Kia už má na cestách v ČR přes 100 tisíc aut. Mezi nimi i pořádné staříky

Korejské automobilce se v ČR daří a nyní oznamuje zajímavý milník v počtu registrovaných vozů na českých silnicích. K tomu navíc dává vzpomenout na modely, které jsme už možná zapomněli.

Přes 100 tisíc registrovaných vozů značky Kia v České republice. Právě tímto milníkem se nyní pyšní zdejší zastoupení korejské značky. Čísla vycházejí ze statistik Sdružení dovozců automobilů, podle kterých bylo na konci roku 2018 v ČR registrováno přesně 100.943 aut s logem Kia na přídi.

Ke statistice nicméně Kia přidává i zajímavé informace o stáří vozové parku, co se týče právě korejských vozů v Česku. Ve stovce tisíc registrovaných aut se totiž objevují i pořádné relikvie minulosti, které se po našich silnicích stále prohánějí. Na povrch se tak dostávají opět jména, která jsme už možná trochu zapomněli.

Hyundai se nezúčastní autosalonu v Ženevě. Sesterská Kia však ano

Hyundai se nezúčastní autosalonu v Ženevě. Sesterská Kia však ano

Například taková Kia Sephia (viz galerie) – ta patří mezi vůbec nejstarší model značky v Česku a po silnicích jich stále jezdí přesně 36 kusů. Kompaktní sedan se na našem trhu objevil v roce 1993, tedy v roce, kdy automobilka oficiálně vstoupila na český trh.

V následujícím roce byly potom v České republice zaregistrovány také první kusy SUV Sportage, které se od nynější generace nemůže více lišit. Tehdy ještě Sportage působila mnohem schopněji pro jízdu terénem s vysokými, rozšířenými blatníky a celkově aurou malého „off-roadu“. Pravověrným tereňákem byla ovšem Rocsta, asijská kopie Jeepu, jejíž první registrace také pochází z roku 1994. Model byl později nabízen i jako Kia Retona.

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

Následující léta přinesla i taková jména jako Kia Pride, Clarus nebo Shuma. Rozšíření nabídky poté přišlo v prvních letech nového století, kdy se u nás objevily i další modely značky, z nichž některé jsou v prodeji dodnes. Například Sorento, Rio, Picanto nebo rodinné MPV Carens. A nesmí se zapomenout třeba na Carnival, Magentis nebo Opirus.

Jelikož ovšem Kia v Česku rapidně zvýšila své působení v letech 2007 a následně 2010, samotný vozový park není za 25 let působení značky zrovna zastaralý. S průměrným stářím vozů 7,2 roku tak patří auta Kie mezi 4. nejmladší na českém trhu. Velký dopad má samozřejmě na tuto příčku uvedení dodnes populárních modelů Ceed a pozdější generace SUV Sportage.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků