Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok na autosalonu v Paříži. Nyní vůz vstoupil oficiálně také na český trh a my už víme, kolik bude stát.

Kia Rio je už nyní vysoce postaveným hráčem, a to nejen v B segmentu. Model se u nás za loňský rok v počtu prodaných kusů zařadil v hierarchii automobilky na pěkné třetí místo. Příchod čtvrté generace má na tyto úspěchy navázat a čísla ještě vylepšit. Kia u novinky láká na přepracovaný vzhled, bezpečnostní technologie a hlavně atraktivnější jízdní vlastnosti.

Oproti předchozí generaci se nové Rio protáhlo. Vůz je celkově o 15 mm delší (o 10 mm narostl rozvor) a o 5 mm nižší. Kvůli lepšímu výhledu bylo zvětšeno i zadní okno a přepracování se dočkaly zadní C-sloupky.

Výborná volba pro pohodové řidiče: První jízda s novou Kiou Rio

Výborná volba pro pohodové řidiče: První jízda s novou Kiou Rio

Novinka bude v evropských zemích nabízena pouze jako pětidveřová varianta. V České republice mají zájemci na výběr z osmi různých odstínů karoserie a dvou provedení litých kol o velikosti 15 a 16".

Značných úprav se oproti předchozí generaci dočkal také interiér. Přepracována byla přístrojová deska, které nyní dominuje "plovoucí" rozhraní HMI s dotykovým displejem. Řidičův prostor je zhruba v polovině volantu rozdělen pomyslnou čarou na dvě sekce - pro sledování (horní) a ovládání.

Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia při vývoji nového Ria dbala na zlepšení jízdních vlastností. Pozornost byla věnována co možná nejlepší izolaci kabiny, odhlučnění motoru i utlumení ruchů od vozovky. K tomu pomáhají i nové materiály v interiéru.

Měli jsme štěstí, že jsme v rámci uvedení vozu na trh stihli pořídit fotografie ještě v momentě, kdy byly vystavené vozy zcela čisté. Krátce po skončení tiskové konference si je totiž vzali do parády dva sprejeři. Na průběh jejich práce se podívejte na následujícím videu, výsledek pak můžete zhodnotit v obsáhlé galerii v závěru tohoto článku...

Bohatá výbava už v základu

Oproti předchůdci je nové Rio nabízeno pouze ve dvou výbavových stupních - Comfort a Exclusive. První výbava se však týká jen jedné motorizace. Už v základu zde naleznete manuální klimatizaci, kožený volant, elektrická přední okna či centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava Exclusive pak navíc nabízí parkovací kameru a senzory, elektrická zadní okna, rádio s větším displejem či kola z lehkých slitin.

Nejlevněji vůz pořídíte ve variantě Comfort s 1,25litrovou pohonnou jednotkou a to za 279 980 Kč. Ostatní motorizace už jsou k dispozici jen ve vyšším stupni. Agregát 1,4 CVVT pořídíte za 324 980 Kč, za variantu s automatem si pak musíte připlatit 25 000 Kč. Posledním motorem v nabídce je novinka v podobě litrového tříválce o výkonu 88 kW. Ten je k dispozici pouze se šestistupňovým manuálem za 349 980 Kč.

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Košatá je také příplatková nabídka. Investovat můžete do 7" navigace s konektivním systémem a podporou chytrých telefonů za 11 000 Kč. Pro zájemce jsou k mání také dva pakety - ADAS a Premium. První poskytne řadu bezpečnostních prvků, včetně autonomního brzdění s detekcí chodců. Druhý vám pak automobil vymazlí vyhřívanými sedačkami a volantem, tempomatem, automatickou klimatizací i lepším přístrojovým štítem. Za balíček ADAS si připlatíte 14 000 Kč, za Premium pak 30 000 Kč.

Vozy Rio k nám zamíří z nového korejského závodu Sohari. Prodeje zde odstartují už za pár dní, konkrétně 1. března. K dispozici je již tradiční sedmiletá záruka s omezením na 150 000 km.

Technická data a motory pro český trh

  1.25 CVVT 1.4 CVVT 1.4 CVVT 1.0 T--GDI
Zdvihový objem (cm3) 1 248 1 368 1 368 998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 3/4
Nejvyšší výkon (kW) 62 74 74 88
Točivý moment (Nm) 122 133 133 172
Převodovka 5st. manuál 6st. manuál 4st. automat 6st. manuál
Max. rychlost (km/h) 170 176 166 190
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,9 12,2 13,9 10,2
Kombinovaná spotřeba (l/100km) 4,8 5,0 6,1 4,7
Cena výbavy Comfort (Kč) 279 980 - - -
Cena výbavy Exclusive 304 980 324 980 349 980 349 980

Prohlédněte si naši bohatou fotogalerii z místa premiéry nové Kie Rio. Následují snímky z náletu sprejerů a oficiální fotky, které automobilka pořídila také na známých místech v centru Prahy...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků