Kia uvádí nový motor se světovým prvenstvím: Plynule proměnnou periodou ventilů

Korejská automobilka se nyní pyšní novým benzinovým motorem, který přichází s inovací v oblasti řízení ventilů.

Kia v rámci skupiny Hyundai Motor Group nazývá svou novou technologii světovým prvenstvím. Nový benzinový čtyřválec SmartStream G1.6 T-GDi bude totiž jako první využívat nově vyvinuté technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD – Continuously Variable Valve Duration). Inovace ve způsobu řízení ventilů motoru má oproti standardním motorům bez této technologie zvýšit výkon, ale zato snížit spotřebu paliva i tvorbu emisí.

Automobilka upřesňuje, že se nejedná o klasickou technologii proměnného časování ventilů, která je už dnes široce rozšířena u spalovacích motorů celé řady výrobců. Dosud zavedený způsob řízení ventilů totiž „nemohl regulovat periodu ventilů, neboť signály pro zavírání ventilů měly nižší prioritu než signály pro otevírání ventilů, takže nebylo možné reagovat na měnící se jízdní situace.“

Nová Kia XCeed oficiálně: To nej z Žiliny poprvé uvidíte na pražské náplavce!

Nová Kia XCeed oficiálně: To nej z Žiliny poprvé uvidíte na pražské náplavce!

CVVD má tak posouvat tuto technologii novým směrem a přizpůsobovat dobu otevření ventilu požadavkům motoru. Když se vozidlo pohybuje ustálenou rychlostí a klade nízké nároky na výkon motoru, CVVD otevírá sací ventil od prostřední fáze až po samotný konec kompresního zdvihu. Takto pomáhá zlepšovat spotřebu paliva tím, že snižuje odporové síly z důvodu komprese.

Když jsou však požadavky na výkon motoru vysoké, například když vůz jede rychle, sací ventil se zavírá již na počátku kompresního zdvihu, aby se maximalizovalo množství vzduchu použitého ve fázi výbuchu. Tímto se zvyšuje točivý moment ve prospěch lepší akcelerace. Novinka má zlepšovat výkon motoru o 4 % při současném snížení spotřeby paliva o 5 %, respektive produkovaných emisí o 12 %.

Nový Hyundai Kona Hybrid dorazil do Česka. Má akční ceny a bohatou výbavu

Nový Hyundai Kona Hybrid dorazil do Česka. Má akční ceny a bohatou výbavu

CVVD se poprvé představí v novém přeplňovaném benzinovém čtyřválci SmartStream G1.6 T-GDi, který zajistí výkon 132 kW (180 koní) a točivý moment 270 N.m. Motor také používá nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů (LP EGR) a integrovaný systém tepelného managementu, jenž zajišťuje rychlé zahřátí nebo zchlazení motoru na optimální teplotu.

Nový motor ještě podstupuje finální testy a hodnocení. Do kterých modelů bude jednotka zavedena a na kterých trzích ji máme tedy čekat, to zatím Kia neupřesňuje. Na propagačním videu se však motor ukazuje pod kapotou nové generace Hyundaie Sonata. Pod střechou Hyundai Motor Group tak určitě nepůjde pouze o vozy dceřiné značky Kia.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků