3 byla jednou z hvězd ženevského autosalonu a jsem si jistý, že venga vzbudí podobný zájem i ve Frankfurtu,“ tvrdí Michael Cole, šéf britské divize Kia Motors Limited, a dodává: „Je to přesně ten typ vozidla, který evropští zákazníci žádají v době zmatků s ekonomickou krizí - je mimořádně flexibilní a nabízí komfort a prostornost velkého auta, ovšem v kompaktním balení. Našim zákazníkům nabídne styl, propracovanost a vytříbenost kombinované s ekologií a ekonomičností.“

Zda jsou předpoklady Kiy správné a současné potíže s odbytem konvenčních automobilů modelu Venga pomohou, nebo mu naopak setnou hlavu, ukáže až čas...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Venga
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků