Kia Sportage 2011: styl i pokroková technika

Kia v Ženevě představila také třetí generaci svého populárního SUV Sportage. Konečně tak známe jeho finální specifikace.

Touto řadou se Kia evidentně strefila do černého, vždyť například vozidel Sportage druhé generace se od premiéry v roce 2004 do dnešních dnů prodalo na celém světě 860 000 exemplářů, což v této kategorii není vůbec špatný výsledek. Vývoj však kráčí mílovými kroky vpřed a zatímco Hyundai již nástupce svého Tucsonu v podobě typu ix35 již zná, Kia Sportage je zde teprve nyní. Možná i protonabídne konečně poněkud svéráznější vzhled.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Třetí generace Sportage je ve většině ohledů větší než ta dosavadní, ovšem s výjimkou výšky karosérie 1 635 mm a světlosti 170 mm, což jsou hodnoty o 60, resp. 25 mm nižší než dosud. Zcela nová Sportage je dlouhá 4 440 mm (+ 90 mm), široká 1 855 mm (+ 15 mm) a stojí na rozvoru náprav 2 640 mm (+ 10 mm). Rozchod kol vpředu/vzadu činí 1 613/1 615 mm, což je o citelných 74, resp. 75 mm více než u druhé generace, Sportage však zůstane nepatrně menší než třeba stávající Honda CR-V. Kromě nižší světlé výšky budou pohyb vozu v lehčím terénu poněkud omezovat i delší převisy dlouhé 890 mm vpředu (+ 10 mm) a 910 mm vzadu (+ 70 mm), takže nová Sportage bude určena běžným silnicím ještě více než dosud.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se v závislosti na regionech objeví alternativně čtyři pohonné jednotky. Vlajku zážehových motorů nesou čtyřválce 2,0 CVVT s výkonem 163 koní (119 kW) a točivým momentem 194 Nm při 4 600 ot./min. a 1,6 GDI s přímým vstřikováním, jenž se má při výkonu 140 koní (102 kW) pochlubit v průměru o 10 % nižší spotřebou a točivým momentem o 7 až 12 % vyšším při porovnání s konvenční jednotkou podobného objemu.

V naftovém revíru se vůz bude zprvu prohánět jen se vznětovým dvoulitrem CRDi s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 304 Nm, později k němu přibude ještě menší motor 1,7 CRDi. Ve vozech Sportage se objeví pěti a šestistupňové převodovky s manuálním řazením, zcela nové šestistupňové „automaty“ a možnost volby z pohonu předních a všech kol (mechanizmus AWD byl přitom převzat z loňského typu Sorento). Pro vybrané motory je navíc určena dnes (u automobilek) populární soustava zhášení na křižovatkách ISG (Intelligent Stop and Go).

Zatímco bratříček Hyundai ix35 je již v prodeji dokonce zná své české ceny, Sportage si na své chvilky slávy bude muset ještě chvíli počkat. Ale opravdu jen chvíli, na trhu by se měl objevit již letos v létě jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Sportage 2011
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků