Kia uvádí technické prvenství: U svých hybridů zavede nový systém aktivního řazení

Korejská automobilka přichází s technickou novinkou, která má zvýšit efektivitu automatického řazení u hybridních modelů.

Nedlouho po uvedení nového motoru s plynule proměnnou periodou ventilů uvádí Kia pod střechou koncernu Hyundai Motor Group další technickou novinku. Rovněž u ní přitom zmiňuje světové prvenství. Nová technologie aktivního řazení ASC (Active Shift Control) má razantně zlepšit chování vozidel s hybridními ústrojími.  

ASC optimalizuje řazení tím, že 500krát za sekundu sleduje změny převodových stupňů automatické převodovky a přesně reguluje přenos výkonu od hybridního ústrojí ve prospěch rychlejšího řazení. Výkon elektromotoru hybridu je zde využíván ke sladění otáček převodovky s otáčkami hnacího hřídele na základě pokynů řídicího softwaru.

Kia uvádí nový motor se světovým prvenstvím: Plynule proměnnou periodou ventilů

Kia uvádí nový motor se světovým prvenstvím: Plynule proměnnou periodou ventilů

Doba přeřazení má být podle Kie zkrácena až o 30 %. Technologie ASC kromě toho potlačí i klonění vozidla kolem příčné osy (v důsledku drobného zpomalování a zrychlování během řazení) o 50 % oproti stávajícím hybridním vozidlům, neboť i přes vyšší rychlost řazení zprostředkuje hladší změny převodových stupňů.

„Uvedená technologie je novým přístupem k automatickému řazení, neboť jako první využívá elektromotor k regulaci změn převodových stupňů a zlepšuje řazení zásadním zkrácením doby přeřazování ve prospěch hladší jízdy z pohledu cestujících,“ uvedl Kjang-Džůn Čang, viceprezident a vedoucí skupiny řízení pohonných systémů automobilky Kia.

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

ASC využívá standardního elektromotoru hybridního vozu a ke kontrole řazení tak nepotřebuje jakékoliv další komponenty, kromě řídící jednotky, která v reálném čase monitoruje změny převodových stupňů. Nakonec Kia uvádí rovněž prodloužení životnosti měniče převodovky, jelikož ASC díky optimalizaci řazení potlačuje zbytečné odchylky.

Novou technologii plánuje Kia a Hyundai nasadit do svých budoucích plug-in hybridních i hybridních vozů, a to od modelového roku 2020.

V galerii Kia Niro PHEV.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

dnes | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid (minitest)

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků