Kia Venga EV: první „český” elektromobil?

Sympatický mix mini a MPV vyráběný na severní Moravě si začíná i na našem trhu probíjet cestu ke svým zákazníkům, avšak automobilka chce v tomto ohledu zajít ještě dál a nabídku oživit o verzi poháněnou pouze elektromotorem. Pokud by se tak skutečně stalo, šlo by o první masově vyráběný elektromobil alespoň s trochu českými kořeny. Ale nepředbíhejme událostem, v Ženevě si můžeme prohlédnout teprve první výsledky práce na tomto perspektivním výtvoru.

Uvedená Kia Venga s přívlastkem EV dostala elektromotor disponující výkonem 80 kW a velmi solidním točivým momentem 280 Nm. Tyto hodnoty pak bohatě postačují na to, aby vůz zrychlil z nuly na stovku za 11,8 sekund a dosáhl maximální rychlosti 130 km/h. Tyto údaje ovšem nelze brát jako konečné, více není dovoleno kvůli omezné kapacitě baterii. Nicméně, pro městský provoz, v němž bude Kia Venga EV „doma“, to musí bohatě postačovat.

„Šťáva“ pro elektromotor pochází z dvoubalení 24 kWh li-polymerových baterii, které na plné nabití zabezpečí dojezd zhruba 170 km. Zajímavější je však údaj o nabíjení, podle něhož stačí na 80 procent nabití akumulátoru pouhých 20 minut, použijeme-li rychlejší režim nabíjení. Pro úplné nabití si bude za normálních okolností Venga EV vyžadovat kolem osmi hodin. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Venga EV
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 21 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků