Kia uvádí technické prvenství: U svých hybridů zavede nový systém aktivního řazení

Korejská automobilka přichází s technickou novinkou, která má zvýšit efektivitu automatického řazení u hybridních modelů.

Nedlouho po uvedení nového motoru s plynule proměnnou periodou ventilů uvádí Kia pod střechou koncernu Hyundai Motor Group další technickou novinku. Rovněž u ní přitom zmiňuje světové prvenství. Nová technologie aktivního řazení ASC (Active Shift Control) má razantně zlepšit chování vozidel s hybridními ústrojími.  

ASC optimalizuje řazení tím, že 500krát za sekundu sleduje změny převodových stupňů automatické převodovky a přesně reguluje přenos výkonu od hybridního ústrojí ve prospěch rychlejšího řazení. Výkon elektromotoru hybridu je zde využíván ke sladění otáček převodovky s otáčkami hnacího hřídele na základě pokynů řídicího softwaru.

Kia uvádí nový motor se světovým prvenstvím: Plynule proměnnou periodou ventilů

Kia uvádí nový motor se světovým prvenstvím: Plynule proměnnou periodou ventilů

Doba přeřazení má být podle Kie zkrácena až o 30 %. Technologie ASC kromě toho potlačí i klonění vozidla kolem příčné osy (v důsledku drobného zpomalování a zrychlování během řazení) o 50 % oproti stávajícím hybridním vozidlům, neboť i přes vyšší rychlost řazení zprostředkuje hladší změny převodových stupňů.

„Uvedená technologie je novým přístupem k automatickému řazení, neboť jako první využívá elektromotor k regulaci změn převodových stupňů a zlepšuje řazení zásadním zkrácením doby přeřazování ve prospěch hladší jízdy z pohledu cestujících,“ uvedl Kjang-Džůn Čang, viceprezident a vedoucí skupiny řízení pohonných systémů automobilky Kia.

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

ASC využívá standardního elektromotoru hybridního vozu a ke kontrole řazení tak nepotřebuje jakékoliv další komponenty, kromě řídící jednotky, která v reálném čase monitoruje změny převodových stupňů. Nakonec Kia uvádí rovněž prodloužení životnosti měniče převodovky, jelikož ASC díky optimalizaci řazení potlačuje zbytečné odchylky.

Novou technologii plánuje Kia a Hyundai nasadit do svých budoucích plug-in hybridních i hybridních vozů, a to od modelového roku 2020.

V galerii Kia Niro PHEV.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 1 příspěvek
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků