Kia Sportage po faceliftu má české ceny. Na kolik přijde dieselový mild-hybrid?

Modernizovaná Kia Sportage přijíždí na český trh. Výběr motorů je opravdu široký.

I když se Kia nechává slyšet, že za svůj kmenový model stále považuje řadu Ceed, Sportage zůstává nejprodávanějším vozem značky. Už po dvou letech proto v zájmu udržení kroku s konkurencí přišel facelift. O něm jsme již informovali. Z hlediska designu se změnila především příď s předními full LED světlomety.

Nabídka motorů zahrnuje dva přepracované benzínové motory 1,6 litru T-GDI o výkonu 177 k (265 Nm) s emisemi od 170 g/km a 1,6 GDI o výkonu 132 k (161 Nm). Oba motory jsou vybaveny novými filtry pevných částic GPF a plní emisní normu Euro 6d TEMP. S pohonnou jednotkou T-GDI se pojí pohon předních nebo všech kol, přičemž u modelů s pohonem 4x4 je nabízena sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT.

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Stávající dieselový motor o objemu 1,7 CRDi byl nahrazen zcela novým motorem o objemu 1,6 litru. Výkon motoru činí 136 k (320 Nm) s emisemi od 123 g/km. Motor 1,6 CRDi je standardně s pohonem předních kol prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, k dispozici rovněž s pohonem všech kol a 7DCT. 

Do nabídky pohonů přibyl nový dieselový mild- hybrid s motorem o objemu 2,0 litru. Pod označením EcoDynamics+ je spojen se systémem pohonu všech kol, přičemž výkon je přenášen buď prostřednictvím šestistupňové manuální, nebo osmistupňové automatické převodovky. Výkon motoru činí 185 k (400 Nm). Toto ústrojí využívá plynulý přívod a rekuperaci elektrické energie díky lithium-iontové 48voltové baterie o kapacitě 0,44 kWh.

Kia Ceed GT: Biermann si posvítil na sportovní verzi se šestnáctistovkou

Kia Ceed GT: Biermann si posvítil na sportovní verzi se šestnáctistovkou

Na trhu v ČR je od dnešního dne modernizovaná Sportage nabízena ve výbavách Comfort, Exclusive, Style a Premium včetně nové edice GT Line. Základní Comfort je k dispozici pouze s atmosférickou šestnáctistovkou, manuálem a předním pohonem. Za akčních 514.980 korun nabídne poměrně bohatou výbavu. Zahrnuje šestnáctipalcové hliníkové disky, palubní systém se sedmipalcovým displejem a couvací kamerou, Bluetooth, tempomat či manuální klimatizaci.

Linie Exclusive už je k dispozici s téměř kompletní nabídkou motorů s výjimkou dvoulitrového dieselu. Se základním pohonným ústrojím stojí od 579.980 korun. Ve standardu navíc nabízí například sedmnáctipalcové disky, dvouzónovou klimatizaci, infotainment s navigací, dešťový senzor, vyhřívaná přední a zadní sedadla i volant, USB nabíječku pro druhou řadu sedadel či čtení dopravních značek, automatické přepínání světlometů a zadní parkovací senzory.

Stupeň Style už vypouští základní šestnáctistovku. Základem tu je 1,6 T-GDI o výkonu 130 kilowattů od 674.980 korun. Ve standardu už má například i  Full LED světlomety, osmipalcový infotainment, Hi-Fi JBL s osmi reproduktory a subwooferem či přední parkovací senzory.

Evropská Kia e-Niro podrobněji: Podle WLTP zvládne ujet až 485 km

Evropská Kia e-Niro podrobněji: Podle WLTP zvládne ujet až 485 km

K výbavě Premium si už můžete koupit i dieselový dvoulitr. Vždy se však už jedná o čtyřkolku. S 1,6 T-GDI 4x4 o výkonu 130 kilowattů stojí od 729.980 korun. Základní výbava zahrnuje devatenáctipalcové disky, především se však otevírá cesta k paketu Tech. Ten za 46 tisíc nabídne například adaptivní tempomat, sledování slepého úhlu, bezdrátové dobíjení telefonu či elektrické víko zavazadelníku.

Novým vrcholem je GT Line. Ten pořídíte je s nejvýkonnějším zážehovým a vznětovým motorem, a to od 849.980 korun. Ve standardu má navíc zmíněný paket Tech a především doplňky exteriéru a interiéru GT Line. připlatit si lze ještě 25 tisíc za všeříkající paket Leather či za paket GT Line Plus, který navíc za 40 tisíc přihodí ještě panoramatické střešní okno a ventilaci předních sedadel.

Kia Sportage - technická data a akční ceny zážehových motorů
Motor 1.6 GDI 4x2 1.6 T-GDI 4x2 1.6 T-GDI 4x4
Převodovka 6M 6M 6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3] 1591 1591 1591
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 97/6300 130/5500 130/5500
Točivý moment [N.m/min] 161/4850 265/1500-4500 265/1500-4500
Maximální rychlost [km/h] 182 205 202 (201)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 9,2 9,5 (9,1)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6.9 7,4 7,6 (7,4)
Cena Comfort [Kč] 514.980 - -
Cena Exclusive [Kč] 579.980 629.980 669.980 (714.980)
Cena Style [Kč] - 674.980 714.980 (759.980)
Cena Premium [Kč] - - 729.980 (774.980)
Cena GT Line [Kč] - - (849.980)
Kia Sportage - technická data a akční ceny vznětových motorů
Motor 1.6 CRDi 4x2 1.6 CRDi 4x4 2.0 CRDi MHEV 4x4
Převodovka 6M (7DS) 6M (7DS) 6M (8A)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1995
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 100/4000 100/4000 136/4000
Točivý moment [N.m/min] 320/2000-2250 320/2000-2250 400/1750-2750
Maximální rychlost [km/h] 180 180 201
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,2 (11,4) 11,8 (12) 9,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,8 (4,7) 5,1 (4,7) 5,2 (5,7)
Cena Comfort [Kč] - - -
Cena Exclusive [Kč] 639.980 (684.980) - -
Cena Style [Kč] - 724.980 (769.980) -
Cena Premium [Kč] - 739.980 (784.980) 809.980 (854.980)
Cena GT Line[Kč] -   (929.980)

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků