Kia tentokrát ve znamení rychlých aut

Další zajímavé novinky jsou k vidění na stánku automobilky Kia. Ta tentokrát vsadila na rychlá auta.

Pódium se zahalilo do kouře, jediné, co je slyšet, je zajímavý zvuk motoru, postupně se rozsvěcí červená světla ve stylu F1. Když zhasnou, z mlhy vyrazí nová Kia pro_ceed GT. Poměrně působivé představení ledasco naznačuje o tomto automobilu.

Kia pro_ceed osazená přeplňovanou jedna-šestkou vybavenou přímým vstřikem je nejvýkonnějším automobilem této značky. Řidič má k dispozici 204 koní, šestistupňovou manuální převodovku, zrychlení z nuly na stovku za 7,7 s a nejvyšší rychlost 230 km/h. Kia zároveň slibuje bezproblémové každodenní používání.

Kia pro_cee´d GT: ostrý hatchback se ukáže už v Ženevě

Kia pro_cee´d GT: ostrý hatchback se ukáže už v Ženevě

Ceed GT dostal upravené nárazníky, jinou masku chladiče, červené třmeny, patřičná kola a dvě koncovky laděného výfuku. Úpravy bychom našli také na podvozku. Interiér dostal sportovní sedačky Recaro, červené ambientní osvětlení a přístrojový štít, který nabízí i novou možnost zobrazení zvanou GT. Korejská novinka se velmi povedla. Za design bych dal rovnou deset bodů z deseti a dokonce bych se nebál napsat, že tahle Kia vypadá lépe než nový Golf GTI. Výroba ostrého Ceedu je umístěná na Slovensko, na trh dorazí během června.

Kia Provo Concept: ještě bizarnější Juke…? (aktualizováno)

Kia Provo Concept: ještě bizarnější Juke…? (aktualizováno)

Druhou významnou premiérou je koncept Provo. Ten má za úkol (jak naznačuje název) provokovat. Jde o předobraz něčeho na způsob Hyundai Veloster a vypadá hodně reálně. Kdyby Kia poslal vůz do výroby tak, jak jej představuje, určitě by se nikdo nezlobil. Také tato novinka používá benzinovou přeplňovanou jednotku, která pohání přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku přední nápravu. Alternativou bude hybridní čtyřkolka, která má u zadní nápravy umístěný samostatný elektromotor.


 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků