Kia Sportage 2011: styl i pokroková technika

Kia v Ženevě představila také třetí generaci svého populárního SUV Sportage. Konečně tak známe jeho finální specifikace.

Touto řadou se Kia evidentně strefila do černého, vždyť například vozidel Sportage druhé generace se od premiéry v roce 2004 do dnešních dnů prodalo na celém světě 860 000 exemplářů, což v této kategorii není vůbec špatný výsledek. Vývoj však kráčí mílovými kroky vpřed a zatímco Hyundai již nástupce svého Tucsonu v podobě typu ix35 již zná, Kia Sportage je zde teprve nyní. Možná i protonabídne konečně poněkud svéráznější vzhled.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Třetí generace Sportage je ve většině ohledů větší než ta dosavadní, ovšem s výjimkou výšky karosérie 1 635 mm a světlosti 170 mm, což jsou hodnoty o 60, resp. 25 mm nižší než dosud. Zcela nová Sportage je dlouhá 4 440 mm (+ 90 mm), široká 1 855 mm (+ 15 mm) a stojí na rozvoru náprav 2 640 mm (+ 10 mm). Rozchod kol vpředu/vzadu činí 1 613/1 615 mm, což je o citelných 74, resp. 75 mm více než u druhé generace, Sportage však zůstane nepatrně menší než třeba stávající Honda CR-V. Kromě nižší světlé výšky budou pohyb vozu v lehčím terénu poněkud omezovat i delší převisy dlouhé 890 mm vpředu (+ 10 mm) a 910 mm vzadu (+ 70 mm), takže nová Sportage bude určena běžným silnicím ještě více než dosud.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se v závislosti na regionech objeví alternativně čtyři pohonné jednotky. Vlajku zážehových motorů nesou čtyřválce 2,0 CVVT s výkonem 163 koní (119 kW) a točivým momentem 194 Nm při 4 600 ot./min. a 1,6 GDI s přímým vstřikováním, jenž se má při výkonu 140 koní (102 kW) pochlubit v průměru o 10 % nižší spotřebou a točivým momentem o 7 až 12 % vyšším při porovnání s konvenční jednotkou podobného objemu.

V naftovém revíru se vůz bude zprvu prohánět jen se vznětovým dvoulitrem CRDi s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 304 Nm, později k němu přibude ještě menší motor 1,7 CRDi. Ve vozech Sportage se objeví pěti a šestistupňové převodovky s manuálním řazením, zcela nové šestistupňové „automaty“ a možnost volby z pohonu předních a všech kol (mechanizmus AWD byl přitom převzat z loňského typu Sorento). Pro vybrané motory je navíc určena dnes (u automobilek) populární soustava zhášení na křižovatkách ISG (Intelligent Stop and Go).

Zatímco bratříček Hyundai ix35 je již v prodeji dokonce zná své české ceny, Sportage si na své chvilky slávy bude muset ještě chvíli počkat. Ale opravdu jen chvíli, na trhu by se měl objevit již letos v létě jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Sportage 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků