Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších vozů této korejské automobilky

Novinka značky Kia právě vstupuje na tuzemský trh. Pětimístný městský crossover bude v České republice v současné době k mání se třemi zážehovými motory a jedním turbodieselem.

Základní pohonnou jednotkou je zážehový atmosférický čtyřválec se zdvihovým objemem válců 1,25 litru. Dosahuje maximálního výkonu 62 kW (84 koní) a auto zvládne rozjet na 165 km/hod.

Větší výkon (100 koní) a vyšší maximální rychlost (172 km/hod) poskytne opět atmosférická čtrnáctistovka. Vrcholnou motorizací s benzinovou nádrží pak je litrový přeplňovaný tříválec. U něho již naměřili nejvyšší výkon 88 kW (120 koní). Na stovku se s ním vůz rozjede během 10,3 sekundy a akcelerace se zastaví až na hodnotě 184 kilometrů v hodině.

Kdo má zájem o vznětový agregát, ten se musí spokojit pouze s jedinou variantou turbodieselu 1,6 CRDi. Výkon je 81 kW (110 koní).

Výbavové stupně jsou tři. I ten nejnižší - s označením Comfort - však obsahuje všechno nezbytné pro řidiče i posádku. Tedy například klimatizaci, rádio se sedmipalcovým dotykovým displejem, elektrické ovládání předních okének, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, střešní ližiny, dojezdové kolo, a dokonce i kožený volant, středovou loketní opěrku či USB zásuvku vzadu.

Za třicetitisícový příplatek je pak v autě se stejným motorem (zmíněný 1,25 MPI) v rámci výbavy Exclusive navíc například zadní parkovací kamera s parkovacími senzory, elektrické ovládání také pro zadní okna, tempomat, LED denní svícení a patnáctipalcová kola z lehkých slitin. Základní verze jezdí na kolech o stejné velikosti, avšak vyrobených z oceli.

Nejvyšší výbava Premium je už dostupná pouze s výkonnějšími motory, a proto se čtrnáctistovkou začíná na úrovni 434 980 Kč. Takový vůz pak je ale již vybaven také automatickou klimatizací, sedmnáctipalcovými hliníkovými koly, vyhřívanými sedačkami a volantem, hliníkovými pedály či bezklíčovým vstupem a startováním.

Za příplatek pak lze získat například navigaci nebo balíček bezpečnostních asistenčních systémů.

Kia Stonic se do Česka z Koreje dováží v devíti barvách, které lze navíc kombinovat s černou, oranžovou nebo zelenou střechou. Za tento designový prvek se připlácí navíc 5 tisíc Kč.

S autem jsme již jezdili v Berlíně a jeho okolí při mezinárodní novinářské prezentaci. Jízdní dojmy i bohatou fotogalerii najdete na tomto místě již zítra.

Základní sadu fotografií si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků