Kia už chystá nový Cee´d. Mohl by to být nejhezčí vůz nižší střední třídy

V příštím roce na autosalonu v Ženevě značka Kia přestaví již třetí generaci rodinného modelu Cee´d. Opět bude k mání jako hatchback, kombi i ve sportovní variantě.

Další dva snímky konceptu, který vystaví na svém stánku během frankfurtského autosalonu, zveřejnila korejská značka Kia. Kia Proceed koncept s karosérií hot-hatch podle tiskové zprávy značky předznamenává design budoucí generace úspěšného modelu Cee´du. Pokud se to opravdu stane realitou, bude příští cee´d nepochybně jedním z nejhezčích aut ve svém tržním segmentu.

I nadále si zachová tradiční tvar masky s tygřím nosem, řada prvků byla zase inspirována modelem Stinger. Například jde plasticky tvarovanou kapotu či prolamované čelní sklo.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po kliknutí si můžete prohlédnout obrázky konceptu v plné velikosti

Současně lze, podle použitého slovního spojení hot-hatch, usuzovat i na to, že automobilka se rovněž, jako sesterská Hyundai, chystá uvést skutečně "ostrý" hatchback do třídy založené Volkswagenem Golf GTI. Podobně jako Hyundai i30 N by mohl mít motor s výkonem až 275 koní. Byl by to další posun do vyšších sfér od dosud prodávaného procee´du GT a cee´du GT.

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Tvar karosérie ovšem naznačuje, že by to neměl být klasický hatchback. Spíše půjde o jakéhosi křížence mezi touto karosérií a kombi. Označení blízké skutečnosti by tedy mohlo znít - shooting brake.

Koncept má řadu zajímavých designérských nápadů. Například se nám líbí "žraločí" ploutev na místě tradičního "C" sloupku karosérie nebo světelná lišta LED kolem bočních oken, která vítá řidiče při příchodu k autu.

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

Koncept navrhlo navrhlo evropské designérské centrum značky, které má sídlo jen půl kilometru od místa premiéry na výstavišti ve Frankfurtu.

Na snímky dosluhující generace hatchbacku se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků