Kia uvádí nový motor se světovým prvenstvím: Plynule proměnnou periodou ventilů

51 komentářů

Zelí
4. července • 21:17

Nejhorší je, když má baba motor s proměnnou periodou nebo ještě hůř s nepravidelnou periodou. To je peklo. To nepřeju nikomu.

petr r. (petrumr)
5. července • 7:57

tak za tohle může chlap, když ji pořádně neprojíždí, tak ten mechanizmus zatuhne.:-P

Moik
4. července • 12:33

Už mi to začíná připadat srandovní - jak z nějaké scifi parodie... motor má systém tepelného managementu, systém recirkulace spalin, systém dochlazování turba, systém změny periody ventilů, systém čištění spalin, systém variabilního vstřikování, systém zadržování mikročástic.....
A při tom je to tak jednoduché - elektromotor. Nepotřebuje ani jednu z výše uvedených vychytávek. Chápu, že jsou zde jiné problémy, ale opravdu už mi přijde ujetý dál piplat spalovací motor, aby se mu zvýšil výkon o 4%...škoda peněz.

Mirec
4. července • 22:00

uz len tu elektricku siet na nabijanie tych elektromobilov ktore su super ekologicke

Net
4. července • 20:02

Také si myslím, že je čas přejít na hybridy, elektromotor na pohon a spalovák běžící v optimálních otáčkách na výrobu elektřiny do baterky, když bude potřeba.

LOL
4. července • 18:33

ale potřebuješ baterky, stejně jako elektrokáry před 100 lety. A pak baterky musíš jak piko hodiny dobíjet. :-D

serpentina wostra
4. července • 13:11

Problemem je, ze co nas zajima, maji vyrobci tak nejak v pazi. :-D

neodborník
4. července • 14:12

Nojo, a přitom si stačí říct nějakýmu místnímu drsnýmu vodborníkovi u svýho PC, který všechno tohle umí, zná a zařídí, stačí si říct a bude to vše zadarmo, určitě skoro. Vše co nějcí my chtějí musí ti nemy udělat a zařídit, to funguje.

serpentina wostra
4. července • 13:10

Baterie maji system managementu zateze jednotlivych clanku, system chlazeni, system hlidani teploty. Elektromobily maji system rekuperace brzdne energie, predikce zbyvajiciho dojezdu, management vysokonapetove kabelaze atd.. Vicemotorove EV potrebuji system synchronizace motoru atd. Proste ta slozitost EV je jinde, nez zrovna v tom elektromotoru.Souhlasim s tim, ze pokroky ve spalovacich motorech jsou nedostatecne. Bit se v prsa, kdyz zlepsili nejaky parametr o 4% je opravdu trapne, pricemz takove zlepseni clovek ocekava pri mezigeneracni obmene a priori.

Kevlarius
5. července • 12:24

Ale o naprostou většinu toho všeho se stará elektronika, nejedná se o nic mechanického. A dnešní elektronika je znatelně spolehlivější než mechanika.

Norník
4. července • 12:51

Pojď mi ukázat, jak si dobijes svůj elektro bourák za mega na jizaku...a nebo třeba v Plzni někde na sídlišti...

xman
5. července • 9:12

Lidi co maj elektro za mega opravdu vetsinou nezijou v Plzni na sidlisti... ;) A nejradej dobijim v praci zadarmo, benefit od zamestnavatele...

petr r. (petrumr)
4. července • 14:56

Už jsme to tady řešili, ten co nemá garáž, průjezd nebo svůj pozemek by neměl vlastnit auta a podniková auta by neměla zabírat veřejný prostor.

Já první
5. července • 14:10

Zdechni, ty komunistická špíno. Tvoje výplody, to fakt nemůže být z dospělé hlavy.

Kevlarius
5. července • 12:21

.....a ceny stavebních pozemků povyskočí o dalších 100%. :-P

cbf
4. července • 15:29

Tak auto nam predevsim proto. abych neco nekam dovezl. A tam potrebuji parkovat take. Takze v tu chvili je moje garaz prazdna. Nicmene jiste chapes, ze v tu chvili je zcela irelevantni, zda ji mam, ci nikoliv. Je proste o par kilometrů jinde, nez ja.:-))

petr r. (petrumr)
4. července • 16:50

no a? To někoho zajímá, že potřebuješ něco vozit, snad parkuješ podle vyhlášky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jan
4. července • 21:51

Ty seš blbej až na půdu.

.
5. července • 6:06

mrakodrapu

petr r. (petrumr)
5. července • 7:51

ti co mají kde parkovat a mají tři fáze, vidláci atd. budou mět elektromobily včetně plugín hybridu, ti co bydlí v králikárnách budou si muset vystačit s benzínem a na ně by se mělo myslet, že by měli platit dan za zábor veřejných silnic. A barevný čáry na Vás za ty odpovědi, nebo vy si myslíte, že na tych komunistických sídlištích aut bude méně. Dávám plus každýmu marketu, co tam dává tu závoru.
:-P

R2
5. července • 8:46

Predstava elektromobilizace vidlakova mi prijde usmevna z nekolika duvodu. Prumerny vidlak ve srovnani s prumernym mestakem vydelava mene penez. Prumerny vidlak je "ekologicky" ignorant. Prumerny vidlak je postizen vypadky dodavek elektricke energie mnohem casteji nez mestak a jelikoz energetici maji pri opravach sve priority, tak tyto vypadky trvaji dele. Prumerny vidlak je zvykly dychat vzduch zamoreny lokalnimi topenisti a emise automobilu ho tedy tolik netrapi. Tedy pokud to shrnu, tak musim souhlasit s tim, ze pro vidlaky je jednodussi zridit si vlastni dobijeci misto v bezprostredni blizkosti domu nebo primo v nem, ale to je jejich jedinna vyhoda.
Jinak v okoli kralikaren jsou casto garaze, pokud by byl nekdo vasnivym elektromobilistou, tak garaz a posileni elektroinstalace pro ucely dobijeni elektromobilu je ve srovnani s naklady na porizeni elektromobilu velmi lacina zalezitost.

Adamantium
4. července • 12:50

Ale jo, za 10-15 let, až bude možnost mít auto s dojezdem 800km i v zimě a "tankování" bude do 15 minut, pak to smysl má.. Do té doby budu rád za spalovací motor.

Creator
4. července • 18:27

"Tankování" maximálně do 3 minut, a přes to vlak nejede, jinak je to jak "zpět na stromy". Takže elektromobil nikdy, protože je tak krátké "tankování" na dojezd minimálně 800 km nesplnitelným Sci-fi. To už raději vodík, který to dává už dnes "levou zadní".

Adamantium
5. července • 15:42

Pobral jsem to velkoryse, 3 minuty netřeba, těch 15 minut bych vydržel :) Vodík bych bral, jen to má bohužel ještě menší rozšíření než dnes už tak tragické elektro..

Lojza
5. července • 22:54

napiste to na hybridu, ja do tech "elektrikaru" obcas ryju. To jsou spravne afektovani blazni, jak jim nekdo sahne na elektro ci na Teslu, tak je zle:-D

Creator
5. července • 18:22

15 minut je pro mě tragicky dlouhá doba. Nedovedu si představit, že bude přede mnou třeba jedno jediné auto takhle "tankovat" tak dlouho, natož vícero aut, a hned je z toho stání v koloně několik hodin. Takže elektromobil je tím pádem absolutně k ničemu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adamantium
6. července • 1:36

No moment, já myslel 15minut celkem včetně všech čekání :-D

Creator
6. července • 13:44

Mně třeba už dnes vadí delší tankování někoho přede mnou na víc jak 2-3 minuty. A absolutně nesnáším, když někdo nechá auto u stojanu, nejde rovnou jen zaplatit a jde si vybírat něco do regálu... tak to bych "vraždil". Nepochopím tupost těchto omezenců. Je to několik dní nazpět, co jsem jednomu takovému trotlovy vyčinil jednu na čenich. Vzniklo to tak, že seděl v autě, když jeho drahá polovička tankovala, potom si šla udělat nákup na pumpu, a když se vrátila, tak začala mýt přední okno. On celou dobu seděl v autě a ani ho nenapadlo si mezi tím co ona tankovala, umýt okno a odjet na přilehlé parkoviště u pumpy, které bylo celou dobu volné. To už jsem vyskočil a jednu mu "pustil" a sklidil aplaus od zbytku řidičů v koloně za mnou. Je až neuvěřitelné, jak jsou lidi omezení, jak jsou neohleduplní k jiným, zdržují, překážejí a myslí jen na sebe. Jsou tak tupí, že jim ani nedochází, že stání u tankovacích stojanů je jen na dobu nezbytně nutnou k natankování a okamžitému zaplacení a odjezdu. Ostatní činnosti si mohou dělat mimo místa pro tankování.

mpolan
4. července • 11:24

Zajímalo by mě porovnání těch technologií u motorů bez turba, EGR a dalších kravin. Výrobce argumentuje nárůstem výkonu, poklesem spotřeby a emisí, ale co z toho jde skutečně na vrub nové technologie (mimochodem, zase o něco složitější, než dosavadní) a co na vrub těch berliček, které se přidávají.

kolkyno
4. července • 11:45

pozri, pravdu o zvysenom vykone, nizsej spotrebe a emisiam ukaze prax. Testy sa robia vacsinouv idealnych podmienkach ktore v reale je tazke dosiahnut, takze urcite to chce cas a vela kilometrov v roznych podmienkach a potom uvidime ci to bude +4% / -5% / -12%...

mpolan
4. července • 12:27

Mně jde o něco jiného. Zajímalo by mě, jestli tyhle úspory dosáhli skutečně jen tou novou technologií, nebo za to může turbo, nové EGR a další blbiny.

ijon
4. července • 11:43

Těžko říct, těch atmosfér, které ještě splňují nové emisní normy už moc nezbylo (notabene bez EGRu). Fakt je, že korejské stávající turbobenzíny jsou mnohem horší než konkurence minimálně ve spotřebě. takže s něčím novým přijít museli. Ještě mě jinak také napadá fiatí multiair technologie, ta funguje sice spolehlivě, ale úplně zářnou spotřebu taky nepřinesla.

LOL
4. července • 18:32

měl jsem minulý týden půjčený cedník 1,4 t-gdi. Na to, že jsem jezdil bez bázně a Hany, tak výsledná spotřeba 5,5 (běžná jízda v rámci předpisů) až 7,5 litru (2 kila po dálnici) byla poměrně famózní. Neznám podobný turbobenzin, který při daném výkonu a způsobu jízdy žere "mnohem méně," jak naznačuješ.

Mirec
4. července • 21:59

" až 7,5 litru (2 kila po dálnici) " tiez som siel benzinom az dve kila a vysledok 6,6l, takze 7,5l je dost , je to uchlastane B-]

Igor
5. července • 20:14

Ta spotřeba reálně není zla...kombi s dsg a dlouhodobá po 25k km je rovných 7l. Jízda tacho +10,většinou dálnice. Nicméně Německo a 160-170kmh tacho to zvednou na 8, což mi pořád přijde dobre. Druhý extrém je prázdná jižní spojka tam i zpět za cca 5.5l.Četl jsem o MB 1.3l turbo ci koncern 1.5l... hezké motory a možná o půl litru lepší, ale stejně peníze nestojí. Na poměry třídy takový průměr.

LOL
5. července • 8:12

rozdíl je v tom, že "až dvě kila" není totéž co "dvě kila."
Mám svou stabilní testovací trasu, na které jsem toho opakovaně projezdil už docela dost, a různá auta (když si testuju nějaké auto, tak vždy aspoň týden). Průměrná spotřeba je taková, jakou jsem uvedl, VW motory se v tomto nijak neodlišují, navíc je to jen Koncern. Tu 1,4 t-gdi jsem si půjčil záměrně po přečtení (nejen) zdejších testů a můžu potvrdit, že ten motor (i auto) je na poměry třídy velmi dobrý.Je mi celkem jedno, co si myslíš, nebo co tvrdí R2 níže - napsal jsem svou zkušenost (která mě stála pár tisíc, protože jsem si to auto půjčil soukromě), která reflektuje má osobní zjištění. Pokud bych měl kritizovat, tak nízkou stavbu cedníka a malý vnitřní prostor (plus asistenti, které nesnáším). Žíly mi to netrhá, že si do mně někdo kopne. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R2
5. července • 9:35

Pri 200 km/h 7,5 l/100 km a pri couvani nejspis benzin vyrabi, jasne, vsichni vam to verime.

Michal
6. července • 6:47

R2 je jasný že při 200 žádný benzínové auto nejede za 7,5l.Jet eco do 120 a přišlápnout na 200 a zase se setrvačností vrátit zpět to pak na spotřebě ta vyšší krátkodobá rychlost není poznat.

LOL
5. července • 22:25

Jak jsem už napsal, mám svou testovací trasu, a protože jde o vyloženě testovací trasu, zcela logicky není celá po dálnici. Mám pokračovat dál, nebo to je už jasné?

R2
5. července • 22:40

O prispevek driv jste napsal: "rozdíl je v tom, že "až dvě kila" není totéž co "dvě kila.""
Ale v podstate jste udelal presne to, nac Vas Mirec upozornoval a co jste v citovanem prispevku popiral. Vyjel na delsi cestu na chvili se rozjel na 200 a vyplodil 7,5 pri 2 kilech. Takove mereni nema zadnou hodnotu, ale je fakt, ze vam ho klidne verim. Pri vhodne zvolene trase a dostatecne kratkem dalnicnim useku neni problem jet 250 za 6,5 l nebo libovolny jiny nesmysl :-D

LOL
6. července • 11:57

Přesně to jsem napsal a stojím si za tím, že je rozdíl jestli jedu stabilně okolo 200, nebo té rychlosti "jen dosáhnu". Pokud má dálniční úsek třeba 25km z celkových 60 a já jej prakticky celý projedu rychlostí okolo 200km/h (spíše však 180, ze zcela prozaických důvodů :-P), bude výsledná průměrná spotřeba celého okruhu vyšší, než když to jen "zkusím" a pak se vrátím na běžnou cestovní rychlost 140km/h.
Měřit průměrnou spotřebu jen na dálnici (a já jsem nic takového nenapsal, že 200km/h = 7,5 litru/100) nedává moc smysl. Smysl dává vždy jen celý cyklus, který do značné míry vyhladí statistické externality (provoz, protivítr, počasí, vypalování katu,...) a umožní všem motorům ukázat své pozitivní vlastnosti tam, kam byly určeny (malorážky do města, tubonafta na dálnici apod.); nicméně způsob projetí dálnice se na celkové spotřebě vždy zásadně podepíše. Se svým autem mám rozpětí spotřeby 5,5 až 10 litrů nafty, a záleží jen na tom, jak rychle a jak plynule/předvídavě jedu.Jistě bych ze svých "testíků" mohl udělat statistické orgie, ale mě to neživí, jen se tím čas od času bavím. Uzavřel bych to tím, že spotřeba toho 1,4 t-gdi mně vyšla docela dobře na to, co jsem s ním vyváděl - těch 100+ kW motorů pro neprémiovou nižší střední se už zase tolik nedělá.

stealth01
5. července • 20:38

Možná to chce spíše uvěřit, ze píšeme rok 2019.
Ja tomu věřím. Nebo jinak, jaká je jeho motivace si vymýšlet?

R2
5. července • 21:05

Nemam nejmensi tuseni, jakou ma motivaci. Treba se prehledl a misto 17,5 odecetl 7,5. 17,5 by bylo relativne hodne, ale stale uveritelnejsi nez 7,5. To se da mozna na vybranem useku s velmi prudkym klesanim, pri spatne zvolene metodice, pripadne snad s vichrici v zadech, ale bezne spotreby aut s podobnou motorizaci jsou pri takovych rychlostech temer dvojnasobne. Navic je dle meho nazoru sam se sebou ve sporu, pokud tvrdi, ze normalni predpisova jizda je za 5,5 a dvoustovka za 7,5, ten narust by mel byt mnohem vyssi, pokud by byl opravdu tak maly, tak se bavime o nejakem velice unikatnim motoru a voze a tady se o zadny extremni unikat opravdu nejedna.

R2
5. července • 2:53

Se bojim, ze to vetsina lidi nepochopi, mel jste narovinu napsat, ze ten bajkar nad vami pise nesmysly.

Ota
4. července • 18:52

1.4 TSi 150 k, 5.0 na 500km pri prumerne rxchlosti 64km/h

LOL
5. července • 8:14

při takovém průměrné rychlosti se dá jezdit za 5 litrů s kdečím. Zkus přidat na průměr 75km/h nebo na 80km/h - uvidíš o pár litrů víc.

...
4. července • 19:22

Takže 1l na 100km, opět famózní výsledek a opět VW Group.

Mirek
4. července • 11:13

Mohl by mi pan redaktor Autorevue.cz vysvětlit tuto větu:"Inovace ve způsobu řízení ventilů motoru má oproti standardním motorům bez této technologie zvýšit výkon, ale zato snížit spotřebu paliva i tvorbu emisí. "

Karel
4. července • 18:23

Ti to vysvětlím. Když pojedeš naplno, brzda-plyn, tak je to furt obyčejný starý motor. Jak pojedeš klobouček, tak to bude kvůli emisím domrdané jak zepředu, tak zezadu. A to přece stojí za to, že se ti ten přesun vačkové hřídele třeba časem pokurví či bude házet chyby.

Jumbo
4. července • 12:19

Co na tom nechápeš? Cesta byla horší, zato delší.

...
4. července • 12:14

motor má lepší účinnost, než stejný motor ale bez VVC, nebo co to je... ?

Doporučujeme

Články odjinud