Kia Sportage 2011: styl i pokroková technika

Kia v Ženevě představila také třetí generaci svého populárního SUV Sportage. Konečně tak známe jeho finální specifikace.

Touto řadou se Kia evidentně strefila do černého, vždyť například vozidel Sportage druhé generace se od premiéry v roce 2004 do dnešních dnů prodalo na celém světě 860 000 exemplářů, což v této kategorii není vůbec špatný výsledek. Vývoj však kráčí mílovými kroky vpřed a zatímco Hyundai již nástupce svého Tucsonu v podobě typu ix35 již zná, Kia Sportage je zde teprve nyní. Možná i protonabídne konečně poněkud svéráznější vzhled.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Třetí generace Sportage je ve většině ohledů větší než ta dosavadní, ovšem s výjimkou výšky karosérie 1 635 mm a světlosti 170 mm, což jsou hodnoty o 60, resp. 25 mm nižší než dosud. Zcela nová Sportage je dlouhá 4 440 mm (+ 90 mm), široká 1 855 mm (+ 15 mm) a stojí na rozvoru náprav 2 640 mm (+ 10 mm). Rozchod kol vpředu/vzadu činí 1 613/1 615 mm, což je o citelných 74, resp. 75 mm více než u druhé generace, Sportage však zůstane nepatrně menší než třeba stávající Honda CR-V. Kromě nižší světlé výšky budou pohyb vozu v lehčím terénu poněkud omezovat i delší převisy dlouhé 890 mm vpředu (+ 10 mm) a 910 mm vzadu (+ 70 mm), takže nová Sportage bude určena běžným silnicím ještě více než dosud.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se v závislosti na regionech objeví alternativně čtyři pohonné jednotky. Vlajku zážehových motorů nesou čtyřválce 2,0 CVVT s výkonem 163 koní (119 kW) a točivým momentem 194 Nm při 4 600 ot./min. a 1,6 GDI s přímým vstřikováním, jenž se má při výkonu 140 koní (102 kW) pochlubit v průměru o 10 % nižší spotřebou a točivým momentem o 7 až 12 % vyšším při porovnání s konvenční jednotkou podobného objemu.

V naftovém revíru se vůz bude zprvu prohánět jen se vznětovým dvoulitrem CRDi s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 304 Nm, později k němu přibude ještě menší motor 1,7 CRDi. Ve vozech Sportage se objeví pěti a šestistupňové převodovky s manuálním řazením, zcela nové šestistupňové „automaty“ a možnost volby z pohonu předních a všech kol (mechanizmus AWD byl přitom převzat z loňského typu Sorento). Pro vybrané motory je navíc určena dnes (u automobilek) populární soustava zhášení na křižovatkách ISG (Intelligent Stop and Go).

Zatímco bratříček Hyundai ix35 je již v prodeji dokonce zná své české ceny, Sportage si na své chvilky slávy bude muset ještě chvíli počkat. Ale opravdu jen chvíli, na trhu by se měl objevit již letos v létě jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Sportage 2011
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků