Kia Venga: kompaktní MPV z Nošovic je venku

Automobilka Kia zveřejnila první snímky svého nového malého MPV. Navazuje na studii No 3 a vyrábět se tedy bude u nás.

Novinka nakonec nese jméno Venga a název koncepční studie označením No 3 tak zanechává hříčkou minulosti. Nový vůz bude na délku měřit 4 068 mm, vysoký bude 1 600 mm a rozvor náprav má být slušných 2 615 mm, půjde tedy o typicky malý-velký vůz, malý navenek a relativně velký uvnitř.

Kia Venga se tak zákazníky pokusí lovit nejen na příznivou cenu, ale především na prostorný a variabilní interiér, jenž nabídne relativně pohodlné cestování pětičlenné posádce, ovšem při zachování velmi kompaktních vnějších rozměrů. Ve střední části interiéru se nachází podélně posuvná lavice dělená v poměru 60:40, o požitek z jízdy se postará příplatková prosklená střecha, jejíž vybrané segmenty bude možno vyklápět.

Vzhled exteriéru příliš originální není a zcela jasně odkazuje na současné trendy renomovaných automobilek. Přední světla a maska se tak podobají vozům Ford, spodní část předního nárazníku zase připomíná Volkswageny, zatímco celkový profil včetně zdvihající se linie oken a dokonce i vzhled litých ráfků byl zřejmě inspirován dvojčaty Opel Agila/Suzuki Splash. Jistá stylistická roztříštěnost se pak projeví i při pohledu na záď, jež snad v žádném prvku nekoresponduje s přídí a působí jako implantát z jiného auta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Pod kapotou vozu Kia Venga se objeví zážehové i vznětové čtyřválce s objemem 1,4 a 1,6 litru, jejichž výkony se budou pohybovat od 75 do 115 koní, tedy od 55 do 84 kW. Všechny pohonné jednotky budou standardně dodávány s progresivním systémem zhášení motoru, jemuž Kia říká Idle Stop & Go (ISG).

Podle Panu Vainama, marketingového šéfa značky Kia, má jméno Venga „... atraktivní a temperamentní zvuk, což plně vyhovuje povaze nového rodinného vozu.“ Vainamo rovněž dodává, že Venga nabízí „... moderní, uhlazený pocit, který odpovídá aktivnímu městskému životnímu stylu současných Evropanů.“ Uvidíme, zda mu zákazníci dají zapravdu.

Kia Venga se světu oficiálně představí již letos ve Frankfurtu, přičemž do prodejů by se v Evropě měla dostat již na sklonku tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Venga

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků