Kia Telluride – pohled do budoucnosti luxusních SUV

Kia Telluride – pohled do budoucnosti luxusních SUV

Kia Motors na mezinárodním detroitském autosalonu NAIAS 2016 nahlíží do budoucnosti. Odhalila nejnovější vizi svého velkého SUV. Pozoruhodný sedmimístný koncept luxusního SUV, označovaný Telluride, charakterizuje moderní technologie se zaměřením na posádku vozu. Koncept Kia Telluride, vycházející ze stávající platformy automobilky Kia, odhaluje zájem této značky nabízet do budoucna prémiové SUV v kategorii nad současným bestsellerem Sorento.

„Prostřednictvím konceptu Telluride vyjadřuje Kia své estetické představy o výrazném, zbrusu novém luxusním SUV, které zaujme celou řadou vyspělých technologií, se zvláštním důrazem na požitek a pohodlí pasažérů ve druhé řadě,“ uvedl Tom Kearns, hlavní návrhář z designového centra KDCA (Kia Design Center America). „Koncept Telluride, který je delší, širší a vyšší než nedávno modernizované SUV Sorento, zhmotňuje naše představy o možné budoucí podobě velkého sedmimístného SUV značky Kia.“

Telluride používá klasické přední dveře v kombinaci se zadními dveřmi otevíranými protisměrně v úhlu 90 stupňů, čímž vzniká vskutku velkorysá brána do přehledného vnitřního prostoru, který je ukázkou těch nejlepších technologií. Vpředu se vyjímá čtveřice krásných samostatných křesel čalouněných černou kůží, zdánlivě se vznášejících v prostorné kabině před sklopenou lavicí třetí řady. Sedadla prostřední řady, která lze naklápět vzad prakticky až do lůžkové úpravy, nabízejí i sklopné opěrky nohou pro maximální komfort cestujících. V opěradlech všech čtyř křesel je několik strojově přesných výřezů, v nichž jsou zabudovány inteligentní senzory sbírající důležité informace o zdravotním stavu cestujících.

Tato data se zobrazují na displejích začleněných do vnitřního obložení dveří a poté se cíleně synchronizují s „omlazujícím“ terapeutickým systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Součástí systému LER je velký křídlovitý panel z LED diod upevněný pod ohromným střešním oknem, produkující terapeutické světelné obrazce s cílem potlačit tzv. pásmovou nemoc (desynchronismus) a snižovat únavu cestujících.

Další jedinečnou technologií představovanou konceptem jsou příkazy zadávané mávnutím ruky – jde o tenký dotykový pásek interaktivního ovládání Swipe Command, upevněný na středové konzole ve druhé řadě sedadel – zadním cestujícím tak umožňuje rychle procházet a volit média dle momentální nálady pouhým mávnutím ruky. Vybraná nahrávka se poté přehraje buďto prostřednictvím prémiové audio soustavy Harman Kardon® se sedmi reproduktory, anebo přes přenosná sluchátka Harman Kardon®, která se po odložení do konzoly začnou bezdrátově dobíjet. Přihrádka v přední středové konzole podporuje bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Zaujmou i mimořádně nápadné komponenty s moderním ztvárněním, vyrobené technologií 3D tisku (u značky Kia použito poprvé), použité na palubní desce, ve výplních dveří a na volantu. 

 

Kabinu i exteriér konceptu Telluride navrhlo kalifornské designové centrum KDCA (Kia Design Center America). Vysoký postoj konceptu lakovaného zeleným odstínem Dark Pyrite je ještě zdůrazněn celkovými rozměry tohoto vozu. Telluride je o 11 cm vyšší (180 cm), 12 cm širší (201 cm) a podstatných 24 cm delší (500 cm) než současný model Sorento. Nový koncept svoji převahu dokládá i upraveným podvozkem z modelu Sorento, jehož rozvor byl protažen o 30 cm na výsledných 308 cm. Moderní atletický vzhled je zdůrazněn vytaženými lemy blatníků, které obepínají masivní 22" kola s pěti paprsky, obutá do pneumatik Hankook® Ventus ST 275/45 R22. Součástí předních partií konceptu Telluride je výrazně zvětšená charakteristická maska chladiče Kia ve stylu tygřího nosu. Hrozivý výraz a celkový postoj stvrzují zahloubené světlomety se čtveřicí LED zdrojů, výrazné horizontální LED ukazatele směru a dravý ochranný kryt nárazníku z leštěného kovu. Modernímu designovému jazyku tohoto SUV sekundují vertikální koncové svítilny. Robustní vzhled celého vozu ještě zdůrazňují vzájemně sladěné stylistické prvky, jako např. kliky předních i zadních dveří, otvory sání vzduchu na kapotě nebo dvojice koncovek výfuků.

Hnací ústrojí konceptu Telluride, které kombinuje nejmodernější technologie v tomto odvětví pohonů, představuje nekompromisní hnací systém blízké budoucnosti, nabízející vysoký výkon i hospodárnost. Mimořádně výkonné (nicméně pozoruhodně hospodárné) hnací ústrojí PHEV probouzí tlačítko se snímačem otisků prstů. Pohonná jednotka montovaná napříč se skládá ze zážehového motoru 3,5 litru V6 s přímým vstřikováním paliva (GDI) a výkonného elektromotoru. Dosahuje celkového výkonu 400 koní (270 koní jednotka V6, resp. 130 koní elektromotor) při spotřebě na dálnici pod 9,4 l/100 km. Výkon se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím vyspělého systému AWD.

Uvedení konceptu Telluride do sériové výroby nyní Kia neplánuje, avšak v minulosti již uvedla na trh mnohé produkční vozy, do nichž se promítla podoba předchozích konceptů; velké SUV automobilky Kia tak rozhodně není pouhou utopickou představou.

bazar

Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 58 819 km
Cena: 202 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 122 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 125 749 km
Cena: 470 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 179 997 km
Cena: 190 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 42 151 km
Cena: 176 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 30 479 km
Cena: 266 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků