Kia Sportage 2011: styl i pokroková technika

Kia v Ženevě představila také třetí generaci svého populárního SUV Sportage. Konečně tak známe jeho finální specifikace.

Touto řadou se Kia evidentně strefila do černého, vždyť například vozidel Sportage druhé generace se od premiéry v roce 2004 do dnešních dnů prodalo na celém světě 860 000 exemplářů, což v této kategorii není vůbec špatný výsledek. Vývoj však kráčí mílovými kroky vpřed a zatímco Hyundai již nástupce svého Tucsonu v podobě typu ix35 již zná, Kia Sportage je zde teprve nyní. Možná i protonabídne konečně poněkud svéráznější vzhled.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Třetí generace Sportage je ve většině ohledů větší než ta dosavadní, ovšem s výjimkou výšky karosérie 1 635 mm a světlosti 170 mm, což jsou hodnoty o 60, resp. 25 mm nižší než dosud. Zcela nová Sportage je dlouhá 4 440 mm (+ 90 mm), široká 1 855 mm (+ 15 mm) a stojí na rozvoru náprav 2 640 mm (+ 10 mm). Rozchod kol vpředu/vzadu činí 1 613/1 615 mm, což je o citelných 74, resp. 75 mm více než u druhé generace, Sportage však zůstane nepatrně menší než třeba stávající Honda CR-V. Kromě nižší světlé výšky budou pohyb vozu v lehčím terénu poněkud omezovat i delší převisy dlouhé 890 mm vpředu (+ 10 mm) a 910 mm vzadu (+ 70 mm), takže nová Sportage bude určena běžným silnicím ještě více než dosud.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se v závislosti na regionech objeví alternativně čtyři pohonné jednotky. Vlajku zážehových motorů nesou čtyřválce 2,0 CVVT s výkonem 163 koní (119 kW) a točivým momentem 194 Nm při 4 600 ot./min. a 1,6 GDI s přímým vstřikováním, jenž se má při výkonu 140 koní (102 kW) pochlubit v průměru o 10 % nižší spotřebou a točivým momentem o 7 až 12 % vyšším při porovnání s konvenční jednotkou podobného objemu.

V naftovém revíru se vůz bude zprvu prohánět jen se vznětovým dvoulitrem CRDi s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 304 Nm, později k němu přibude ještě menší motor 1,7 CRDi. Ve vozech Sportage se objeví pěti a šestistupňové převodovky s manuálním řazením, zcela nové šestistupňové „automaty“ a možnost volby z pohonu předních a všech kol (mechanizmus AWD byl přitom převzat z loňského typu Sorento). Pro vybrané motory je navíc určena dnes (u automobilek) populární soustava zhášení na křižovatkách ISG (Intelligent Stop and Go).

Zatímco bratříček Hyundai ix35 je již v prodeji dokonce zná své české ceny, Sportage si na své chvilky slávy bude muset ještě chvíli počkat. Ale opravdu jen chvíli, na trhu by se měl objevit již letos v létě jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Sportage 2011

bazar

Kia Sportage 2
Rok výroby: 2005
Stav: 187 515 km
Cena: 100 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2009
Stav: 108 642 km
Cena: 189 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2005
Stav: 153 721 km
Cena: 100 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2007
Stav: 123 967 km
Cena: 152 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2016
Stav: 12 914 km
Cena: 650 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2016
Stav: 8 343 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků