výbava super, na auto za půl mega, ale ten motor to je naprostá tragédie, 62 emisema udušených kW z atmo motůrku :)))) PS 2.0 TSI 213kW umí jezdit také za 6.6 úplně bez problémů
Ma ještě někdo u nových aut atmosféru? Mazda asi ... Fiat...ještě někdo?
Spousta automobilek, např. Toyota, Opel, Mitsubishi, MG, Ford, atd.
Auto v testu je samozřejmě cenový nesmysl, páč za 475tis. je Kia Ceed s 1.5T 118 kW. Jinak 62 kW z atmo 1.2 je naopak nadprůměrný. To tady byli jinčí fištróni co tahali z objemu 1.4 44 kW a z 1.6 55 kW.
Jo, tahali - ale KDY? Pred 20. lety! KIA to taha dnes - v 21. stoleti.
A kolikpak by měla, ty "inteligente", 1.2 dávat? 100+ kW? Prober se. Mimochodem v roce 1992 tahala Honda z 1.6 118 kW, takže to není o tom, že to bylo před 20 lety, ale o tom, že kdo umí, ten umí a kdo neumí, ten čumí (VW).
1,2DPi je vydarený motor. Podobný bol aj v Suzuki Swift, kde vďaka nízkej hmotnosti vozidla sa dá jazdiť dokonca za 4,2 L/100 km. Preto spotreba pri Stonicu 5,5 L/100 km je v pohode. Malé Rio bude s týmto motorom úspornejšie, preto do mesta a na okresky by som skôr vybral Rio, keďže Swift išiel cenami vysoko kvôli kvázi hybridu.
Výrazně silnějši tsi mají stejnou spotřebu. Netřeba mluvit, že dálnice bude pro tento sranda motorek už moc a bude mít spotřebu, jak s navrtanou nádrží. Hezké jsou ty čtyři válce, jinak to je slabé. Když si připlatíš 70tis, máš yarise hybrid s automatem, který bude mít po městě o 1 až 2 litry menší spotřebu.
Je vidět, že ten motor vůbec neznáte, protože dokáže i díky povedenému zpřevodování celkem překvapit i na dálnici a kupodivu dokáže tahat a ne pouze plachtit i na pětku. Stonic je pouze Rio na chůdách a přesto, že mám i silnější vůz, jezdím právě pro uvedené klady v článku nejraději s Riem 4gen. Na město ideál, ale ani dálnice nejsou u něj problém a má i celkem solidní odhlučnění. Je to samozřejmě atmoška, takže pod 2000 ot/min. je ten motor prostě mrtvola, ale pokud někdo neřadí podle našeptávače, pak jede více než dobře. Taky hodně záleží, jak si motor od novoty majitel zajede. Pokud jede někdo třeba s mojim Riem nechce věřit, že to je pouze 1,2 a tipuje větší motorizaci. Navíc motor netrpí klasickými neduhy přímovstřiků obzvláště v městském provozu a je velmi spolehlivé. Očividně ne nadarmo je Kia opětovně v první pětce žebříčku spolehlivosti v USA a Rio je za rok 2022 i jasným vítězem ve spolehlivosti ve své kategorii. Značky koncernu VW se tady krčí až někde vespod. Ten motor 1,2 je slabý pouze v případě, že v něm cestují 4 silně obézní jedinci nebo mají plný kufr "cementu", ale pro normální populaci je opravdu zcela dostačující.
Ty "výrazně silnější" TSI jedou přibližně stejně dobře, jen v jiném spektru otáček. Tahle 1,25CVVT jezdí velmi dobře (osobní zkušenost) a do města bohatě stačí. Výhody jsou jasné: konstrukční jednoduchost a servisní nenáročnost - žádné turbo nebo přímý vstřik, žádná lithiová baterie. Na dálnici tento "srandamotorek" stíhá ve dvou lidech do cca 140km/h (reálné rychlosti, ne tacho), a to bude většině jeho uživatelů stačit bohatě. Jak už tady někdo psal, Kia převzala žezlo optimálního neseroucího se motoru levných malých aut po Suzuki, které je dnes už pouze hybrid. Koncernisti to samozřejmě nedocení, ti jsou zvyklí jezdit do servisu nebo si to udělat sami v garáži. 😃
LOL: Pozor na jednu věc, současný motor v Riu není 1.25 CVVT (1248 cm3), ale 1.2 DPi (1197 cm3) se dvěma vstřikovači na válec.
Ok, díky za opravu, tuhle změnu jsem ani nezaznamenal.
Já bych do turbobenzínu nešel jen v případě, že by to bylo vyloženě auto do města (nebo kdyby šlo o vyloženě nepovedený motor). Už při testu 1.5 DPI si ve SM stěžovali krom horší dynamiky (a mám pocit, že i spotřeby) na hluk prakticky v jakémkoli otáčkovém spektru oproti oturbené alternativě. Já mám zkušenost víceméně se staršími atmosférami (1.6ka ve focusu, litr v Getzu...) Ale 1.0 TSI a hlavně 1.4 TSI bylo o něčem jiném. Nedejbože v porovnání s TDIčkem.Zvlášť 1.4 TSI (110kw) v trojkové Octávii na mě udělal ohromný dojem. Na světlech jsem lovil start -stop než mi při pohledu na otáčkoměr došlo, že je motor zapnutý. Na dálnici převažoval aerodynamický hluk, výkonová rezerva byla solidní i v plném obsazení a po dálniční jízdě na hranici limitu a průjezdu dvěma většími městy se mi povedlo srazit dlouhodobý průměr pod 6l (resp. předemnou tam byl průměr nad 6, po mě pod 6... ale jsem klidný, předvídavý a plynulý řidič). Ale hlavně - to ticho!
Po 100tkm už bude to tvoje tsi mít výkon jako 1.2 DPI, zakarbonované ventily až hanba...
Pokud budeš tankovat u Květoslava Omáčky v Horní Dolní, tak ano. Kam na ty nesmysly chodíte? Proč se furt všichni bojí nových věcí a vše zveličují?
Nedelej ze sebe jeste vetsiho debila, nez jsi. To uplne staci.
A kolik ten super hybrid bude mít na té dálnici, kde baterka bude dělat jen kila navíc?
A kolik si myslíš, že ta baterka asi váži? Jen pro zajímavost, nový Civic má díky novým technologiím rychlého nabití a vybití baterku jen 1.03kw. A i na dálnici funguje rekuperace. Na dálnici pojede jako atmoška. Snad se v roce 2022 stále nebojíš hybridů? A zvláště u městských vozů.
a jako u hybridu je ta baterie věčná ? snad máš v roce 2022 s hybridem něco odježděno
Koukam, ze Yaris se dostane pod 1100kg, pekny. Nicmene chyba je i v tom, ze si jako nekdo v pohode priplati 150-200k za ten hybrid v automatu. Tady to se da koupit za 400k a jezdit na venkove misto nejaky ojetiny.Kia je navic vetsi, 4.1m neni uplne daleko od Golfu.Na dalnici budou jezdit podobne. Sam ma hybridni SUV, ale ten elektromotor a baterka mi na dalnici uplne nepomaha - nema dost dobre jak.
Do města by pro mě byl yaris jen o 70tis dražší jasná volba. Ano, každé zboží má svého kupce.
Tohle je motor na jizdy kolem komina. Kdyz tento motor bude ani ne v polovine sv vydrze, tsi uz bude davno po smrti. Nevyjadruj se k vecem, kterym nerozumis. Nebudes za blbce jako ted.
Mame 1.0 TSI - 196.000 km a 1.5 TSI 98.000 km a ABSOLUTNE zadny problem nebyl. Co delame spatne?
Zrejme s tim nejezdite kratke popojizdky po meste.
1.0 TSI jezdi primarne po Praze a 1.5 TSI mesto i dalnice dost.
Takovy provoz je pro TSI v pohode. Problemem jsou kratke trasy "kolem komina" - do 10 km.
Na druhou stranu, vcelku překvapil Vaculík, který proti takovému používání neměl námitek, pokud se poctivě a častěji mění olej.
Precti si na co reagujes.
Pivní specialista?
Debil?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.