Tuto karu som mal moznost raz vyskusat na ceste z Trencina do Mladej Boleslavi, isli sme dialnicou Brno-Praha, cestou tam som riadil ja, naspet kolega. Je mi jasne, ze je to SUVcko, preto ma makke odpruzenie, takze nemam ziadnu namietku na vyladenie podvozka, ale kto si mysli ze SUV je vhodne aj na dlhsie cesty, velmi sa myli. Tak zle, ako v tomto aute, mi este v ziadnom inom nebolo. Je to mohutne auto, citil som sa v nom velmi pohodlne a bezpecne ale kazde otocenie volantom sa nam odmenilo kolisavym pohybom do stran (a to este par sekund po vyrovnani) a dialnica od Brna este pre istotu hupanim vpred a vzad. Dokonale Calipso show. Zaujimave, ze spolujazdec to pocitoval ovela horsie ako vodic. Suvcko je to vyborne, neviem hodnotit ine, nemam skusenosti, ale toto je auto viac na chalupu, prip. do velkeho mesta s rozbitymi cestami a agresivnymi vodicmi :)
Ten kdo prováděl tento test by měl 15l spotřebu i s motrem 1.4HDI od Peugeotu.Viz.někde se stala chyba ale v řidiči to není?Mám ho Nový nezajetý a spotřeba opravdu mezi cca 9,5až 10.Samozrejmě že v terénu to bude vyšší,ale to je SUV ne OFF ROAD.Jinak jízda konfortní.Samo sebou je třeba počítat se spotřebou okolo těch 10lt.Ale o tom to je.Pro pisatele testu;SUVVozidlo pro volný čas.Tedy spíše na cestu než do terénu,ale pokud nasněží super.
zaujimavy test, trosku ma len zarazila poznamka autora, ze zrychlenie nad 12 sekund (12,5 ?) je vela (s vyse 1.6 tonovym autom ??)...no neviem, v tom pripade 80-90 % aut na ceskych a slovenskych cestach su daleko horsie ako auto testovana...a tym padom v tomto porovnani potom to auto asi nebude na tom az tak zle ;-)
Podla mojich skusenosti, palubny pocitac ukazuje vyssiu spotrebu ako je skutocna. Este to asi korejci nemaju doladene v elektronike, potrvdil to aj jeden novinarsky test v radiu, ze namerali min. o liter mensiu spotrebu ako palubny pocitac.
..."vylepšuje průběh točivého momentu; ten dosahuje maxima 184 Nm v 4 500 ot., což je vzhledem k objemu motoru docela průměr. "Je zajímavé, že ani tak renomovaný a obvykle objektivní autor jako je P. Broža si neodpustí tento častý eufemismus. Hodnocení většiny autorů testů vozů je ve stupnici průměr-nadprůměr-vynikající. Použít slovo podrůměr je velmi nezvyklé, to už musí být naprostá bída. Jestliže 184 Nm/4500 ot. je průměr, kde je tedy ten podprůměr? Dovolím si vypsat hodnoty u několika jiných motorů 2.0 l současné produkce:Honda CR-V 192Nm/4000, Nissan X-Trail 192Nm/4000, Toyota RAV 192Nm/4000, Forester 184Nm/3600A také:FSI 2.0: 200 Nm/3500, BMW 320i 200Nm/3600, C5 200 Nm/4000 atd.Také se vám nezdá být 184/4500 jako průměr? Ono i slovní spojení "docela průměr" navozuje spíše dojem docela slabota.
Naprosto souhlasim, 2.0 s 184Nm v 4500tis.!! bych osobne povazoval za velmi spatne parametry zvlaste u auta ktere primo vyzaduje co nejvyssi toc. moment v nizkych otackach. Tahle "pila" se do SUV proste nehodi. (A je to podle testu videt). Pro me by to byl duvod auto s timhle motorem nekoupit.
pri tech 50 - 60 km/h na polni ceste bych se nebal o komfort, ale o prorazeni pneu na nejakym vostrym sutru. bohuzel jsem si to zkusil
Naklaneni by se snad dalo redukovat 17" koly, kdy pneu bude mít nižší profil a nebude tak "balónové". A ten motor ? Chiptuning na 118 kw a 209 Nm, by mohl dynamiku zlepšit. Nabízí to http://chiptuning.bitpower.cz/index2.html.
Gyundai:) dobryJinak ale vyborny test, ale hrozne auto:)
pridam sa k pochvale, dobry test...spotreba fakt nanic, auto to zbytocne vyraduje z hry u vela ludi... nechapem preco koncern Hyundai nevyvynie nieco lepsie, je to naj investicia...btw, hned na zaciatku testu je preklep - Gyundai Tucson (hned prvy riadok hrubo)
Myslim si, ze vysoka spotreba je dana hmotnosti, to auto je proste s tim dvoulitrem podmotorizovane. Jinak ten motor je super, jel jsem s nim v Tucsonu a ma velmi podobny prubeh vykonu jako VTEC od Hondy - musi se proste tocit, ale jak psal autor clanku - kolem 4000 ozijea jde velmi "plynule za plynem", to ze nema prudkou vykonovou spickuvidim spis jako vyhodu, ale pro tenhle motor by to chtelo o cca 250 az 300 kg mensi pohotovostni homotnost auta.
"bude relativně dobře vysoký odpor vzduchu" -"vůz se dobře silnice i při vyšších rychlostech" -Jinak výborný článek, uvažovalo jsme o tomto voze, ale ta spotřeba mě vyděsila.Asi si to ještě pořádně rozmyslím .
Opravím...
... a mozna i ten "Gyundai" hned v uvodu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.