Kia už na Slovensku vyrábí 10 let. Smontovala 2,5 milionu aut

Kia Sportage se nemění nijak radikálně, koncept klasického SUV zůstává stále stejný.

Už deset let sjíždí z výrobní linky továrny ve slovenské Žilině automobily s logem korejské značky Kia na kapotě.

Za tu dobu jich za zákazníky zamířilo 2,5 milionu kusů. Zhruba 45 procent z tohoto počtu tvoří model cee´d, hned za ním je současný bestseller sportage.

Auta se odtud exportují do 95 zemí. Největším odběratelem s 18 procenty z vyrobeného množství je Rusko, následuje s 12 procenty Velká Británie a s 9 procenty Německo.

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

V Žilině se vyrábějí také motory. Těch dělníci smontovali ještě více než aut - celkem 3,8 milionu.

Továrna zaměstnává 3800 lidí, dalších zhruba 16 tisíc pracuje v dodavatelských firmách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 738 km
Cena: 87 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 125 811 km
Cena: 470 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 180 021 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 30 479 km
Cena: 260 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 71 931 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků