Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších vozů této korejské automobilky

Novinka značky Kia právě vstupuje na tuzemský trh. Pětimístný městský crossover bude v České republice v současné době k mání se třemi zážehovými motory a jedním turbodieselem.

Základní pohonnou jednotkou je zážehový atmosférický čtyřválec se zdvihovým objemem válců 1,25 litru. Dosahuje maximálního výkonu 62 kW (84 koní) a auto zvládne rozjet na 165 km/hod.

Větší výkon (100 koní) a vyšší maximální rychlost (172 km/hod) poskytne opět atmosférická čtrnáctistovka. Vrcholnou motorizací s benzinovou nádrží pak je litrový přeplňovaný tříválec. U něho již naměřili nejvyšší výkon 88 kW (120 koní). Na stovku se s ním vůz rozjede během 10,3 sekundy a akcelerace se zastaví až na hodnotě 184 kilometrů v hodině.

Kdo má zájem o vznětový agregát, ten se musí spokojit pouze s jedinou variantou turbodieselu 1,6 CRDi. Výkon je 81 kW (110 koní).

Výbavové stupně jsou tři. I ten nejnižší - s označením Comfort - však obsahuje všechno nezbytné pro řidiče i posádku. Tedy například klimatizaci, rádio se sedmipalcovým dotykovým displejem, elektrické ovládání předních okének, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, mlhovky, střešní ližiny, dojezdové kolo, a dokonce i kožený volant, středovou loketní opěrku či USB zásuvku vzadu.

Za třicetitisícový příplatek je pak v autě se stejným motorem (zmíněný 1,25 MPI) v rámci výbavy Exclusive navíc například zadní parkovací kamera s parkovacími senzory, elektrické ovládání také pro zadní okna, tempomat, LED denní svícení a patnáctipalcová kola z lehkých slitin. Základní verze jezdí na kolech o stejné velikosti, avšak vyrobených z oceli.

Nejvyšší výbava Premium je už dostupná pouze s výkonnějšími motory, a proto se čtrnáctistovkou začíná na úrovni 434 980 Kč. Takový vůz pak je ale již vybaven také automatickou klimatizací, sedmnáctipalcovými hliníkovými koly, vyhřívanými sedačkami a volantem, hliníkovými pedály či bezklíčovým vstupem a startováním.

Za příplatek pak lze získat například navigaci nebo balíček bezpečnostních asistenčních systémů.

Kia Stonic se do Česka z Koreje dováží v devíti barvách, které lze navíc kombinovat s černou, oranžovou nebo zelenou střechou. Za tento designový prvek se připlácí navíc 5 tisíc Kč.

S autem jsme již jezdili v Berlíně a jeho okolí při mezinárodní novinářské prezentaci. Jízdní dojmy i bohatou fotogalerii najdete na tomto místě již zítra.

Základní sadu fotografií si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků