Kia Sportspace: Sportovně střižené kombi má 250 koní. Nebo ne?

Kia vypustila do světa podrobnosti týkající se nového konceptu Sportspace. V poměrně rozsáhlé tiskové zprávě, kterou najdete pod článkem, se dočteme mnoho věcí o designu, který je mimochodem velmi povedený, zajímavější je ale to, co má tato studie doopravdy pod kapotou. Existují totiž dvě verze. Podle jedné používá Sportspace přeplňovaný dvoulitr, podle jiné naftovou sedmnáctistovku.

Koncept Kia segmentu D se jmenuje Sportspace. Zde jsou první fotky  

Koncept Kia segmentu D se jmenuje Sportspace. Zde jsou první fotky  

Nám je sympatičtější varianta, kterou na svých tiskových stránkách prezentuje britská Kia. Podle tamní tiskové zprávy dostal Sportspace přeplňovaný benzinový dvoulitr vybavený přímým vstřikem paliva. Motor 2.0 T-GDI vyprodukuje 184 kW (250 k), přičemž poháněná je přední náprava. K takto dynamicky tvarovanému automobilu by se podobná jednotka velmi hodila.

Česká Kia ale prezentuje Sportspace jako auto vybavené naftovou sedmnáctistovkou, která dostala elektrický kompresor a reverzibilní alternátor. Jinak řečeno jde o stejnou věc, jaká byla prezentována minulý rok na Optimě T-Hybrid. Auto by tedy mělo být schopno jet na čistě elektrický režim maximální rychlostí 15 km/h.

Kia představuje hybrid s elektrickým kompresorem a novým alternátorem

Kia představuje hybrid s elektrickým kompresorem a novým alternátorem

V české tiskové zprávě je také zmínka o pohonu všech kol a aktivní zadní nápravě. Co přesně ale znamená „aktivní zadní náprava“, to už Kia nezmiňuje. Stejně tak působí trochu zvláštně fakt, že může být „zadní náprava připojena krátkodobě“.

To, zda Kia veze do Ženevy dva koncepty Sportspace, kdy jeden bude naftový a druhý benzinový, nebo zda auto vůbec nejezdí a pouze podle trhu je uváděn v tiskové zprávě pro zajímavost odlišný motor, se dozvíme příští týden. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků