Kia už má také svůj hybrid. Jmenuje se Niro a je to SUV

První model automobilky Kia, který byl od základu vyvíjen jako hybrid, je SUV Niro. Později bude i plug-in hybrid a plně elektrický model.
Seznam kapitol
  1. SUV Kia Niro
  2. Fotogalerie: SUV Kia Niro

Značka Kia si vypůjčila techniku od hatchbacku Hyundai Ioniq a postavila na jejím základu vlastní plně hybridní model s názvem Kia Niro. Jméno navazuje na již dříve představené skici a rozšiřuje nabídku nových SUV o další model. Vedle nové Sportage nesmíme zapomenout ani na zajímavý koncept Kia Telluride.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Niro je první model značky, který byl vyvíjen jako hybrid. Přesto Kia chtěla navrhnout auto tak, aby na rozdíl třeba od Toyoty Prius nevypadalo na první pohled jako hybrid. Říká tomu „nehybridní design“

Hybridní SUV Kia Niro zažívá svou světovou premiéru na autosalonu v Chicagu a první, čeho si určitě všimnete, je „nehybridní“ design. Jedním z cílů návrhářů totiž bylo, aby auto do světa nekřičelo, že ono je tím spasitelem, který zachrání lední medvědy před utonutím v roztátých ledovcích. Někteří zákazníci zkrátka nechtějí „hybridní image“, kterou kolem sebe šíří třeba Toyota Prius, ale praktické přednosti hybridního pohonu využijí rádi.

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Jak už bylo naznačeno dříve při poodhalování konceptů a skic, pod kapotou je atmosférická šestnáctistovka GDI s přímým vstřikováním pracující v upraveném Atkinsonově cyklu. Výkon spalovacího motoru je 77 kW (105 k) a točivý moment dosahuje na 147 Nm. Kia tvrdí, že tepelná účinnost tohoto motoru je 40 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybridní agregát od sesterského Hyundai Ioniq nabízí celkový výkon 150 koní, poháněna jsou přední kola

K motoru je připojena šestistupňová dvouspojková převodovka a mezi ní a motorem najdete ještě trakční elektromotor a výkonu 45 koní. Soustava dosahuje celkového výkonu 110 kW (150 k) a točivého momentu 265 Nm. Elektromotor čerpá energii z kompaktního akumulátoru o kapacitě 1,56 kWh, který je umístěn pod zadním sedadlem. Výkon putuje pouze na přední kola.

Český trh 2015: Jen polovina prodaných SUV měla pohon všech kol

Český trh 2015: Jen polovina prodaných SUV měla pohon všech kol

Kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 4,7 litru na 100 km. Vedle rozsáhlé bezpečnostní výbavy dostane Kia Niro také systém učící řidiče využívat potenciál hybridního pohonu na maximum. Bude ho učit plynulé jízdě s využíváním setrvačnosti auta k maximální úspoře paliva a rekuperaci elektrické energie. Během několika let dorazí ještě plug-in hybrid a na konci životního cyklu zřejmě i plně elektrický model.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. SUV Kia Niro
  2. Fotogalerie: SUV Kia Niro
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků