Kia Venga: kompaktní MPV z Nošovic je venku

Automobilka Kia zveřejnila první snímky svého nového malého MPV. Navazuje na studii No 3 a vyrábět se tedy bude u nás.

Novinka nakonec nese jméno Venga a název koncepční studie označením No 3 tak zanechává hříčkou minulosti. Nový vůz bude na délku měřit 4 068 mm, vysoký bude 1 600 mm a rozvor náprav má být slušných 2 615 mm, půjde tedy o typicky malý-velký vůz, malý navenek a relativně velký uvnitř.

Kia Venga se tak zákazníky pokusí lovit nejen na příznivou cenu, ale především na prostorný a variabilní interiér, jenž nabídne relativně pohodlné cestování pětičlenné posádce, ovšem při zachování velmi kompaktních vnějších rozměrů. Ve střední části interiéru se nachází podélně posuvná lavice dělená v poměru 60:40, o požitek z jízdy se postará příplatková prosklená střecha, jejíž vybrané segmenty bude možno vyklápět.

Vzhled exteriéru příliš originální není a zcela jasně odkazuje na současné trendy renomovaných automobilek. Přední světla a maska se tak podobají vozům Ford, spodní část předního nárazníku zase připomíná Volkswageny, zatímco celkový profil včetně zdvihající se linie oken a dokonce i vzhled litých ráfků byl zřejmě inspirován dvojčaty Opel Agila/Suzuki Splash. Jistá stylistická roztříštěnost se pak projeví i při pohledu na záď, jež snad v žádném prvku nekoresponduje s přídí a působí jako implantát z jiného auta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Pod kapotou vozu Kia Venga se objeví zážehové i vznětové čtyřválce s objemem 1,4 a 1,6 litru, jejichž výkony se budou pohybovat od 75 do 115 koní, tedy od 55 do 84 kW. Všechny pohonné jednotky budou standardně dodávány s progresivním systémem zhášení motoru, jemuž Kia říká Idle Stop & Go (ISG).

Podle Panu Vainama, marketingového šéfa značky Kia, má jméno Venga „... atraktivní a temperamentní zvuk, což plně vyhovuje povaze nového rodinného vozu.“ Vainamo rovněž dodává, že Venga nabízí „... moderní, uhlazený pocit, který odpovídá aktivnímu městskému životnímu stylu současných Evropanů.“ Uvidíme, zda mu zákazníci dají zapravdu.

Kia Venga se světu oficiálně představí již letos ve Frankfurtu, přičemž do prodejů by se v Evropě měla dostat již na sklonku tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Venga

 

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

22.  1.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky