TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV: Skoro jako prémiovka. Designem i cenou

Spousta funkční a chytré techniky na městském půdorysu, výrazný design, prostor pro individualizaci... Stonic toho nabídne nemálo, ale nebojí si říci o nemálo tisícikorun.
Radosti
Příznivá spotřeba
Kvalitně zpracovaný vnitřek
Uživatelsky vstřícné ovládání
Starosti
Elasticita v hnacím ústrojí s MHEV
Cena se vzhledem ke značce a velikosti umí vyšplhat relativně vysoko
8  /10

Kia Stonic, sdílející techniku se sesterským Riem, je na našich silnicích celkem populární model. Prodává se jí sice trochu méně, než spotřebnějšího souputníka, ale čísla má solidní (vloni 872 kusů, předloni 1141).

Facelift z konce loňského roku zvenčí přidal jen odlišně tvarovaná světla, nové laky, 16“ kola a také dvoubarevné kombinace. Mnohem více se toho změnilo uvnitř. Stonic nyní koupíte i jako 48V mild-hybrid v kombinaci s litrovým tříválcem o výkonu 74 nebo 88 kW. Právě nejsilnější verze v kombinaci se sedmistupňovým automatem a špetkou stylu má představovat vrchol nabídky – schválně, jestli obhájí svou vcelku ambiciózní cenovku.

Malý půdorys Stonic kombinuje s drsně i stylově působícími prvky – oplastování celé spodní části mu dodává vizuální svaly, ale je jasné, že tento kousek bude zdolávat výhradně (pří)městskou džungli. V této decentní šedé barvě plasty lehce zanikají, ale o oživení se stará dvoubarevné provedení karoserie s oranžovou střechou, vkusně doplněné paketem Color (za 6000 Kč), který dovnitř rovněž přidává barevné prvky.

Na přední sedadla se nastupuje snadno a už první rozhlédnutí po interiéru potěší příznivce věcí klasických a nekomplikovaných. Třikrát hurá za snadné ovládání, které se nesnaží šokovat (s trochou nadsázky) regulací teploty na stropě nebo ovládáním hlasitosti v kastlíku. Kdepak, zde je vše na svém místě a tak, aby se řidič zorientoval během několika sekund.

Ovládání klimatizace i hlasitosti má klasické otočné voliče, pod standardně dodávanou 8“ obrazovkou na středovém panelu najdete normální tlačítka, v druhé nejnižší výbavě Exclusive ji dostáváte s navigací, Android Auto plus Apple Carplay a také chytrými funkcemi za 25.000 Kč, ve vyšších verzích bez příplatku. Vlevo pod volantem se pak nachází regulace jasu podsvícení přístrojového štítu i tlačítko deaktivace stop-startu. Před voličem řazení najdete ovládání „dospělácké“ výbavy malé Kii – vyhřívání sedadel a volantu plus volič jízdních režimů.

Již zmíněný infotainment s navigací nehází řidiči klacky pod nohy – zvolíte podsekci, dále se orientujete skrze rozumně velké ikony. Systém s názvem UVO Connect startuje rychle, vidí ceny paliva a umí pružně reagovat na změny v dopravní situaci. Pokud vám palubní navigace nevyhovuje, můžete využít bezdrátové připojení Android Auto nebo Apple CarPlay.

V přední části interiéru sice najdete na některých místech tvrdší plasty, ale ty jsou u této vyšperkované verze kombinovány s velmi fajnovým čalouněním a kvalitně působícími lakovanými prvky. Sedadla řidiče a spolujezdce mají na takto kompaktní auto hezky široké sedáky s vystouplými bočnicemi, opěradla potěší dobrým bočním vedením pro spodní část trupu.

Normálně rostlý člověk se dopředu vejde bez problému, vzadu to navzdory naklopení sedáků dozadu a střeše, která výrazněji klesá až za úrovní temen pasažérů, taková hitparáda není. Zadní opěradla sklopíte téměř do roviny, pod podlahou kufru pak v prostoru pro rezervu najdete Li-Ion polymerovou baterii mild hybridního systému.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Diskuze (1) Další článek: Audi RS 3 už je v českém konfigurátoru. Hardcore řidiči si snadno přijdou na své

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz