Své nejprodávanější SUV značka vhodně aktualizuje, pod kapotou mu přitom nechává známou šestnáctistovku v celé řadě konfigurací.
Po odhalení korejské a americké specifikace SUV Sportage nám už Kia oficiálně představuje také modernizaci evropské verze. Dosavadní pátá generace (na trhu od roku 2021) mění svou tvář, zachovává si především elektrifikované portfolio motorizací a dle posledních trendů samozřejmě rozšiřuje i možnosti konektivity a komfortu pro posádku.
Zvenku i zevnitř se Sportage designově přibližuje futuristickým elektromobilům značky, ať už jde o vertikální tvar a LED podpis světlometů nebo v kabině nový dvouramenný volant. Palubní deska byla mimochodem dále zjednodušena, hlavní výdechy klimatizace jsou teď kompletně skryty v podélné linii desky. V možnostech čalounění interiéru pak Kia uvádí mikrovlákno Dinamica z velké části obsahující recyklované materiály.
Dvojice 12,3palcových obrazovek v zakřiveném panelu zůstává, pro „přirozenější a intuitivnější přepínání mezi funkcemi“ audia/klimatizace byla každopádně upravena dotyková plocha pod infotainmentem. Rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto pracuje bezdrátově, nechybí aktualizace systému na dálku (OTA) či Wi-Fi hotspot (4G LTE) a s ním související funkce placení za služby skrze infotainment vozu (například za parkování v placených zónách). Nakonec do výbavy míří také nový 10palcový head-up displej nebo druhá generace digitálního klíče.
Nabídka motorizací Sportage se po modernizaci nadále skládá ze známých čtyřválcových šestnáctistovek, a to v čistě spalovací, mild-hybridní, full-hybridní či plug-in hybridní konfiguraci. Konvenční „spalovák“ představuje jednotka 1.6 T-GDI (150 k/110 kW a 180 k/132 kW) s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou, stejně jako s pohonem předních či všech kol. Naftový motor 1.6 CRDi oznamuje Kia už výhradně jako mild-hybrid s výkonem 136 koní (100 kW), manuálem či automatem a pouze pohonem přední nápravy.
Full-hybridní a plug-in hybridní Sportage, rovněž vycházející z jednotky 1.6 T-GDI, nabídne tradičně šestistupňovou automatickou převodovku a systémové výkony 239 koní (176 kW) pro HEV, respektive až 288 koní (212 kW) pro PHEV. Nově se přitom u plug-in hybridu objevuje vedle čtyřkolky také dostupnější možnost pohonu jen předních kol.
Na podrobnější informace o jednotlivých motorizacích nebudeme čekat dlouho. Pro svůj modernizovaný bestseller, nadále vyráběný v závodě ve slovenské Žilině, plánuje značka oznámit ceny už v průběhu června. Do showroomů v Česku mají první vozy dorazit ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Zdroj: Kia |
Zdroj videa: Kia