Kia uvádí technické prvenství: U svých hybridů zavede nový systém aktivního řazení

Korejská automobilka přichází s technickou novinkou, která má zvýšit efektivitu automatického řazení u hybridních modelů.

Nedlouho po uvedení nového motoru s plynule proměnnou periodou ventilů uvádí Kia pod střechou koncernu Hyundai Motor Group další technickou novinku. Rovněž u ní přitom zmiňuje světové prvenství. Nová technologie aktivního řazení ASC (Active Shift Control) má razantně zlepšit chování vozidel s hybridními ústrojími.  

ASC optimalizuje řazení tím, že 500krát za sekundu sleduje změny převodových stupňů automatické převodovky a přesně reguluje přenos výkonu od hybridního ústrojí ve prospěch rychlejšího řazení. Výkon elektromotoru hybridu je zde využíván ke sladění otáček převodovky s otáčkami hnacího hřídele na základě pokynů řídicího softwaru.

Kia uvádí nový motor se světovým prvenstvím: Plynule proměnnou periodou ventilů

Kia uvádí nový motor se světovým prvenstvím: Plynule proměnnou periodou ventilů

Doba přeřazení má být podle Kie zkrácena až o 30 %. Technologie ASC kromě toho potlačí i klonění vozidla kolem příčné osy (v důsledku drobného zpomalování a zrychlování během řazení) o 50 % oproti stávajícím hybridním vozidlům, neboť i přes vyšší rychlost řazení zprostředkuje hladší změny převodových stupňů.

„Uvedená technologie je novým přístupem k automatickému řazení, neboť jako první využívá elektromotor k regulaci změn převodových stupňů a zlepšuje řazení zásadním zkrácením doby přeřazování ve prospěch hladší jízdy z pohledu cestujících,“ uvedl Kjang-Džůn Čang, viceprezident a vedoucí skupiny řízení pohonných systémů automobilky Kia.

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

ASC využívá standardního elektromotoru hybridního vozu a ke kontrole řazení tak nepotřebuje jakékoliv další komponenty, kromě řídící jednotky, která v reálném čase monitoruje změny převodových stupňů. Nakonec Kia uvádí rovněž prodloužení životnosti měniče převodovky, jelikož ASC díky optimalizaci řazení potlačuje zbytečné odchylky.

Novou technologii plánuje Kia a Hyundai nasadit do svých budoucích plug-in hybridních i hybridních vozů, a to od modelového roku 2020.

V galerii Kia Niro PHEV.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků