Kia Sportspace: Sportovně střižené kombi má 250 koní. Nebo ne?

Kia vypustila do světa podrobnosti týkající se nového konceptu Sportspace. V poměrně rozsáhlé tiskové zprávě, kterou najdete pod článkem, se dočteme mnoho věcí o designu, který je mimochodem velmi povedený, zajímavější je ale to, co má tato studie doopravdy pod kapotou. Existují totiž dvě verze. Podle jedné používá Sportspace přeplňovaný dvoulitr, podle jiné naftovou sedmnáctistovku.

Koncept Kia segmentu D se jmenuje Sportspace. Zde jsou první fotky  

Koncept Kia segmentu D se jmenuje Sportspace. Zde jsou první fotky  

Nám je sympatičtější varianta, kterou na svých tiskových stránkách prezentuje britská Kia. Podle tamní tiskové zprávy dostal Sportspace přeplňovaný benzinový dvoulitr vybavený přímým vstřikem paliva. Motor 2.0 T-GDI vyprodukuje 184 kW (250 k), přičemž poháněná je přední náprava. K takto dynamicky tvarovanému automobilu by se podobná jednotka velmi hodila.

Česká Kia ale prezentuje Sportspace jako auto vybavené naftovou sedmnáctistovkou, která dostala elektrický kompresor a reverzibilní alternátor. Jinak řečeno jde o stejnou věc, jaká byla prezentována minulý rok na Optimě T-Hybrid. Auto by tedy mělo být schopno jet na čistě elektrický režim maximální rychlostí 15 km/h.

Kia představuje hybrid s elektrickým kompresorem a novým alternátorem

Kia představuje hybrid s elektrickým kompresorem a novým alternátorem

V české tiskové zprávě je také zmínka o pohonu všech kol a aktivní zadní nápravě. Co přesně ale znamená „aktivní zadní náprava“, to už Kia nezmiňuje. Stejně tak působí trochu zvláštně fakt, že může být „zadní náprava připojena krátkodobě“.

To, zda Kia veze do Ženevy dva koncepty Sportspace, kdy jeden bude naftový a druhý benzinový, nebo zda auto vůbec nejezdí a pouze podle trhu je uváděn v tiskové zprávě pro zajímavost odlišný motor, se dozvíme příští týden. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků