Nová doba si žádá nová řešení. K nákupu auta na online tržišti tak přešla i Kia. Zatím ale jen u elektromobilů a plug-in hybridů.
Online prodej automobilů je novinka, která vznikla kvůli koronaviru. K výrobcům, kteří tuto metodu pořízení nového vozu umožňují, se nyní připojila i Kia. Funguje to jednoduše. Na stránkách automobilky kliknete na Chci vůz Kia, případně na Kia Online Prodej, čímž budete přesměrování na internetové tržiště nabídek od dealerů, kteří následně zprostředkovávají samotný prodej, financování i nákup příslušenství.
„Online prodej vnímáme jako důležitou součást naší nové filozofie zaměřené na mobilitu bez starostí. K ní patří nově také nákup vozu z pohodlí domova. Většina zákazníků sice podle našich zkušeností preferuje osobní návštěvu dealera, ale zároveň se postupně zvětšuje počet těch, kteří jsou ochotni si vůz koupit online, případně tuto formu prodeje dokonce preferují,“ vysvětluje spuštění služby Arnošt Barna, generální ředitel společnosti Kia Czech.
Jako první je touto metodou možné pořídit plug-in hybridy a elektromobily, jejichž zákazníci jsou této formě prodeje více naklonění. Konkrétně se tedy jedná o modely e-Niro, e-Soul, Ceed SW PHEV, XCeed PHEV, Sorento PHEV a Niro PHEV. Vozy online jsou k dispozici za pevné a závazné ceny. Ty však neurčuje importér, ale jednotliví dealeři Kia.
Rozhraní je intuitivní. Zadáte své PSČ a zvolíte preferovaný model. Třeba v okolí 100 km od mého PSČ je k dispozici 10 elektromobilů e-Niro a jeden plug-in hybrid Kia Ceed SW PHEV. Proklikáním se na vybraný vůz (v galerii) pak zjistíte kompletní specifikaci, cenu a také místo, kde se auto nachází. Vybraný kousek je třeba u Autobond Group v Praze.
„Kia nechce jít cestou tzv. agenturního prodeje, v rámci kterého vozy prodává přímo importér a dealeři fungují jako zprostředkovatelé při předání vozu zákazníkovi. Proto jsme hledali takový systém, který zákazníkům na jedné straně zajistí přehlednou a komplexní nabídku a na druhé straně bude výhodný i pro naše dealery. Online tržiště splňuje oba předpoklady a nabízí výhody jak zákazníkům, tak dealerům,“ vysvětluje Kateřina Vaňková Jouglíčková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech.