Kia Telluride už je k mání i v Česku. SUV z Ameriky má velký šestiválec a až 8 míst

Individuální dovoz zajistil, že největší Kia v historii značky se může prohánět také u nás.

Kia Telluride sice v roce 2020 získala titul Světové auto roku, po celém světě ale nabízena není. Zatímco u českého zastoupení Kia najdete jako největší SUV model Sorento, za mořem přebírá toto označení právě Telluride, model výhradně určený pro severoamerický trh. To ovšem zcela neznamená, že byste si nemohli největší Kiu v historii pořídit i v Česku.

Na scénu totiž přichází český Tucar, autorizovaný prodejce a servis vozů Dodge/RAM, který se mimo jiné zabývá i individuálním dovozem vozů pro americký trh do Česka. Prostřednictvím společnosti v Tuklatech u Prahy tak Kia Telluride slaví na našem trhu vlastně premiéru. Prodejce již zveřejňuje i cenovku – 1.392.560 Kč bez DPH.

Pokud Telluride nezklame velké americké rodiny, těm českým bude určitě vyhovovat také. Prostorný interiér má až osm míst a nabízí různé konfigurace zasedacího pořádku. Místo prostřední lavice pro trojici osob lze mít třeba i větší dvojici samostatných křesel. Za třetí řadou sedadel má kufr objem 595 litrů, po sklopení pak 1302 litrů, přičemž maximálně nabídne SUV až 2463 litrů prostoru.

Nový RAM 1500 TRX dorazil do Česka. Je to nejsilnější a nejrychlejší pick-up světa!

Nový RAM 1500 TRX dorazil do Česka. Je to nejsilnější a nejrychlejší pick-up světa!

Na hybridy a foukané čtyřválce evropské produkce zapomeňte, pod kapotou si americká Kia drží benzinový 3,8litrový šestiválec o výkonu 214 kW (291 koní) a točivém momentu 355 N.m. Spojený je s osmistupňovou automatickou převodovkou, která sílu posílá buď na přední či všechna kola. V případě pohonu 4x4 dostává Telluride i elektronickou uzávěrku a trojici jízdních režimů do terénu.

Velkému SUV pak nechybí ani armáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Standardně tu najdete hlídání slepého úhlu, funkci udržování jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, kamerový systém s 360stupňovým pohledem kolem vozu a funkci autonomního brzdění. Přes smartphone pak dokáže Telluride upozornit řidiče, pokud po uzamčení vozu nechá na zadních sedadlech dítě nebo třeba psa.

Kia EV6 ukazuje praktická řešení. Uvnitř se vyspíte, zvenku nabijete elektrokolo

Kia EV6 ukazuje praktická řešení. Uvnitř se vyspíte, zvenku nabijete elektrokolo

Podobně jako s nabídkou bestiálního pick-upu RAM 1500 TRX však od českého prodejce zaznívá, že konfigurace vlastní specifikace Kie Telluride může být v tuto chvíli omezená s ohledem na nestíhající výrobu v USA způsobenou nedostatkem čipů a nutných komponentů. Zmíněná cenovka 1.392.560 Kč bez DPH je tedy za již vybavené auto, které má Tucar na skladě k odběru.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků