Kapitoly článku:
- Třída malých SUV, exteriér, interiér
- Interiér, palubní deska, sedadla vpředu a vzadu, zavazadlový prostor
- Zavazadlový prostor (pokračování), motor, dynamika, spotřeba
- Ticho a komfort, čtyřkolka do terénu, plusy a minusy, výbava
- Technické parametry, oficiální fotografie
- Fotogalerie (všechny pořízené snímky)
Tenký volant
Volant zachovává standardní design vozů této značky a v testovaném voze byl obšitý kůží – stejně jako řadička. Má však poměrně tenký věnec, který by zasloužil tlustší provedení; kůži by pak prospěla protiskluzová úprava. Přístroje jsou přehledné, nechybí palubní počítač, který ukazuje dojezd i průměrnou spotřebu, přepínání funkcí je však nepraktické: tlačítkem u krycího plexi, takže při změně zobrazovaných údajů musíte sundat pravou ruku z volantu. A ještě jedna poznámka ke konzole: korejská auta nemají vestavěná rádia vzhledem k jiným standardům než v Evropě. Proto musíte volit z rádií nevestavěných, která jsou sice levnější, ale na druhé straně lákají zloděje. To byl případ i testovaného vozu, kdy novináře před námi postihla nezvaná návštěva; automobilka pak „díru“ překryla plastem, aby konzola vypadala o něco lépe.
Palubní deska není nijak originální, ale neurazí --- Přístroje jsou přehledné --- Ve dveřích je jen menší kapsa
Vpředu se sedí hezky
Sedadla vpředu jsou relativně rozměrná, takže ani většího chlápka nebude nic tlačit. Opěradla však mohla být delší a mohla nabídnout lepší oporu beder. Vnitřek sedadel je měkký, takže na delších trasách nikde nic netlačí, jen vás mohou trochu bolet záda. Boční vedení je optimální, vzhledem k zaměření vozu ani lepší vedení není potřeba. Sedadlům chybí výškové nastavení, můžete si jen měnit sklon sedáku pomocí dvou otočných ovladačů; trochu nahrazují chybějící výškové seřízení. Volant je seřiditelný pouze výškově, najít optimální přesto není problém. Loketní opěrka je oproti Tucsonu menší a je umístěna níže, takže loket ani při sebevětším tělocviku nemá šanci na ni dosáhnout.
Sedadla jsou pohodlná, trochu mi chyběla bederní opěrka --- Loketní opěrka je velmi nízko a je krátká
Odkládacích prostor je ve voze dostatek, nápoje lze uložit do středového tunelu, v něm je rovněž hned několik přihrádek, další je pak v loketní opěrce. Jako celek na mne působil interiér poměrně dobře, bylo však na něm znát, že vůz nepatří do vyšší cenové kategorie. Trochu mne překvapilo odchlípnuté čalounění u levého A-sloupku; jinak lze kvalitu zpracování považovat za dobrou. Výrobce snad jen mohl umístit kryt do úžiny mezi sloupek řízení a palubku, při nastavení volantu zcela dole je vidět nevzhledná díra. Při jízdě po kostkách a nerovnostech je v interiéru klid, nikde nic nevrže a neskřípe – vůz měl najeto dvacet tisíc.
V loketní opěrce je místo na drobnosti --- Řadička má dlouhé dráhy --- Držák před spolujezdcem
Ani vzadu není místa pomálu
Díky velké výšce má Sportage i při rozvoru běžného pro nižší střední třídu – 2 630 mm – dostatek místa pro cestující vzadu. Stejně jako vpředu je to dáno vyšším posazem, díky němuž není potřeba tolik místa v podélném směru pro nohy. I za dvoumetrového řidiče si běžně vysoký cestující (180 cm) sedne bez problému a ještě si může dát na kolena notebook. Sedadla jsou přiměřeně měkká a poskytují dostatečnou oporu jak zádům, tak stehnům. Delší cestující možná neocení tvrdý plast na zadní straně předních sedadel, na druhé straně se tím předejde tomu, abyste vráželi kolena do zad řidiči. Bez problému sedí i prostřední cestující, šířka vozu je dostatečná a prostřední sedadlo není vnímáno jako nouzové.
Sedadla vzadu jsou relativně dobrá, nechybí výbava pro pátého cestujícího --- Loketní opěrka se mohla vyklápět méně
Za 176cm řidičem je místa nadbytek
190cm řidič se posadí sám za sebe celkem bez problémů
Zavazadlový prostor: malý jen na první pohled
Při pročítání technických parametrů mne zarazila velmi nízká hodnota objemu zavazadlového prostoru – 325 l. Přitom při fyzické konfrontaci vypadá zavazadelník o poznání větší; rozdíl mezi optickou a papírovou velikostí je dán vysokou nakládací hranou (je v rovině se dnem zavazadelníku), takže ač je dno poměrně rozlehlé, má kufr menší výšku. Nemusíte se proto bát, že byste naložili méně než třeba do Citroenu C4, který objem papírově srovnatelný. Praktická je kromě možnosti otevřít celé páté dveře také možnost vyklopit pouze sklo; pokud si chcete vzít jen tašku, nemusíte manipulovat s celými, relativně těžkými dveřmi.
Páté dveře se vyklápí do dostatečné výšky --- Zadní sklo lze otevřít samostatně
Zavazadlový prostor je papírově malý, v praxi ale postačí