Kia Venga EV: první „český” elektromobil?

23 komentářů

krypton
2. března • 23:47

Užijte si jízdu v -20°C a +30°C :-D Ergonomiku nečekejte.

majklef
2. března • 15:34

Myslím že informace a parametry hodně zajímavý ale zase to všechno bude stát na ceně která bude díky silným baterkám z jíný třídy....:-(

pepka
2. března • 14:33

je otázka, jak dlouho si to nechají líbit výrobci benzínu a nafty - kdyby nebrzdili vývoj elektromobilů, tak by dnes nebyl problém ukládat do baterií energii ze solárů a větru

Průkopník
2. března • 16:02

Ke každému elektromobilu bude za zvýhodněnou cenu přívěs s dieselagregátem a nádrží nafty, který bude sloužit jako napájecí zdroj pro cesty delší než 170 km. Případně bude možné použít i přívěsnou benzínovou elektrocentrálu přestavěnou na LPG nebo CNG. ;-)

-drb-
2. března • 17:08

Zase blábolení o dojezdu, tentokrát trochu "vtipnější" s přívěsem.Vždyť to je auto do města! Druhé nebo třetí auto do rodiny. Tohle není rodinné auto na dovolenou v Chorvatsku typu Fabia Combi.
Sám na rovninu říkám, že na to nemám, abych si mohl dovolit druhé auto do rodiny (druhé maximálně ojetinu), ale tenhle koncept elektromobilů se mi líbí. Uvítal bych k tomu nějaký rozumný způsob dobíjení, pokud člověk nebydlí v baráku, ale má byt někde ve městě bez garáže (takže nějaké stanice, kde bych vyměnil celou baterii během minuty). Pak tyhle vozítka zvýhodnit v centrech měst...
Na delší cesty tady ještě dlouho bude klasický spalovací motor, protože uskladnění velkého množství energie potřebné na delší cestu je zatím vhodnější v benzinu, naftě či jiném palivu.

Marek
3. března • 15:56

Ani Fabia Combi nie je rodinné auto a už vobec nie vhodné na dlhé cesty napr. do Chorvátska. To len tu na východe je taká deformácia, že malé autá typu Fabia slúžia ako rodinné autá.

Honza
3. března • 16:38

Hmm... A kam podle Vás ta jejich produkce mizí? Kdo si je podle Vás na západě kupuje a proč ten pokles zájmu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
4. března • 15:50

Neviem, kto si Fabie na západe kupuje, ale rozhodne tu (som v Nemecku) neslúžia ako rodinné autá. Ostatne, na to ani rozmermi ani výkonmi nie sú stavané, ani verzia kombi. Čo mám kolegov Nemcov, tak ako rodinné autá slúžia napr. A6 (staršia), Passat, BMW 5, MB E (to má napr. moj domáci, jeho žena má MB A)... Jeden moj kolega má Fabku, kúpil ju keď mu deti vyrástli, takže mu slúži pre dvoch ľudí.Pokles záujmu o Fabku (a aj iné malé autá) je sposobený koncom šrotovného v Nemecku a okolí. Škodovka využila tohto boomu a je jasné, že po skončení musia ísť predaje dolu.

Honza
2. března • 19:05

Vždyť to je auto do města! Druhé nebo třetí auto do rodiny.... ....tak to bude prodejní terno že? Automobilky mají problém prodat vozy Kategorie Cee, i30, Fabia II jako jedno jediné auto do rodin, ale stále se pouštějí do ještě míň prodejních ( na myšleno na množství) vozů. Takže že několik Bursíků si pořídí Primusy a spol. bude plácnutí pádlem po hladině s tou spoustou starých aut, které nejsou jen levnější na pořízení, provoz , ale maj lepší užitné vlastnosti než nové to nic neudělá.

-drb-
2. března • 20:05

Furt netuším, proč to porovnáváte z pohledu české peněženky. V Evropě jsou na tom někde příjmově i lépe. Tohle je fakt divná mánie nejen na tomhle webu - cpát výrobky do kategorií, kam nejsou mířeny.Venga sama o sobě je malé auto, něco jako Fusion. Ano, v ČR to zase bude rodinným vozem, stejně jako si některé rodiny vystačí se zmíněnou Fabií, ale reálně to je praktičtější nákupní taška, do které se kupodivu vejdou čtyři dospělí lidé a nejsou tam přitom jako sardinky. Mně osobně překvapilo, že tam je víc místa než ve Fusionu, oproti Fabii to je ještě více znát.A mimochodem - zrovna ceed a i30 nemají s prodeji problémy. Korejci se na českém trhu překvapivě vyšvihli a podle statistik jsou v první desítce. Obě tyhle auta konkurují oblíbeným rodinným octaviím - což jsou velikostně srovnatelná auta. A pro rodinu se dvěma dětmi už to i je použitelné. Ano, je pravdou, že pro většinu českých rodin to bude auto jediné, ale to nic neříká o použitelnosti elektrické vengy. Jsou to nesouvisející věci.A Bursíka bych do toho netahal. Ten ať si dělá, co chce. Bohužel dosud nemohu sám určit, na co mé daně půjdou, tak si tady straší. Ovšem tohle patří do jiné debaty a tu já rozhodě vést nehodlám.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
3. března • 15:17

Taky nemluvím o ČR. Ale to že na západě to skřípe poznáme, až za delší časové období.

Průkopník
2. března • 17:50

Určitě bude možné pořídit i státem dotovaný přívěs se solárními panely, případně s menším jaderným reaktorem. První typ solárního přívěsu prodlouží dojezd ve dne při dobrém slunečním svitu, zatímco atomový typ bude vhodný i pro nepřetržitou cestu kolem světa bez dotankování. A budou je doporučovat 4 z 5 (eko)teroristů. :-P

Vana666
2. března • 14:00

takže si to shrneme, akumulátory mají 24 kWh, z toho 80% je 19,2 kWh. Abych takovou kapacitu nabil za dvacet minut, potřebuji na to přípojku 60kW.
No pěkně děkuju, to fakt myslí vážně ???a k čemu je ta udaná hodnota momentu 280 Nm ???

ACE
2. března • 14:10

Dá se očekávat, že rychonabíjení nebudeš dělat doma v garáži, ale někde kde na to bude zařízení.No a kčemu je hodnota krouťáku? To myslš vážně? Vzhledem k tomu že elektromotory mají obv. stejný krouťák v clém spektru použitelných otáček, považuji tento údaj za dostatečný.

Vana666
2. března • 14:18

ACE: vhledem k tomu že údaj o spektru použitelných otáček zcela chybí, je i hodnota momentu nicneříkající.
A tvrzení že elektromotor má konstatní krouťák bez ohledu na otáčky je silně pochybné. Aspoň u elektromobilů to není pravda určitě.

ACE
2. března • 15:28

Vana666:No tak se podívej na tech. parametry, třeba Priusu. napiš mi prosím průběh krouťáku jeho elektromotoru.;-)

Vana666
2. března • 19:47

ACE: http://en.wikipedia.org/wiki/Priustakže v rozsahu:
0 - 1200 ot./min je moment konstantní 400 Nm (výkon roste z 0 do 50kW)
1200 - 1540 ot./min moment klesá ze 400 až na 310 Nm (při konstatním výkonu 50kW)
nad 1540 ot./min klesá moment i výkon výraznějimax.otáčky elektromotru jsou přitom až 10 000takže o nějaké stálosti momentu v celém spektru otáček nemůže být u Priusu ani řeč. A podobně je to i u jiných elektromobilů a hybridů

Rodrigo
2. března • 14:36

Cože??? :-O:-))

Tom
2. března • 15:12

El.motory mají nejvyšší krouťák v nulových otáček, s vyššími otáčkamy klesá. Na rozjezd nejlepší, na udržení rychlosti to stejně není potřeba. A na to nabíjení je potřeba 150A přípojka. Pokud máš barák tak není problém. Stačí malá investice a ČEZu platít nehorázné sumy za poplatky :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
k
3. března • 11:53

V domě má snad každý 3*400v tak ti pak stačí caa. 50A,já mám hl. jističe 63 a to má snad většina domů?

Vana666
3. března • 12:36

k: myslím že hodně lidí by bylo rádo, kdyby měli aspoň ten dům

k
4. března • 18:40

Vana666-není tak trochu mimo mísu:-))a mám dojem,že u nás vetšina obyvatel žije v rodiných domech

Vana666
3. března • 12:36

k: myslím že hodně lidí by bylo rádo, kdyby měli aspoň ten dům

Doporučujeme

Články odjinud