| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT | Foto: Petr Homolka

| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka
| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka
| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka
| Kia Stonic 1.0 MHEV DCT Foto: Petr Homolka
30
Fotogalerie

TEST Kia Stonic 1.0 T-GDI 7DCT MHEV: Skoro jako prémiovka. Designem i cenou

Spousta funkční a chytré techniky na městském půdorysu, výrazný design, prostor pro individualizaci... Stonic toho nabídne nemálo, ale nebojí si říci o nemálo tisícikorun.

Radosti
Příznivá spotřeba
Kvalitně zpracovaný vnitřek
Uživatelsky vstřícné ovládání
Starosti
Elasticita v hnacím ústrojí s MHEV
Cena se vzhledem ke značce a velikosti umí vyšplhat relativně vysoko
8  /10

Kia Stonic, sdílející techniku se sesterským Riem, je na našich silnicích celkem populární model. Prodává se jí sice trochu méně, než spotřebnějšího souputníka, ale čísla má solidní (vloni 872 kusů, předloni 1141).

Facelift z konce loňského roku zvenčí přidal jen odlišně tvarovaná světla, nové laky, 16“ kola a také dvoubarevné kombinace. Mnohem více se toho změnilo uvnitř. Stonic nyní koupíte i jako 48V mild-hybrid v kombinaci s litrovým tříválcem o výkonu 74 nebo 88 kW. Právě nejsilnější verze v kombinaci se sedmistupňovým automatem a špetkou stylu má představovat vrchol nabídky – schválně, jestli obhájí svou vcelku ambiciózní cenovku.

Malý půdorys Stonic kombinuje s drsně i stylově působícími prvky – oplastování celé spodní části mu dodává vizuální svaly, ale je jasné, že tento kousek bude zdolávat výhradně (pří)městskou džungli. V této decentní šedé barvě plasty lehce zanikají, ale o oživení se stará dvoubarevné provedení karoserie s oranžovou střechou, vkusně doplněné paketem Color (za 6000 Kč), který dovnitř rovněž přidává barevné prvky.

Na přední sedadla se nastupuje snadno a už první rozhlédnutí po interiéru potěší příznivce věcí klasických a nekomplikovaných. Třikrát hurá za snadné ovládání, které se nesnaží šokovat (s trochou nadsázky) regulací teploty na stropě nebo ovládáním hlasitosti v kastlíku. Kdepak, zde je vše na svém místě a tak, aby se řidič zorientoval během několika sekund.

Ovládání klimatizace i hlasitosti má klasické otočné voliče, pod standardně dodávanou 8“ obrazovkou na středovém panelu najdete normální tlačítka, v druhé nejnižší výbavě Exclusive ji dostáváte s navigací, Android Auto plus Apple Carplay a také chytrými funkcemi za 25.000 Kč, ve vyšších verzích bez příplatku. Vlevo pod volantem se pak nachází regulace jasu podsvícení přístrojového štítu i tlačítko deaktivace stop-startu. Před voličem řazení najdete ovládání „dospělácké“ výbavy malé Kii – vyhřívání sedadel a volantu plus volič jízdních režimů.

Již zmíněný infotainment s navigací nehází řidiči klacky pod nohy – zvolíte podsekci, dále se orientujete skrze rozumně velké ikony. Systém s názvem UVO Connect startuje rychle, vidí ceny paliva a umí pružně reagovat na změny v dopravní situaci. Pokud vám palubní navigace nevyhovuje, můžete využít bezdrátové připojení Android Auto nebo Apple CarPlay.

V přední části interiéru sice najdete na některých místech tvrdší plasty, ale ty jsou u této vyšperkované verze kombinovány s velmi fajnovým čalouněním a kvalitně působícími lakovanými prvky. Sedadla řidiče a spolujezdce mají na takto kompaktní auto hezky široké sedáky s vystouplými bočnicemi, opěradla potěší dobrým bočním vedením pro spodní část trupu.

Normálně rostlý člověk se dopředu vejde bez problému, vzadu to navzdory naklopení sedáků dozadu a střeše, která výrazněji klesá až za úrovní temen pasažérů, taková hitparáda není. Zadní opěradla sklopíte téměř do roviny, pod podlahou kufru pak v prostoru pro rezervu najdete Li-Ion polymerovou baterii mild hybridního systému.

Pokračování 2 / 3

Snaživý mild-hybrid se slušnou spotřebou

Přímovstřikovému litrovému motoru o výkonu 88 kW a točivém momentu 200 N.m pomáhá startér generátor, připojený ke klikové hřídeli řemenem. Tato kombinace techniky umožňuje spalovací motor „pošťouchnout“ dávkou elektřiny nebo plachtit s vypnutým motorem až do rychlosti 125 km/h.

Ve většině případů je spolupráce tříválce se startér generátorem bezproblémová, ale při citlivém popojíždění nebo naopak důraznějším střídání tempa je v hnacím ústrojí a jeho reakcích na plynový pedál znát určitá elasticita. Tu cítíte i kvůli tendenci převodovky motor sem tam lehce podtáčet a poté vybudit k výraznější aktivitě. Jízda není v určitých případech úplně plynulá, ale ne do takové míry, aby musela řidiče znepokojovat nebo mu působit nepohodlí. Ten naopak ocení bez větší snahy dosažitelnou spotřebu šesti litrů a pár deci k tomu.

Jízdně vychází Stonic vstříc městu. Není to žádný kostitřas ani na 17“ kolech v pneu 205/55, občasné poskočení zadní nápravy s vlečenými rameny a torzní příčkou není nijak dramatické. S řízením se neperete, špetka citu navíc by se možná hodila, ale cílová skupina kompaktní Kii spíše ocení, že se při manévrování, parkování a zatáčení nemusí moc namáhat.

Ostatně k řádění ani tato nejsilnější 88kW verze nevybízí. Ale ve městě se cítí jako ryba ve vodě, fungování v intravilánu vám po faceliftu nově usnadní i předními parkovacími senzory. Ty jsou v této výbavě TOP součástí paketu Premium za 23.000 Kč, současně s nimi ale také dostáváte největší dostupné disky, LED hlavní světla, bezklíčový vstup a startování plus dešťový senzor.

Pokračování 3 / 3

Závěr

Z hlediska funkční výbavy je na tom zkoušená verze TOP velmi slušně – základní ceníková cena této nejvýkonnější verze s automatem je ale 509.980 Kč (se započtením aktuální slevy 20.000 Kč). Dostáváte za ni výhřev předních sedadel, výškově stavitelnou sedačku spolujezdce, navigaci plus kompletní nabídku spolehlivě fungujících asistenčních a bezpečnostních systémů. Ale přihoďte si už zmiňovaný paket Premium plus nějaké ty barvičky a už nejde vysloveně o lidovku.

Pokud vám jde primárně o pohyb ve městě, dobrý výhled do všech stran, snadné parkování a nastupování, určitě se lze s klidným svědomím spokojit i s nižšími výbavami. Dopřát nemusíte, ale můžete – co je důležité: nemáte pocit, že šlo o zbytečně utracené peníze.

Kia Stonic: Souhrn cen
Základní cena vozidla                   359.980 Kč (Comfort 1.2 DPI/62 kW)
Cena s testovaným motorem a výbavou 509.980 Kč (TOP 1.0 T-GDI MHEV /88 kW)
Cena testovaného vozidla           557.980 Kč (TOP 1.0 T-GDI MHEV /88 kW)

Technické údaje: Kia Stonic

Rok • stupeň výbavy
2021 • TOP
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
3/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 998 cm3
Vrtání • zdvih
71,0 mm • 84,0 mm
Stupeň komprese
10,5:1
Nejvyšší výkon
88 kW (120 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
200 Nm při 2 000 až 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,4 s
Nejvyšší rychlost
185 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
352 l • 1 155 l
Objem palivové nádrže
45 l
Hmotnost: provozní • celková
1 185 kg • 1 710 kg
Prům. spotřeba: komb.
5,1 l/100 km
Rozvor náprav
2 580 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 531 mm • 1 539 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 140 × 1 760 × 1 520 mm

Standardní výbava: Výškově a podélně stavitelný volant, Airbag řidiče a spolujezdce (s možností deaktivace), Boční airbagy pro přední sedadla, Záclonové airbagy pro přední a zadní sedadla, Elektronický stabilizační systém ESC, Systém kontroly trakce TCS, Automatické přepínání dálkových světlometů (HBA), Brzdový asistent BAS, Asistent průjezdu zatáčkou CBC, Směrová stabilizace vozidla při brždění SLS, Systém řízení stability vozidla VSM, Asistent pro rozjezd do kopce HAC, Antiblokovací systém ABS, Systém sledování únavy řidiče (DAW), Rozdělovač brzdného tlaku EBD, Varovná signalizace zadních světlometů při panickém brzdění ESS, Indikace nezapnutých pásů, Předpínače bezpečnostních pásů, Ukotvení dětské sedačky na zadních krajních sedadlech ISOFIX, IN KEY imobilizer, Hlavní světlomety projektorového typu s přisvícením do zatáčky, Denní svícení LED, Přední mlhové světlomety, Zadní světlomety LED, Vnější zpětná zrcátka - elektricky ovládaná a vyhřívaná, Vnější zpětná zrcátka - elektricky sklopná s blikači, Tónovaná skla, Zatmavená skla zadních a pátých dveří, Maska chladiče - černá/satin, Podélné střešní ližiny, Nárazníky a vnější kliky v barvě karoserie, Chromové ozdobné okenní lišty, Výškově stavitelné sedadlo řidiče, Výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, Sklopné opěradlo zadního sedadla v poměru 60:40, Vyhřívaná přední sedadla, Schránka na brýle s bodovým světlem, Elektrické ovládání předních oken, Elektrické ovládání zadních oken, Vnitřní kliky dveří - chromované, Dekor středového panelu - Leská černá, Loketní opěrka předních sedadel, Kůží potažený volant a hlavice řadicí páky - perforovaný, Vyhřívaný volant, 8" integrovaná GPS navigace + DAB vč. UVO Connect, Kia Live a bezdrátového připojení, Android Auto/ Apple Carplay, Ovládání audio systému na volantu, Bluetooth handsfree, Zadní parkovací senzory, Tempomat s omezovačem rychlosti, Aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), Systém autonomního nouzového brzdění (FCA) - auto/chodec/cyklista, Měřič tlaku v pneumatikách TPMS, Zadní parkovací kamera, Asistent následování v jízdním pruhu (LFA), Centrální zamykání s dálkovým ovládáním + alarm + sklopný klíč, USB nabíječka, USB nabíječka ve druhé řadě sedadel, Automatická klimatizace

Volitelná výbava: Barva exteriéru (+19.000 Kč), Paket Color "Oranžová"
- čalounění v kombinaci látka/kůže s oranžovými prvky, dvoubarevná přístrojová deska, prvky v interiéru v oranžové barvě (+ 6000 Kč), Paket Premium  - Přední parkovací senzory, LED hlavní světlomety, Dešťový senzor, Bezklíčový vstup Smart Key a startovací tlačítko (+23.000 Kč)

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud