Kia už chystá nový Cee´d. Mohl by to být nejhezčí vůz nižší střední třídy

V příštím roce na autosalonu v Ženevě značka Kia přestaví již třetí generaci rodinného modelu Cee´d. Opět bude k mání jako hatchback, kombi i ve sportovní variantě.

Další dva snímky konceptu, který vystaví na svém stánku během frankfurtského autosalonu, zveřejnila korejská značka Kia. Kia Proceed koncept s karosérií hot-hatch podle tiskové zprávy značky předznamenává design budoucí generace úspěšného modelu Cee´du. Pokud se to opravdu stane realitou, bude příští cee´d nepochybně jedním z nejhezčích aut ve svém tržním segmentu.

I nadále si zachová tradiční tvar masky s tygřím nosem, řada prvků byla zase inspirována modelem Stinger. Například jde plasticky tvarovanou kapotu či prolamované čelní sklo.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po kliknutí si můžete prohlédnout obrázky konceptu v plné velikosti

Současně lze, podle použitého slovního spojení hot-hatch, usuzovat i na to, že automobilka se rovněž, jako sesterská Hyundai, chystá uvést skutečně "ostrý" hatchback do třídy založené Volkswagenem Golf GTI. Podobně jako Hyundai i30 N by mohl mít motor s výkonem až 275 koní. Byl by to další posun do vyšších sfér od dosud prodávaného procee´du GT a cee´du GT.

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Tvar karosérie ovšem naznačuje, že by to neměl být klasický hatchback. Spíše půjde o jakéhosi křížence mezi touto karosérií a kombi. Označení blízké skutečnosti by tedy mohlo znít - shooting brake.

Koncept má řadu zajímavých designérských nápadů. Například se nám líbí "žraločí" ploutev na místě tradičního "C" sloupku karosérie nebo světelná lišta LED kolem bočních oken, která vítá řidiče při příchodu k autu.

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

Koncept navrhlo navrhlo evropské designérské centrum značky, které má sídlo jen půl kilometru od místa premiéry na výstavišti ve Frankfurtu.

Na snímky dosluhující generace hatchbacku se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik