Kia Spectra nebude, přichází Forte

Avizovaná Kia Spectra se nakonec bude jmenovat úplně jinak. Kia se konečně odhodlala zveřejnit první informace a fotografie.

Jihokorejská Kia nás po uplynulé dva týdny lákala na svůj nový model prostřednictvím různých kusých informací a fotografií, na nichž byla novinka jménem Spectra více či méně zahalena. Nyní automobilka uveřejnila první sérii oficiálních fotografii a zároveň vydala i několik podrobnějších informací.

Na prvních snímcích máme možnost vidět zcela nový sedan, který nahradí stávající model Spectra u nás prodávaný pod jménem Cerato. Dle nejnovější tiskové zprávy se pro nový model bude používat univerzální název Forte. Tento nový sedan byl při svém zrodu navrhován především pro Severní Ameriku, jelikož jeho předchůdce se na tamních trzích prodával ze všech modelů značky nejlépe. Do Evropy by se měla Kia Forte dostat pár měsíců po zahájení prodejů v Americe, takže našinec si ji bude moci u nás koupit nejpozději koncem příštího roku.

Design nového modelu můžeme jen stěží objektivně hodnotit, konstatovat ovšem můžeme, že nová Kia toho dost zdědila po konceptu s názvem Koup. Návrháři vsadili na kombinaci hranatých a oblých linii, které skombinovali tak, aby vůz vytvářel dojem mohutnosti. Profil vozu zas vytváří celkem dynamický dojem a to zejména díky oblé lince nad blatníkem ve přední částí.

Na Americký trh vstoupí Kia Forte s dvěma motory v nabídce. Zákazník si bude moci vybrat mezi kompaktním a úsporným čtyřválcem objemu 1,6 l s výkonem 92 kW / 124 koní, a mezi silnějším dvoulitrem, jehož detaily automobilka prozradí později.

Pro úplnost doplňme, že z tohoto modelu by mělo vycházet i úplně nové kupé, jejímž chce automobilka oslovit především mladou generaci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Forte: jaká ji čeká budoucnost? 
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků