Kia už má na cestách v ČR přes 100 tisíc aut. Mezi nimi i pořádné staříky

Korejské automobilce se v ČR daří a nyní oznamuje zajímavý milník v počtu registrovaných vozů na českých silnicích. K tomu navíc dává vzpomenout na modely, které jsme už možná zapomněli.

Přes 100 tisíc registrovaných vozů značky Kia v České republice. Právě tímto milníkem se nyní pyšní zdejší zastoupení korejské značky. Čísla vycházejí ze statistik Sdružení dovozců automobilů, podle kterých bylo na konci roku 2018 v ČR registrováno přesně 100.943 aut s logem Kia na přídi.

Ke statistice nicméně Kia přidává i zajímavé informace o stáří vozové parku, co se týče právě korejských vozů v Česku. Ve stovce tisíc registrovaných aut se totiž objevují i pořádné relikvie minulosti, které se po našich silnicích stále prohánějí. Na povrch se tak dostávají opět jména, která jsme už možná trochu zapomněli.

Hyundai se nezúčastní autosalonu v Ženevě. Sesterská Kia však ano

Hyundai se nezúčastní autosalonu v Ženevě. Sesterská Kia však ano

Například taková Kia Sephia (viz galerie) – ta patří mezi vůbec nejstarší model značky v Česku a po silnicích jich stále jezdí přesně 36 kusů. Kompaktní sedan se na našem trhu objevil v roce 1993, tedy v roce, kdy automobilka oficiálně vstoupila na český trh.

V následujícím roce byly potom v České republice zaregistrovány také první kusy SUV Sportage, které se od nynější generace nemůže více lišit. Tehdy ještě Sportage působila mnohem schopněji pro jízdu terénem s vysokými, rozšířenými blatníky a celkově aurou malého „off-roadu“. Pravověrným tereňákem byla ovšem Rocsta, asijská kopie Jeepu, jejíž první registrace také pochází z roku 1994. Model byl později nabízen i jako Kia Retona.

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

Následující léta přinesla i taková jména jako Kia Pride, Clarus nebo Shuma. Rozšíření nabídky poté přišlo v prvních letech nového století, kdy se u nás objevily i další modely značky, z nichž některé jsou v prodeji dodnes. Například Sorento, Rio, Picanto nebo rodinné MPV Carens. A nesmí se zapomenout třeba na Carnival, Magentis nebo Opirus.

Jelikož ovšem Kia v Česku rapidně zvýšila své působení v letech 2007 a následně 2010, samotný vozový park není za 25 let působení značky zrovna zastaralý. S průměrným stářím vozů 7,2 roku tak patří auta Kie mezi 4. nejmladší na českém trhu. Velký dopad má samozřejmě na tuto příčku uvedení dodnes populárních modelů Ceed a pozdější generace SUV Sportage.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků