Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

V rámci ženevského autosalonu jsme si povídali s Arnoštem Barnou, generálním ředitelem společnosti Kia Motors Czech. Přiblížil nám nejenom vývoj značky na českém trhu, ale také tom evropském.

Aktuální trend nejenom na evropském trhu přeje automobilům SUV. Jenže ne vždy jsou tyto vozy prioritou, což dokládá i nová strategie značky Kia. Nejprodávanějším modelem v Evropě je SUV Sportage, informace zaslechnuté na ženevském autosalonu však jasně definují snahu „protlačit“ na první příčku v evropských prodejích nový, ryze evropský model Ceed.

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

„Kia má ambice, aby se Ceed stal nejprodávanějším modelem značky v Evropě, musí tedy zvládnout postup o dvě příčky nahoru. Aktuálně nejprodávanějším modelem v portfoliu je Sportage, za nímž následuje Rio. Na českém trhu jsme už toho nicméně dosáhli a doufáme, že Ceed stále zůstane nejprodávanějším modelem,“ řekl v Ženevě pro Autorevue.cz Arnošt Barna, generální ředitel společnosti Kia Motorst Czech.

Od roku 2006, kdy byl uveden Ceed první generace, prodala Kia na našem  trhu 40.000 těchto vozů a na úspěchy chce navázat i s novinkou. Značka chce dále rozvíjet soukromý i fleetový kanál a přinést zájemcům o Ceed atraktivní nabídky. Třeba v podobě odkupu starého vozu protiúčtem či exkluzivní podmínky financování. Pouze dodáme, že v dnešní době je poměr mezi soukromými a firemními zákazníky v případě Ceedu vyrovnaný.

Ženevské překvapení odhaleno: Kia Ceed kombi nabídne 600 litrů v kufru

Ženevské překvapení odhaleno: Kia Ceed kombi nabídne 600 litrů v kufru

Jedním ze způsobů, jak podpořit prodeje Kie Ceed v evropském měřítku, je širší nabídka karosářských variant. Vůz aktuálně existuje v provedení hatchback a kombi (SW), značka však zvažuje další dvě karosářské varianty, o jejichž budoucnosti bude jasno do konce letošního roku.

„Kia aktuálně zkoumá trh a zvažuje, zda na trh uvede obě aktuálně vyvíjené verze, nebo pouze jednu z nich,“ řekl Arnošt Barna. Jedna ze dvou zvažovaných variant vychází z konceptu Proceed představeného loni na frankfurtském autosalonu, o další verzi zatím nemáme informace.

Ke Kie Ceed jako takové se z historického hlediska váže také sedmiletá záruka, kterou korejská značka uvedla na český trh už v roce 2006. A lze očekávat, že o ní budeme informováni častěji a v hlubších kontextech.

Kia už svoji sedmiletou záruku nabízí sedm let. Nyní už pro všechny modely

Kia už svoji sedmiletou záruku nabízí sedm let. Nyní už pro všechny modely

„Sedmiletá záruka s omezením na 150.000 ujetých kilometrů (první tři roky bez omezení kilometrů, pozn. red.) bude i nadále pokračovat, pociťujeme však, že povědomí o tom, co vše zahrnuje, je i po tolika letech poměrně omezené. Do budoucna tedy chystáme osvěžení informací, osvětu a srovnání s konkurenčními nabídkami. Žádné zásadní změny v systému jako takovém však neplánujeme,“ prozradil v Ženevě Barna.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků