Kia v Žilině čelí poklesu ruského trhu, pomoci mají i novinky ze Ženevy

Nepříznivý vývoj v Rusku postihl také slovenskou továrnu automobilky Kia. Její mluvčí nicméně věří, že se podaří objem výroby stabilizovat díky zájmu o nový motor, převodovku a výbavu modelu Cee’d.
Seznam kapitol
  1. Kia v Ženevě
  2. Kia v Ženevě: Fotogalerie

Kia představuje na autosalonu v Ženevě nejen koncept Sportspace, ale i nové sériové produkty: sportovně stylizovaný Ceed GT Line, tříválcový motor 1,0 l Kappa a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Tyto novinky by měly přispět ke stabilizaci a možná i dalšímu růstu továrny Kia v Žilině. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mluvčí Kia Motors Slovakia Jozef Bačé věří, že nový Ceed GT Line pomůže stabilizovat objem výroby i přes vývoj v Rusku, kam dříve mířila až pětina produkce žilinské továrny

„Už od roku 2009 nepřetržitě rosteme a díky novým produktům, které představujeme tady v Ženevě, máme šanci růst i nadále,“ věří Jozef Bačé, mluvčí Kia Motors Slovakia. Vzápětí ale přiznává, že lehké to nebude: „Už od poloviny minulého roku pozorujeme pokles poptávky v Rusku. Tamní trh přitom pro nás vždy byl velmi důležitý, vyváželi jsme tam asi pětinu produkce.“

Kia vyrábí na Slovensku stále víc aut. Byli jsme se tam podívat.

Kia vyrábí na Slovensku stále víc aut. Byli jsme se tam podívat.

Bačé říká, že pokles vývozu do Ruska je přibližně patnáctiprocentní. Přesto továrna za loňský rok zaznamenala více než tříprocentní růst objemu výroby: „Propad v Rusku se nám podařilo kompenzovat posilováním na západoevropropských trzích.“ Auta ze Žiliny se podle něj výborně prodávala ve Španělsku, Polsku i Švédsku, ale také na velkých trzích v Německu a Británii.

Pro letošní rok analytici předpovídají propad ruského trhu o 25 až 30 procent. Mluvčí slovenské továrny nicméně vidí naději na udržení nebo dokonce zlepšení objemu výroby v rozšíření výrobního programu o novinky, které by mohly k Ceedu přilákat nové zákazníky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GT Line bude k dispozici v pětidveřovém provedení i jako kombi

Kia Ceed GT Line je v podstatě paket sportovního vzhledu, inspirovaný ostrým hatchbackem Kia Ceed GT. Jeho nejvýraznějším znakem jsou do čtverce uspořádané diody denního svícení. Paket ale obsahuje také 17" kola, zadní LED svítilny a sportovně stylizovaný zadní nárazník s naznačeným difuzorem. Inspirace modelem GT se projevuje také uvnitř. 

Více se dozvíte z ofiicální tiskové zprávy:

Zobrazit tiskovou zprávu

Ceed GT Line může být poháněn různými motory včetně nového tříválce 1,0 Kappa. Motor je osazený vysokotlakým přímým vstřikováním se šestiotvorovými vstřikovači a turbodmychadlem, kterému s vyplachováním pomáhá elektromotor. 

Podobně jako třeba litrový EcoBoost od Fordu má korejská novinka chladicí soustavu se dvěma okruhy a sběrné potrubí integrované do hlavy válců. Výsledkem toho všeho je výkon 88 kW a točivý moment 172 Nm, dostupný v rozsahu 1500-4100 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V Ceedu GT Line budou debutovat i dvě významné novinky pod kapotou, přeplňovaný tříválec 1,0 l a 7stupňová dvouspojková převodovka

Třetí novinkou v Žilině vyráběné řady Ceed je nová sedmistupňová dvouspojková převodovka. Má suché spojky a je určena pro motory s točivým objemem do 300 Nm.

Bačé uvádí, že novinky už teď pozitivně ovlivnily zaměstnanost v žilinské továrně. „V souvislosti s náběhem výroby řady GT Line a nových motorů budeme v prvních měsících letošního roku přijímat nové zaměstnance,“ říká.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia v Ženevě
  2. Kia v Ženevě: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků