Kia Sportage 2011: styl i pokroková technika

Kia v Ženevě představila také třetí generaci svého populárního SUV Sportage. Konečně tak známe jeho finální specifikace.

Touto řadou se Kia evidentně strefila do černého, vždyť například vozidel Sportage druhé generace se od premiéry v roce 2004 do dnešních dnů prodalo na celém světě 860 000 exemplářů, což v této kategorii není vůbec špatný výsledek. Vývoj však kráčí mílovými kroky vpřed a zatímco Hyundai již nástupce svého Tucsonu v podobě typu ix35 již zná, Kia Sportage je zde teprve nyní. Možná i protonabídne konečně poněkud svéráznější vzhled.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Třetí generace Sportage je ve většině ohledů větší než ta dosavadní, ovšem s výjimkou výšky karosérie 1 635 mm a světlosti 170 mm, což jsou hodnoty o 60, resp. 25 mm nižší než dosud. Zcela nová Sportage je dlouhá 4 440 mm (+ 90 mm), široká 1 855 mm (+ 15 mm) a stojí na rozvoru náprav 2 640 mm (+ 10 mm). Rozchod kol vpředu/vzadu činí 1 613/1 615 mm, což je o citelných 74, resp. 75 mm více než u druhé generace, Sportage však zůstane nepatrně menší než třeba stávající Honda CR-V. Kromě nižší světlé výšky budou pohyb vozu v lehčím terénu poněkud omezovat i delší převisy dlouhé 890 mm vpředu (+ 10 mm) a 910 mm vzadu (+ 70 mm), takže nová Sportage bude určena běžným silnicím ještě více než dosud.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se v závislosti na regionech objeví alternativně čtyři pohonné jednotky. Vlajku zážehových motorů nesou čtyřválce 2,0 CVVT s výkonem 163 koní (119 kW) a točivým momentem 194 Nm při 4 600 ot./min. a 1,6 GDI s přímým vstřikováním, jenž se má při výkonu 140 koní (102 kW) pochlubit v průměru o 10 % nižší spotřebou a točivým momentem o 7 až 12 % vyšším při porovnání s konvenční jednotkou podobného objemu.

V naftovém revíru se vůz bude zprvu prohánět jen se vznětovým dvoulitrem CRDi s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 304 Nm, později k němu přibude ještě menší motor 1,7 CRDi. Ve vozech Sportage se objeví pěti a šestistupňové převodovky s manuálním řazením, zcela nové šestistupňové „automaty“ a možnost volby z pohonu předních a všech kol (mechanizmus AWD byl přitom převzat z loňského typu Sorento). Pro vybrané motory je navíc určena dnes (u automobilek) populární soustava zhášení na křižovatkách ISG (Intelligent Stop and Go).

Zatímco bratříček Hyundai ix35 je již v prodeji dokonce zná své české ceny, Sportage si na své chvilky slávy bude muset ještě chvíli počkat. Ale opravdu jen chvíli, na trhu by se měl objevit již letos v létě jako vůz modelového roku 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Sportage 2011
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků