Kia Sportage je menší než Sorento (představení)

Na českém trhu se brzy začne prodávat Kia Sportage, bratříček modelu Hyundai Tucson. Sportage je SUV menší než Sorento, jeho cena bude začínat někde na hranici 600 tisíc korunách. V základu najdete dva benzíňánky a jeden nafťák.
Kia Sportage je menší než Sorento (představení)
Seznam kapitol
  1. Základní informace, rozměry, bezpečnostní výbava
  2. Motory, technické údaje, další fotografie

Úspěch hned od začátku

Kompaktní SUV Kia Sportage koncernu Hyundai-Kia debutovalo na pařížském autosalónu. Vedení Kia Motors Corporatin o zrození Sportage rozhodlo po pečlivém monitoringu evropského trhu. Dobré prodejní výsledky vykazuje větší bratr, Kia Sorento, a vůbec, celý trh, ať už kompaktních SUV nebo pravých velkých offroadů, rapidně roste.

Že Kia neudělala se Sportage krok vedle, dokazuje i tisková zpráva o rekordních prodejních objednávkách hned po uvedení nového modelu na trh. Celkové odhady a marketingové cíle jsou prodat milión kusů Sportage do konce roku 2008.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Stáhněte si plakáty kompaktního SUV Kia Sportage

Koncern Hyundai-Kia se nezapře

Sportage svým designem spojuje prvky z koncernového SUV Hyundai Tuscon a většího modelů Kia Sorento. Tiskový mluvčí uvádí, že Sportage je Sorento v menším balení. Kombinací sportovních prvků, elegantního interiérů, pohodlí, bezpečností a plně variabilního zavazadlového prostorem bude oslovovat segment trhu, do kterého již nyní patří např. Toyota RAV4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porovnání: nahoře Kia Sportage, dole Hyundai Tuscon.

Celkové rozměry (délka 4 350 mm, šířka 1 800 mm, výška 1 695 mm a rozvor 2 630 mm) řadí Sportage mezi malá SUV. Na trh bude uvedeno se dvěma benzínovými motory (čtyřválec 2.0 a šestiválec 2.7 V6) a jedním čtyřválcovým dieselem o objemu 2.0 l. Pohon je standardně přenášen na přední kola, v případě horší adheze putuje až 50 procent výkonu dozadu. Je také možné napevno nastavit permanentní pohon všech kol, který se automaticky vypíná při překročení rychlosti 30 km/h. Z převodovek bude k dispozici pětistupňový manuál nebo čtyřstupňový automat. Od začátku bude Sportage nabízen ve dvou výbavách s označením LX a EX s bohatým seznamem příplatkových komponentů.

Tip: Tisková mapa Hyundaie Tucson

Standardně bude Sportage jezdil na kolech s rozměry 215/65 R16, přední kola budou mít nezávislé zavěšení McPherson, zadní pak dvojitá příčná ramena s vinutými pružinami a s vlečenými rameny. O zpomalování se postarají kotoučové brzdy se čtyřkanálovým systémem ABS. Dalšími pomocnými elektronickými systémy jsou EBD a duální TCS; na německém trhu má Sportage ve standardu také ESP (kromě základního), na českém trhu bude ESP po vzoru Tucsonu za příplatek u všech verzí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Variabilní zavazadlový prostor je velkou výhodou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, rozměry, bezpečnostní výbava
  2. Motory, technické údaje, další fotografie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků