Kia Venga EV: první „český” elektromobil?

Sympatický mix mini a MPV vyráběný na severní Moravě si začíná i na našem trhu probíjet cestu ke svým zákazníkům, avšak automobilka chce v tomto ohledu zajít ještě dál a nabídku oživit o verzi poháněnou pouze elektromotorem. Pokud by se tak skutečně stalo, šlo by o první masově vyráběný elektromobil alespoň s trochu českými kořeny. Ale nepředbíhejme událostem, v Ženevě si můžeme prohlédnout teprve první výsledky práce na tomto perspektivním výtvoru.

Uvedená Kia Venga s přívlastkem EV dostala elektromotor disponující výkonem 80 kW a velmi solidním točivým momentem 280 Nm. Tyto hodnoty pak bohatě postačují na to, aby vůz zrychlil z nuly na stovku za 11,8 sekund a dosáhl maximální rychlosti 130 km/h. Tyto údaje ovšem nelze brát jako konečné, více není dovoleno kvůli omezné kapacitě baterii. Nicméně, pro městský provoz, v němž bude Kia Venga EV „doma“, to musí bohatě postačovat.

„Šťáva“ pro elektromotor pochází z dvoubalení 24 kWh li-polymerových baterii, které na plné nabití zabezpečí dojezd zhruba 170 km. Zajímavější je však údaj o nabíjení, podle něhož stačí na 80 procent nabití akumulátoru pouhých 20 minut, použijeme-li rychlejší režim nabíjení. Pro úplné nabití si bude za normálních okolností Venga EV vyžadovat kolem osmi hodin. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Venga EV
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků